|
کدخبر: 304619

۱۰ مشکل متداول آسانسورها که می توان از آنها جلوگیری کرد

اصلاح نمی توان کتمان این موضوع شد که آسانسورها به بخشی جدایی ناپذیر از زندگی روزمره ما تبدیل شده اند و ما را به راحتی به سطوح مختلف ساختمان منتقل می کنند! با این حال، مانند هر سیستم مکانیکی دیگری، آسانسورها در برابر خرابی مصون نیستند. مهم ترین چیزی که هر کس به هیچ عنوان نمی خواهد آن را تجربه کند این است که به دلیل نقص فنی یا خرابی در آسانسور محبوس شود. به همین خاطر در این مقاله، 10 مورد از مشکلات آسانسور را که می‌ توان با نگهداری و مراقبت مناسب از آن ‌ها اجتناب کرد را بررسی می‌ کنیم. با درک این مسائل و انجام اقدامات پیشگیرانه، با خیالی آسوده از آسانسورها استفاده کنید.

آسانسور

با 10 مورد از رایج ترین مشکلات آسانسور آشنا شوید

مانند هر ماشین الکترونیکی دیگری، آسانسورها نیز دچار مشکلاتی می شوند که قطعا رفع و تعمیر آن ها می تواند زمان بر و در عین حال هزینه بر باشد. با داشتن اطلاعات کافی درمورد ایرادات متداول آسانسور، می توانیم به خوبی از بروز آن ها جلوگیری کنیم.

خرابی درب

یکی از رایج ترین مشکلات آسانسورها خرابی درب است. این مشکل می تواند شامل مواقعی باشد که درب ها به درستی باز یا بسته نمی شوند درهایی که خیلی سریع یا خیلی آهسته بسته می شوند یا درهایی که بین طبقات گیر می کنند.

  • برای جلوگیری از خرابی درب، تعمیر و نگهداری منظم درب آسانسور بسیار مهم است.

مشکلات الکتریکی

آسانسورها برای کار به سیستم های الکتریکی پیچیده متکی هستند و این سیستم ها گاهی اوقات ممکن است با مشکلاتی مواجه شوند. مشکلات آسانسور در بخش برقی می تواند شامل مشکلاتی در صفحه کنترل، سیم کشی یا سنسورها باشد که می تواند باعث خرابی آسانسور یا توقف کامل کار آن شود.

  • برای جلوگیری از مشکلات الکتریکی، مهم است که سیستم برق آسانسور شما به طور منظم توسط یک تکنسین حرفه ای بررسی شود.

خرابی های مکانیکی

خرابی های مکانیکی می تواند در هر قسمتی از آسانسور از جمله موتور، چرخ دنده ها و قرقره ها رخ دهد. به هنگام خرید بالابر، بهتر است مجموعه ای را انتخاب کنید که دستگاه های با کیفیتی را در اختیار شما قرار می دهد.

  • برای جلوگیری از خرابی های مکانیکی، مهم است که آسانسور خود را به طور منظم توسط یک تکنسین ماهر سرویس کنید.

آسانسور۱

مشکلات ناشی از بارگیری بیش از حد

آسانسورها دارای محدودیت وزنی هستند و اگر افراد زیاد یا وزن بیش از حد روی آسانسور گذاشته شود، می تواند باعث اختلال در کارکرد یا توقف کامل آن شود.

  • برای جلوگیری از مشکلات آسانسور در حوزه اضافه بار، نمایش واضح محدودیت وزن در آسانسور و آموزش کاربران در مورد اهمیت رعایت این محدودیت بسیار مهم است. به هنگام نصب آسانسور نیز می توانید از تکنیسین بخواهید تا یک سنسور تشخیص وزن در آسانسور نصب کند تا از بروز مشکلات در این زمینه جلوگیری شود.

نقص سنسور

سنسورهای آسانسور برای تشخیص اینکه کسی یا چیزی در مسیر درهای آسانسور قرار دارد، طراحی شده اند. اگر این سنسورها کار نکنند، می ‌تواند باعث بسته شدن درها بر روی افراد یا اشیا شود.

  • برای جلوگیری از خرابی سنسور، مهم است که به طور مرتب سنسورهای آسانسور را آزمایش کنید و هر سنسوری را که به درستی کار نمی کند جایگزین کنید.

ایجاد صدای اضاقی

یکی از مشکلات متداول آسانسور، صدای اضافی در حین کار است که می تواند برای افرادی که در نزدیکی چاه آسانسور زندگی می کنند، آزاردهنده باشد. این صدا می تواند توسط عوامل مختلفی از جمله موتور، چرخ دنده ها و قرقره ها ایجاد شود.

  • برای جلوگیری از صدای آسانسور، انتخاب قطعات باکیفیت هنگام نصب بالابر یا تعمیر آن بسیار مهم است. تعمیر و نگهداری منظم نیز می تواند به کارکرد بی سر و صدا آسانسور کمک کند.

آسانسور۲

استفاده نادرست از آسانسور

استفاده نادرست گاهی اوقات یکی از اصلی ترین دلایل بروز مشکلات آسانسور است. این موارد می تواند آسیب به تابلوهای کنترل یا دکمه ها و یا حتی تخریب سیستم های مکانیکی آسانسور باشد.

  • برای جلوگیری از خرابکاری، نصب دوربین های امنیتی در آسانسور و مناطق اطراف آن بسیار مهم است. همچنین می توان به ساکنین طرز استفاده صحیح از آسانسور را آموزش داد.

قطعی برق

قطع برق می تواند باعث شود آسانسورها به طور کلی کار نکنند که متاسفانه منجر به سرگردان شدن مسافرین بین طبقات می شود.

  • برای جلوگیری از قطع برق بر آسانسور، نصب یک ژنراتور پشتیبان که بتواند آسانسور را در هنگام خاموشی روشن نگه دارد، مهم است.

در نتیجه، آسانسورها نقش مهمی در ساختمان‌ های مدرن دارند، اما می ‌توانند طیف وسیعی از مشکلات را نیز با خود به همراه داشته باشند. اگر به درستی مشکل را تشخیص دهید، می توانید در سریع ترین زمان نیز برای رفع آن اقدامات لازم را انجام دهید.

البته توصیه ما به شما این است که در ابتدا، یک آسانسور با کیفیت را خریداری کنید تا اولا، بروز این مشکلات به حداقل برسد، ثانیا، در هزینه های تعمیرات نیز حداکثر صرفه جویی را اعمال کنید.

آسانسور۳

فرا بالابر، بهترین انتخاب برای خرید آسانسورهای قوی و با کیفیت

برای خرید آسانسور با قیمت مناسب و کیفیت درجه یک، کافیست به فرا بالابر اعتماد کنید. مجموعه فرا بالابر با بیش از 15 سال تجربه در حوزه فروش، نصب و نگهداری بالابر مغازه ، توانسته در بیش از 70 استان در کشور ایران پروژه های موفقی را به ثمر برساند.

برای این که بتوانید از مشکلات آسانسور دوری کنید و بهترین مدل های این ماشین کاربردی در ساختمان های امروزی را با قیمت مناسب خریداری کنید، کافیست همین حالا با کارشناسان این مجموعه ارتباط برقرار کنید.

کمی با محصولات فرا بالابر آشنا شوید

مجموعه فرا بالابر، طیف وسیعی از آسانسورها را در اختیار شما عزیزان قرار می دهد. این محصولات عبارت اند از:

  • بالابر هیدرولیکی
  • بالابر خانگی
  • بالابر فروشگاهی
  • بالابر مغازه
  • بالابر برقی
  • بالابر رستوران
  • آسانسور هیدرولیکی
  • آسانسور خانگی

با انتخاب فرا بالابر، در وهله اول یک آسانسور با کیفیت خواهید داشت و در مرحله دوم، نیازی نیست به دنبال یک تکنسین برای نصب باشید؛ زیرا این مجموعه خود از بهترین تکنسین ها برای نصب کمک می گیرد.

کلام آخر

 در این مطلب ما سعی بر این داشتیم تا 10 مورد از رایج ترین مشکلات آسانسور را به شما عزیزان معرفی کنیم. با توجه به این موارد و روش های جلوگیری از بروز این ایرادات، می توانید تا سال ها به خوبی از آسانسور یا بالابر خود استفاده کنید. با انتخاب شرکت آسانسور فرا بالابر نیز می توانید بهترین آسانسورها را از آن خود کنید. نمی دانید که چه آسانسوری مناسب فضای مد نظر شماست؟ کارشناسان این مجموعه در حوزه طراحی و انتخاب آسانسور مناسب شما را راهنمایی می کنند.

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها