|
کدخبر: 289299

برخی از ایستگاه‌های مترو فاقد آسانسور هستند

عضو شورای شهر تهران گفت:برخی از ایستگاه‌های مترو تهران فاقد رمپ برای معلولان، آسانسور و پله های برقی هستند.

نرجس سلیمانی عضو شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور یکصد و سی و پنجمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به مناسب سازی ایستگاه‌های مترو گفت: کمیسیون نظارت و حقوقی گزارش شهرداری تهران را بررسی کرده و با توجه نواقص باید در مدت دو هفته عید برطرف شود.

وی ادامه داد: باید رمپ های جانبازان و معلولان و پله‌های برقی مناسب سازی شوند در بسیاری از ایستگاه‌ها آسانسورها دارای مشکل است و برخی از آنها فعال نیستند و ضرورت دارد شهرداری برنامه‌ای برای حل نواقص داشته باشد.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه در برخی از ایستگاه پله‌های برقی یا خراب هستند یا جای آنها ایجاد شده اما خودشان وجود ندارند گفت: همچنین سیستم اطلاع رسانی هوشمند هم در ایستگاه وجود ندارد.

سلیمانی با بیان اینکه در گزارش ما ۲۶ ایستگاه بصورت تصادفی مورد بررسی قرار گرفتند گفت: هر ۲۶ ایستگاه فاقد آسانسور، ۴ ایستگاه فاقد رمپ ورودی و ۱۲ ایستگاه فاقد علائم بس آوایی برای روشن دلان هستند.

در ادامه زهرا شمس احسان عضو شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور یکصد و سی و پنجمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به مصوبه شهرداری تهران برای فرود بالگرد گفت: شهرداری موظف است با همکاری سازمان نظام مهندسی طرف مدت ۴ ماه نسبت به شناسایی ساختمان‌هایی که واجد شرایط فرود بالگرد هستند اقدام کند.

وی ادامه داد: در اکثر ساختمان‌های بلند مرتبه به دلیل عدم رعایت استاندارهای لازم امداد و نجات قابل استفاده نیست و از شهرداری تهران انتظار می‌رود برنامه کاملی برای بهره برداری مناسب از زیرساخت‌های امداد و نجات هوایی تدوین کند.

منبع: مهر

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها