|
کدخبر: 302014

چراغ مگنتی یا مولتی ترک چیست ؟

اگر جزو معماران ، طراحان داخلی و ساختمان سازان با گرایش به طراحی های مدرن در بخش نورپردازی و طراحی داخلی هستید، حتما آشنایی و استفاده از این سری محصول به شما توصیه میشود، درواقع هنوز به طور کامل در بازار سنتی (لاله زار) روشنایی ایران این محصول شناخته شده نیست ، به غیراز برخی از تولیدکنندگان و واردکنندگان که به دنبال ترندهای صنعت روشنایی هستند عموم بازار روشنایی به کلید واژه های “چراغ مگنتی” ، “چراغ آهنربای” “چراغ توکار و روکار آهنربایی” یا “چراغ های ریلی آهنربایی” هستند.

اگر جزو معماران ، طراحان داخلی و ساختمان سازان با گرایش به طراحی های مدرن در بخش نورپردازی و طراحی داخلی هستید، حتما آشنایی و استفاده از این سری محصول به شما توصیه میشود، درواقع هنوز به طور کامل در بازار سنتی (لاله زار) روشنایی ایران این محصول شناخته شده نیست ، به غیراز برخی از تولیدکنندگان و واردکنندگان که به دنبال ترندهای صنعت روشنایی هستند عموم بازار روشنایی به کلید واژه های “چراغ مگنتی” ، “چراغ آهنربای” “چراغ توکار و روکار آهنربایی” یا “چراغ های ریلی آهنربایی” هستند.

چراغ مگنتی یا مولتی ترک چیست ؟

افتخار ماست که جزو اولین ها هستیم صنایع روشنایی الی نور پروژه های و محصولات نوینی را در عرصه روشنایی به بازار عرضه کرده است ، این بار تولید چراغ مگنتی یا آهنربایی را با نام تجاری  .”مگنتار” در دستور کار خود قرار داده است و مفتخر است که این محصول را با قیمت و کیفیت رقابتی با گارانتی پنج ساله به بازار عرضه نماید.

انواع محصولات روشنایی مگنتی

به طور کلی چند نوع چراغ برای ریل های مغناطیسی وجود دارد: نورافکن، چراغ های مشبک، چراغ های آویز و چراغ های ریلی که بسیار کاربردی هستند. چه برای نورپردازی تاکیدی، تزینی و کاربردی و چه برای برجسته کردن ساختمان‌ها یا اشیاء استفاده می شود، ویا کلی برای تامین روشنایی و اولیه می‌توانید با توجه به نیاز خود از انواه چراغ مگنتی بهره ببرید.

  • چراغ ریلی مگنتی
  • چراغ آویز مگنتی
  • چراغ ال ای دی خطی مگنتی
  • چراغ پروژکتوری مگنتی
  • چراغ مگنتی نورافکن

از چراغ های مگنتی می توان در نورپردازی تجاری، مانند فروشگاه‌های لباس، جواهرات ‌فروشی، سالن‌های نمایشگاه و مکان‌هایی که نیاز به نورپردازی و جلوه‌های تزئینی دارند، استفاده کرد. اما به دلیل ظاهر خاص و مدرن، انعطاف پذیری بالا و مزایای بارگیری و تخلیه آسان، روز به روز مورد علاقه افراد بیشتری قرار می گیرد. ظهور چراغ‌ های مگنتی و روند توسعه چراغ‌ های مغناطیسی پیچیده محدودیت‌های مناسبت‌های نصب چراغ‌های مسیر قبلی را شکسته است.

قابلیت چراغهای مگنتی

چراغ هی مگنتی با اسم های زیادی اعم از مولتی ترک یا چراغ های ریلی آهنربایی ، چراغ های روکار و توکار آهنربایی در بازار معرفی شده اند. که از محبوبیت زیای هم برخوردار هستند. این چراغ ها محدودیت مکانی ندارند و میتوان در فضای داخلی و خارجی از آن استفاده کرد. اما یکی از قابلیت های این سیستم روشنایی این است که میتوان به راحتی آن را جا به جا کرد از این رو محدودیتی در نوع به کارگیری آن ها وجود ندارد.

طراح یک فضا و سیستم نورپردازی در آن از جمله کار های ابتدایی برای دکوراسیون داخلی یک محیط سر بسته به حساب می آید. استاندارد ها ، مبانی مهندسی ، هزینه ی درنظر گرفته شده و نوع چیدمان محیط از جمله اقدامات لازم طراحان به شمار می رود.

برای بعضی طراحی های داخلی چیدمان وسایل از قبل تعیین و تصمیم گرفته شده است و تنها باید نوع نورپردازی را با آن هماهنگ کرد. اما در برخی دیگر از آنجا که دائم ممکن است چیدمان وسایل جا به جا شود باید از نورپردازی استفاده کرد. که علاوه بر زیبایی جا به جایی آن راحت باشد . به همین دلیل سیستم روشنایی که بتواند استاندار ها را به خوبی رعایت کند. و همچنین قابلیت جا به جایی را داشته باشد. و علاوه بر همه این ها هزینه های سنگینی برای ما نداشته باشد؛ راهکار مناسبی برای یک چیدمان است  .

چراغ های مگنتی یا مولتی ترک قابلیت جا به جای نورپردازی را دارند و میتوان از آنها در چیدمان متفاوت مبلمان استفاده کرد. این جا به جایی بسیار آسان است. زیرا این چراغ ها متصل به ریل های مخصوصی هستند که با استفاده از نیروی مغناطیسی حرکت میکنند.  این چراغ ها در طرح های مدرن و مینیمال به سرعت در میان طراحان و کارفرمایان پروژه محبوبیت فراوانی پیدا کرده است. ولتاژ این چراغ ها 48 ولت است که به نسبت سایر سیستم های روشنایی از لحاظ ایمنی مطمئن تر هستند.

انواع روش های نصب چراغهای مگنتی

ابتدا در سقف کاذب شیاری به طول 3 سانتی متر ایجاد میکنیم. سپس پروفیل مگنتی تو کار را که از قبل برش خورده است به صورت دورانی داخل حفره تعبیه شده قرار میدهیم. جای پروفیل را درست میکنیم و روی آن را گچ میگیریم و در مرحله آخر درپوش مخصوص را که به منظور عدم ورود گرد و خاک به درون ریل بوده را برمیداریم. در آخر چراغ های مدنظر را نصب میکنیم

روش دیگر نصب چراغ ها این است که در ابتدا در زیر سازی سازه دو سازه موازی به فاصله ی 3 سانتی متر بر روی سازه های اصلی نصب میکنیم.

سپس پروفیل توکار را در محل مدنظر دو سازه موازی قرار میدهیم. و نصب میکنیم و در اخر گچ برگ کناف را روی سازه پیچ میکنیم قسمت مورد نیاز را گچ میگیریم.

مزایا استفاده از چراغهای مگنتی:

-چراغ خطی مگنتی قابلیت اجرا به صورت توکار درون سقف را دارد

-منابع نوری می توانند آزادانه حرکت کنند و زاویه لامپ را تنظیم کنند.

-چراغ خطی مگنتی بهترین گزینه برای نمایشگاه های هنری نظیر نقاشی می باشد. زیرا هم خاصیت جابجایی دارند. و هم خاصیت تغییر زاویه و این باعث می شود همه قسمت های محیط نماشگاه نور مناسبی داشته باشد.

نصب راحت و آسان چراغ خطی مگنتی

نصب نور مغناطیسی خطی آسان است. شما می توانید آن را خودتان نصب کنید، و هیچ سیم کشی در کار نیست. به سادگی مسیر را به سقف خود نصب کنید، چراغ ها را به مسیر خود وصل کنید، براکت های فلزی را از طریق آهنربا های قدرتمند نصب کنید، آنها را به راحتی می توان جا به جا کرد. شما خریداران گرامی می توانید جهت خرید چراغ مگنتی و همچنین اطلاع از قیمت چراغ خطی مگنتار به سایت فروشگاه اینترنتی الی نور مراجعه فرمایید و در صورت نیاز به مشاوره با دپارتمان الی نور تماس بگیرین تا به صورت رایگان بهترین انتخاب را داشته باشید. 

 بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ی چراغ لاینر ,چراغ حیاتی پارکی و چراغ های مگنتی میتوانید از تیم کارشناسان دوستانه الی نور مشاوره رایگان دریافت نمایید.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها