|
کدخبر: 301697

جذب بوی نامطبوع به کمک چمن مصنوعی

چمن مصنوعی یکی از کاربردی ­ترین انواع کفپوش برای فضاهای مختلف است که روز به روز نیز به طرفداران این کفپوش افزوده می­شود. چمن مصنوعی دارای مزایای مختلفی است که باعث شده افراد بسیاری برای پوشش کف بسیاری از محیط­‌ها، به سراغ این کفپوش بروند و البته قیمت چمن مصنوعی نیز در مقایسه با دیگر کفپوش­ ها بسیار مناسب است و این موضوع عامل دیگری در جذب مشتریان به شمار می ­آید. همچین جذب بوی نامطبوع به کمک چمن مصنوعی یکی از چندین مزایای این کفپوش کاربردی است. اگر شما نیز مایلید بیشتر در مورد جذب بوی نامطبوع به کمک چمن مصنوعی بدانید با ما همراه باشید:

جذب بوی نامطبوع به کمک چمن مصنوعی

چمن مصنوعی چیست؟

چمن مصنوعی (Artificial Grass) نوعی چمن شبیه چمن طبیعی و واقعی است که از آن برای پوشش سطوح مختلف استفاده می­شود. این چمن به دلیل امکان نصب آسان، سرسبزی همیشگی، نگهداری فوق­­‌العاده راحت، قیمت مناسب و دیگر مزایایی که به همراه دارد در خیلی از مواقع جایگزین چمن طبیعی می­شود. این روزها در بورس چمن مصنوعی انواع مختلفی از این چمن را می­توان مشاهده نمود که هر یک به واسطه ویژگی خاصی که دارند برای محیطی خاص کاربردی می­باشند.

از چمن مصنوعی در استادیوم ورزشی، زمین تنیس، مهدکودک، محوطه بیرونی ساختمان­‌ها، هتل­‌ها، روف گاردن­‌ها، بالکن­‌ها و... استفاده می­شود. با استفاده از این کفپوش به سادگی می­توان حس بهار و طبیعت را در هر محیطی به ارمغان آورد.

انواع چمن مصنوعی

چمن­‌های مصنوعی دارای انواع مختلفی هستند که براساس نوع متریال مورداستفاده در ساخت آن­ها و همچنین کاربردی که دارند قابل تقسیم به دسته­های مختلفی می­باشند. شما می­توانید چمن­ های مصنوعی را در انواع زیر تهیه نمایید:

چمن مصنوعی رولی

این چمن­ ها همچون موکت به صورت رولی قابل تهیه هستند و چمن­ های رولی را می­توان از نظر میزان تراکم و نوع رنگ بسیار متنوع دانست. از این چمن برای مکان­ های مختلفی اعم از مهدکودک‌­ها، زمین­‌های ورزشی، حیاط، محوطه بیرونی ویلا و... استفاده می­شود. این نوع چمن مصنوعی از نظر کیفیت نیز متنوع است و براساس انتظار خود می­توانید کیفیت آن را انتخاب کنید.

برای مثال برای یک محیط پررفت و آمد بهتر است از چمن مصنوعی رولی پرتراکم استفاده شود. منظور از تراکم میزان گره­ های موجود در هر متر مربع از چمن مصنوعی است که با استفاده از الیاف چمن ایجاد می­شود.

چمن مصنوعی نواری و مدل های آن

چمن مصنوعی نواری

یکی دیگر از انواع چمن مصنوعی، چمن مصنوعی نواری است که به عنوان چمن مصنوعی دیواری نیز بسیار پراستفاده است. از این چمن همچنین برای پر کردن فضای بین سنگ‌­ها و موزائیک­‌ها نیز استفاده می­شود. این نوع چمن مصنوعی کمک می­کند تا به فضاهای مختلف با هزینه ­ای بسیار مناسب، روح و طراوت ببخشید.

به طور کلی چمن مصنوعی نواری بیشتر جنبه تزئینی در طراحی داخلی و بیرونی ساختمان­ ها خواهد داشت. این چمن دارای ارتفاعی بین 10 تا 30 میلی­متر است و از نظر تراکم نیز متنوع می­باشد.

چمن مصنوعی تایلی

چمن­ های مصنوعی تایلی در سایزهای کوچک متنوعی عرضه می­شود. این نوع چمن مصنوعی به راحتی قابل حمل است و بیشتر برای فضاهایی چون بالکن و تراس استفاده خواهد شد. برای محیط بازی کودکان و حیوانات خانگی نیز این نوع چمن یک انتخاب مناسب است چرا که به راحتی در کنار هم چفت شده و در صورت نیاز می­توان آن­ ها را به فضایی دیگر انتقال داد.

بهترین مدل های چمن مصنوعی تایل

چمن مصنوعی چگونه به جذب بوی نامطبوع کمک می­کند؟

چمن مصنوعی به عنوان یکی از بهترین کفپوش‌­ها، به هیچ عنوان سبب انتشار گاز و بوی نامطبوع نمی­شود. خیلی از محصولات صنعتی و مصنوعی بعد از تولید، نوعی گاز منتشر می­کنند و بوی نامطلوبی نیز معمولاً با این گاز همراه است. این در حالی است که چمن مصنوعی فاقد این مواد است و هیچ نوع اثر شیمیایی و بویی را بعد از نصب به وجود نمی­‌آورد.

این نوع کفپوش همچنین قادر است بوی نامطبوع فضا را نیز گرفته در خود جذب نماید و به این طریق استفاده از آن در خیلی از محیط­‌ها مانند فضاهایی که در آن­ها حیوانات خانگی در رفت و آمد هستند به جذب بوی نامطبوع کمک می­کند و کمک می­کند فضایی عاری از بو و آلرژی فراهم شود.

همچنین با نصب چمن مصنوعی در فضای بالکن یا حیاط، فضایی عاری از بو و بسیار مطلوب را برای بازی بچه‌­ها و حتی حیوانات خانگی ایجاد نمود.

البته این نکته لازم به ذکر است که ممکن است در وهله اول که چمن مصنوعی را باز می­کنید کمی بوی پلاستیک از سمت آن استشمام شود اما بعد از نصب و گذشت یکی دو روز این بو از بین می­رود و همانطور که گفتیم نه تنها خود بویی نخواهد داشت بلکه بوی نامطبوع اطراف را نیز به خود جذب می­کند.

چمن مصنوعی چه مزیتی برای محیط زیست دارد؟

در بخش قبل با خاصیت جذب بوی نامطبوع توسط چمن مصنوعی آشنا شدیم. چمن مصنوعی در کنار این ویژگی مهم، همچنین یک کفپوش دوستدار محیط زیست به شمار می‌­آید و با استفاده از آن به جای چمن طبیعی می­توان به طبیعت و محیط زیست نیز کمک نمود. برای حفظ سلامت چمن­‌های طبیعی، نیاز به استفاده از سم­ ها و آفت­کش­ هاست که این مواد محیط زیست را آلوده می­کنند. با استفاده از چمن مصنوعی، دیگر نیازی به این مواد آلاینده نیست و می­توان یک گام برای حفظ محیط زیست برداشت.

همچنین با توجه به آن که چمن مصنوعی نیازی به آبیاری ندارد شما می­توانید به کمک آن از مصرف بی­رویه آب برای آبیاری چمن مصنوعی جلوگیری کنید و از مصرف ذخایر آبی برای چنین مواردی ممانعت نمایید.

چمن مصنوعی؛ کفپوشی ضد آلرژی

چمن مصنوعی با توجه به نقشی که در جذب بوی نامطبوع خواهد داشت و از طرفی عدم برخورداری از گرده ­های طبیعی و همچنین تولید با مواد ضدآلرژی احتمال بروز آلرژی را در افرادی که درگیر حساسیت و آلرژی هستند به حداقل می­رساند. لذا برای اتاق کودکان و همچنین محلی که افراد دارای آلرژی هستند در آن تردد دارند نیز به راحتی می­توان از چمن مصنوعی به عنوان کفپوش یا متریالی برای دیزاین فضا استفاده نمود.

خرید چمن مصنوعی

اگر به دنبال یک چمن مصنوعی باکیفیت هستید که بتوانید از مزایای مختلف آن که در این مطلب به آن­ها اشاره شد برخوردار شوید کافی است سری به فروشگاه گامان تزیین جاوید بزنید و انواع چمن مصنوعی را از این فروشگاه با قیمتی بسیار مناسب تهیه نمایید. همچنین برای طراحی داخلی و بیرونی فضاهای مختلف با چمن مصنوعی، از کارشناسان این تیم مشاوره رایگان دریافت کنید.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها