|
کدخبر: 300738

خرید و قیمت انواع فیلتر شنی

فیلتر شنی frp فرایند تصفیه آب به سه صورت فیزیکی، شیمیایی و بیولوژیکی انجام می شود. فیلتر شنی فرایند تصفیه آب را به روش فیزیکی انجام می دهد.

فیلتر شنی frp

فرایند تصفیه آب به سه صورت فیزیکی، شیمیایی و بیولوژیکی انجام می شود. فیلتر شنی فرایند تصفیه آب را به روش فیزیکی انجام می دهد. فیلترهای شنی نوعی مخزن از جنس فلز یا فایبرگلاس هستند که دارای یک شیر ورودی و یک شیر خروجی است. همچنین درون مخزن این فیلتر از دانه های لایه بندی شده شن و سیلیس استفاده می کنند. عبور آب از روی دانه های سیلیس موجود در مخزن فیلتر موجب حذف گل و لای، ذرات معلق موجود در آب و دیگر ناخالصی های آن خواهند شد.

در نتیجه عبور آب از روی دانه های سیلیس و شن مخزن فیلتر شنی، آب تمیز و شفاف از شیر خروجی خارج خواهد شد. یکی از انواع فیلترهای شنی موجود در بازار، فیلترهای شنی frp هستند. استفاده از این فیلترها برای تصفیه حجم بالای آب مناسب نیستند. فیلترهای شنی frp را به صورت مخزن های استوانه ای شکل و کشیده طراحی می کنند. بنابراین برای استفاده در سیستم های آب شهری مناسب نیستند.

انواع فیلتر شنی frp

انواع فیلتر شنی را بر اساس جنس بدنه به دو دسته فیلترهای شنی فلزی و فایبرگلاس تقسیم می کنند. متداول ترین شکل فیلتر شنی FRP مورد استفاده، انواع فایبرگلاس هستند. این فیلترها به دلیل سرعت مناسب فیلتراسیون دارای عملکرد مناسب در تصفیه آب می باشند. فیلترهای شنی فایبرگلاس دارای شیرهای دستی و اتوماتیک هستند که موجب استفاده آسان از آنها شده است. استفاده از این فیلترها به دلیل وزن کم و سبک بودن، قابلیت حمل و مقاومت بالا در برابر خوردگی، نسبت به انواع دیگر رواج بیشتری دارد. این نوع از فیلترها برای حذف و جذب ناخالصی های موجود در آب تا اندازه 50 میکرون مورد استفاده خواهند بود.

هنگام حمل و نقل و نصب این فیلترها می بایست مراقب باشید به گونه ای که به بدنه آن ها ضربه وارد نشود. فیلتر شنی frp دارای یک بدنه ساخته شده از فایبرگلاس با پوشش رزین اپوکسی است. همچنین لایه درونی مخزن فیلتر از مواد کامپوزیتی ساخته شده است. بنابراین مقاومت مناسب و بالایی در برابر فشار و خوردگی خواهد داشت. با این وجود فشار کاری این فیلترها را می توان طبق نیاز کاربر از 6 بار تا بالاتر تغییر داد. فیلترهای شنی frp مانند انواع دیگر فیلترهای شنی مدتی پس از استفاده، نیازمند بک واش و تعویض دانه های سیلیس خواهند بود.

انواع فیلتر شنی فایبر گلاس را با توجه به چگالی مواد مورد استفاده در مخزن آن می توان در سه دسته کلی جای داد. این سه دسته شامل فیلترهای با بستر یک لایه، بستر دو لایه و بستر سه لایه هستند. فیلترهایی که بستر یک لایه دارند، فقط از یک لایه شن و دانه های سیلیس جهت تصفیه آب استفاده می شود. در فیلترهای دو لایه از آنتراسیت نیز در کنار دانه های سیلیس برای تصفیه آب بهره می برند. در بستر سه لایه از دانه های سیلیس، آنتراسیت و کربن فعال استفاده می شود. لایه بندی درست و مناسب مواد ذکر شده در مخزن فیلتر شنی فایبرگلاس موجب افزایش کیفیت آب خروجی می شود.  

مزیت های فیلترهای شنی فایبرگلاس

عملکرد فیلتر شنی frp با فیلترهای شنی فلزی متفاوت نیست. تنها تفاوت این فیلترها به دلیل جنس بدنه آن ها است. در واقع تفاوت در جنس بدنه این فیلترها موجب استفاده از آنها در مکان های مختلف خواهد شد. برخی از مزیت های فیلترهای شنی فایبر گلاس به شرح زیر می باشند.

  • مقاوم در برابر پوسیدگی: همانطور که در بالا ذکر کردیم فیلتر شنی فایبر گلاس از بدنه پلاستیکی با روکش اپوکسی تهیه شده است. بنابراین مقاومت بالایی در برابر پوسیدگی خواهد داشت. به طور کلی فیلترهای شنی فایبر گلاس در برابر پوسیدگی مقاومت بالاتری نسبت به نوع فلزی دارند.
  • مقاوم در برابر خوردگی: فیلترهای شنی فایبر گلاس در مقابله با اسیدها و دیگر مواد شیمیایی، شرایط آب و هوایی مختلف و غیره مقاومت بالاتری نسبت به انواع فلزی از خود نشان می دهند.
  • عایق دما: فیلترهای مذکور در برابر دما و حرارت عایق نسبتا خوبی محسوب می شوند.
  • عایق الکتریکی
  • سرعت ساخت: زمان ساخت فیلترهای شنی فایبرگلاس کوتاه تر از انواع فلزی است.
  • قیمت: فیلترهای مذکور در صورتی که وارداتی باشند قیمت بالاتری نسبت به انواع فلزی خواهند داشت. در حالی که قیمت فیلترهای شنی استیل از فیلترهای frp بالاتر است.

خرید و قیمت انواع فیلتر شنی

برای خرید فیلتر شنی frp لازم است به یک سری نکات توجه نمود. اولین نکته مهم در این رابطه توجه به میزان فیلتراسیون است. همچنین اندازه دانه های سیلیس به کار رفته در مخزن فیلتر بر قیمت نهایی آن تاثیر خواهد داشت. نوع فیلتر شنی فایبر گلاس که آیا بستر یک لایه دارد یا دو لایه و سه لایه نیز بر قیمت کلی دستگاه موثر است. به طور طبیعی فیلترهای با بستر سه لایه دارای قیمت بالاتری نسبت به دو نوع دیگر هستند. همچنین کاربرد فیلتر، اندازه آن، حجم مخزن، فشار کاری فیلتر و مواردی از این دست بر قیمت نهایی دستگاه اثر بسزایی دارند. علاوه بر موارد ذکر شده در بالا زمان تعویض فیلتر و بک واش آن، میزان جریان آب ورودی و خروجی از فیلتر و مواد سازنده آن از جمله عوامل تاثیر گذار بر قیمت فیلتر شنی می باشند.

7 نکته در انتخاب بهتر فیلتر شنی

برای خرید فیلتر شنی می بایست به مجموعه ای از نکات توجه نمود. در این بخش از محتوا ما برخی از مهمترین نکات که می بایست در خرید فیلترهای شنی به آن توجه داشته باشید را بیان خواهیم کرد. قبل از خرید هر محصول از جمله فیلترهای شنی در خصوص آن ها مطالعه کرده و به کسب اطلاعات بپردازید.

  • کاربرد فیلتر های شنی: اینکه فیلترهای شنی را در صنعت استفاده می کنید یا استخر و غیره در انتخاب نوع آنها موثر است.
  • گنجایش مخزن فیلتر
  • جنس بدنه: جنس بدنه فیلتر می تواند فایبرگلاس، استیل و غیره باشد.
  • رنگ آمیزی بدنه فیلتر: استفاده از پوشش مناسب برای بدنه فیلتر موجب افزایش مقاومت آن در برابر خوردگی، پوسیدگی و غیره می شود.
  • لوله کشی فیلتر: نوع استفاده از فیلتر بر نوع لوله کشی فیلتر که دستی باشد یا اتوماتیک موثر است.
  • نوع سنگ سیلیس
  • نوع نازل: با توجه به ظرفیت فیلتر می بایست از تعداد مشخصی نازل در آن استفاده کرد.

شرکت اطلس آب سازنده فیلتر شنی با کارخانه مجهز به طراحی و ساخت انواع فیلتر های شنی و کربنی مفتخر به این می باشد که توانسته است رضایت بسیاری از کارفرمایان را صنعت آب و فاضلاب را کسب کند و همواره بر این با ور است که باید تولیدات با کیفیت و دارای گارانتی و با پشتیبانی ارایه نماید. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناس شرکت اطلس آب تماس حاصل نمایید.

۰۲۱۴۶۰۷۶۰۸۲

۰۲۱۴۶۰۷۳۳۹۶

WWW.ATLAS-AB.IR

نویسنده: رپورتاژ

اخبار مرتبط

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها