|
کدخبر: 291755

در هنگام خرابی آسانسور چه اقداماتی باید انجام داد؟

با توجه به گسترش ساخت و ساز ها و ساختمان های بلند، استفاده از آسانسور به یکی از ملزومات تبدیل شده است. در واقع زندگی یا کار در ساختمان های مرتفع به طور مستقیم به آسانسور بستگی خواهد داشت؛ اما در هنگام خرابی آسانسور چه اقداماتی را باید انجام داد؟ پیش از اینکه بدانید اقدامات مهم در زمان خرابی آسانسور کدامند، باید در رابطه با دلایل خرابی آسانسور اطلاعات مناسبی به دست بیاورید؛ چرا که معمولاً دلایل رایجی وجود دارد که باعث خرابی آسانسور خواهد شد.

آسانسور

دلایل خرابی های رایج در انواع آسانسور ها

دلایل بسیار زیاد و متعددی وجود دارد که باعث ایجاد خرابی در آسانسور می شود. به عنوان مثال در صورت استفاده بیش از اندازه از ظرفیت آسانسور، امکان آسیب رسیدن به آن وجود دارد و در صورتی که درب های آن با سرعت و شتاب زیادی بسته شوند، خرابی ایجاد خواهد شد. با توجه به دلایل خرابی، امکان انجام دادن اقدامات لازم برای تعمیرانواع آسانسور وجود دارد.

اقدامات لازم و ضروری در هنگام خرابی آسانسور

یکی از دغدغه هایی که بسیاری از افراد در هنگام استفاده از آسانسور مخصوصاً در ساختمان های بلند دارند، خرابی های نا به هنگام آسانسور است. در واقع ترس از گیر افتادن در کابین آسانسور برای بسیاری از افراد دلهره آور است. احتمال توقف حرکت کابین به دلیل به وجود آمدن برخی از مشکلات فنی وجود خواهد داشت؛ اما نیاز است تا اقدامات لازم را در هنگام خرابی آسانسور انجام دهید. این اقدامات عبارتند از:

آرامش و خونسردی خود را حفظ کنید

در هنگام به وجود آمدن هر گونه مشکل یا خللی در روند کار کرد آسانسور نیاز است تا آرامش و خونسردی خود را حفظ کنید. در این صورت می توانید با در نظر گرفتن اقدامات لازم بهترین عملکرد را داشته باشید .در صورت داشتن استرس و اضطراب زیاد امکان انجام دادن اقدامات صحیح کاهش پیدا خواهد کرد.

به دنبال منابع روشنایی در کابین باشید

با توجه به اینکه یکی از عمده دلایل خرابی آسانسور قطع برق است، در چنین شرایطی می توانید از نور موبایل یا چراغ قوه برای به وجود آوردن یک روشنایی در کابین آسانسور استفاده نمایید. در این صورت می توانید اقدام به تست شاسی ها و دکمه های موجود در آسانسور کنید. معمولاً دکمه هایی تحت عنوان تماس با تکنسین وجود دارد که با حفظ خونسردی خود می توانید با تکنسین تماس گرفته و مشکل را پیگیری کنید.

آسانسور۲

برقراری ارتباط با آتش نشانی

در صورتی که موفق به برقراری ارتباط با تکنسین آسانسور نشده اید، باید تمام سعی خود را برای برقراری ارتباط با آتش نشانی کنید. بدین ترتیب می توانید در مدت زمان بسیار کمی در زمان خرابی آسانسور از آن خارج شوید.

اقدامات ضروری برای تعمیر آسانسور پس از خرابی

هنگامی که در عملکرد آسانسور اختلالی به وجود بیاید، نیاز است تا بلافاصله اقداماتی را به منظور تعمیر خرابی انجام دهید. انجام این اقدامات در مدت زمان بسیار کم دارای اهمیت زیادی است؛ چرا که امکان دارد تا افرادی در درون کابین آسانسور باشند. در صورتی که موتور آسانسور دچار نقص فنی شده باشد، باید آن را تعمیر کرده یا تعویض نمایید.

در برخی از مواقع ممکن است تا سیم بکسل آسانسور دچار فرسودگی شده باشد. در این صورت توصیه می کنیم تا حتماً در کمترین زمان ممکن نسبت به تعویض آن اقدام شود. اگر کابل ها و سیستم برقی آسانسور به خصوص قسمت های الکتریکی آن دچار نقص فنی است، باید جریان برق را قطع کنید. یکی از عواملی که باعث بالا یا پایین رفتن آسانسور می شود ریل ها هستند. در صورتی که آسانسور به خوبی حرکت نکند، ممکن است ریل ها دچار شکستگی شده باشند که نیاز است تا بررسی شوند.

به دلیل خرابی هایی که ممکن است در سیستم آسانسور به وجود بیاید، نیاز است تا به صورت دوره ای و مکرر سرویس های آن انجام شوند. در سرویس های دوره ای آسانسور، موارد بسیار زیاد و متعددی بررسی می شوند که برخی از آن ها شامل بررسی درب ها، سیستم روشنایی و دکمه های آسانسور است. بسیاری از مشکلات موجود در این سرویس ها تشخیص داده خواهد شد و تکنسین یا تعمیرکار با انجام تعمیرات به موقع می تواند علاوه بر کاهش هزینه های موجود، موجب جلوگیری از صدمات جانی شود.

بیشترین خرابی های آسانسور

در سیستم آسانسور معمولاً مشکلات متعددی ممکن است به وجود بیاید؛ اما از رایج ترین خرابی هایی که در آسانسور مشاهده می شود می توان به قطع شدن برق آن و فرسودگی اتصالات اشاره کرد. علاوه بر این، به دلیل استفاده زیاد از آسانسور امکان خرابی بلبرینگ آن زیاد است. آلودگی یکی دیگر از مواردی است که باعث به وجود آمدن اختلال در سیستم این دستگاه می شود. تنظیم نبودن موتور آسانسور یکی دیگر از خرابی ها و اختلالات موجود به شمار می آید که هر یک از آن ها باید به واسطه تکنسین بررسی شوند.

آسانسور۴

کلام پایانی

با توجه به اینکه در حال حاضر استفاده از آسانسور در تمامی ساختمان های بلند یک امر ضروری به شمار می آید؛ بنابراین امکان به وجود آمدن برخی از خرابی ها در آن نیز وجود دارد. نکته بسیار مهمی که در این رابطه باید به آن توجه شود این است که در هنگام خرابی آسانسور چه اقداماتی باید انجام داد؟ از مهم ترین اقدامات لازم در زمان خرابی آسانسور حفظ خونسردی و تلاش برای برقراری ارتباط با تکنسین یا آتش نشانی است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت انواع خدمات (نصب ، بازسازی ، تعمیر...) میتوانید با شماره ۰۹۱۲۴۸۸۸۵۸۰ تماس بگیرید یا به سایت زرین آسانسور مراجعه کنید.

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها