|
کدخبر: 292846

راهنمای کامل نگهداری و خرید دستکش ایمنی

در محیط‌های کاری خطرهای فراوانی دست افراد را تهدید می‌کند. از این رو بهتر است افراد برای محافظت از دست‌های خود از دستکش‌های کار استفاده نمایند. دستکش‌های کار از مواد مختلفی تولید خواهند شد. این به آن معنی است که این مواد هر یک ویژگی منحصر به فردی را به دستکش کار خواهند بخشید. با توجه به این نکته افراد برای انتخاب دستکش کار مناسب باید اطلاعات کاملی از انواع دستکش‌های کار و مواد تولید کننده و فروشندگان آنها داشته باشند.

کسب و کار راهنمای کامل نگهداری و خرید دستکش ایمنی

یونکس یکی از بزرگترین فروشگاه‌های اینترنتی ابزارآلات صنعتی است. افراد می‌توانند با مراجعه به سایت یونکس به آرشیوی عظیم از اطلاعات درباره دستکش کار دسترسی داشته باشند و پس از انجام بررسی‌های لازم و مقایسه دستکش‌ها، محصول مورد نظر خود را به سادگی چند کلیک انتخاب و آن را خریداری نمایند.

اهمیت دستکش کار

همانطور که بیان شد دستکش کار یکی از ابزارهای ایمنی محیط کاری است. این ابزار وظیفه محافظت از دست افراد در برابر تهدیدات محیطی مانند بریدگی، سوختگی و ضربه را خواهد داشت. نکته‌ای که باید درباره دستکش کار بدانیم آن است که استفاده از این ابزارها در بسیاری از مشاغل الزامی خواهد بود. از این رو شرکت‌های تولید کننده دستکش کار مدل‌های مختلفی از آن را طراحی، تولید و روانه بازار خواهند کرد.

با این تفاسیر افراد برای خرید دستکش کار مناسب خود باید اطلاعات کافی از انواع دستکش‌های کاری و کاربرد آنها داشته باشند. تنها در این صورت است که کارکنان یا افراد قادر به خرید دستکش مناسب برای محیط کاری خود خواهند بود.

دستکش۱

انواع دستکش کار

دستکش ضد برش

 همانطور که از نام این مدل از دستکش ایمنی پیدا است، این دستکش در برابر بریدگی مقاومت مناسبی از خود نشان خواهد داد. از این دستکش می‌توان در صنایع مختلفی مانند نجاری و تراشکاری بهره برد. برای تولید این مدل از دستکش ایمنی از کتان، لاتکس و چرم استفاده خواهد شد.

دستکش زنجیری

 این نوع دستکش نیز مانند دستکش ضد برش از دست افراد در برابر بریدگی محافظت خواهد کرد. باید به این نکته توجه داشت که دستکش زنجیری با استفاده از حلقه‌های فلزی تولید می‌شود. این امر سبب شست و شو آسان دستکش خواهد شد. همچنین طراحی این مدل از دستکش به نحوی است که افراد قادر به استفاده از آن روی دستکش دیگر خواهند بود. معمولاً از این دستکش در مشاغلی چون قصابی و آشپزی استفاده خواهد شد.

دستکش چرمی

 یکی از محبوب‌ترین دستکش‌های موجود در بازار ایران، دستکش چرمی است. همان‌طور که از نام این مدل از دستکش پیدا است، این دستکش از چرم تولید خواهد شد. از این رو می‌توان از این دستکش در مشاغلی چون تراشکاری، جوشکاری، ساختمان سازی و تاسیسات بهره برد.

دستکش آتش نشانی

 این دستکش، دستکش مخصوص آتش‌نشانان است. از این رو این دستکش باید توانایی مقاومت در برابر حرارت و دما بالا را داشته باشد. همچنین طراحی این دستکش به شکلی است که از دست و ساعد افراد محافظت کند.

دستکش ایمنی ضد اسید

 یکی از پر کاربردترین دستکش کار، دستکش ضد اسید است. این نوع دستکش دارای انعطاف پذیری بیشتری نسبت به دیگر دستکش‌های کار خواهد بود. برای تولید این دستکش از موادی مانند PVC، لاستیک، بوتیل، نیتریک و وایتون استفاده میشود. نکته‌ای که باید راجع به این نوع دستکش بدانید آن است که این دستکش مناسب استفاده در محیط‌هایی چون آزمایشگاه، پالایشگاه، صنایع مواد غذایی و بیمارستان‌ها خواهد بود.

نکاتی برای نگهداری دستکش کار

برای نگهداری از دستکش‌های کاری افراد باید به نکات مختلفی توجه داشته باشید، اغلب این نکات در شست و شو دستکش کار کاربرد خواهند داشت. به عنوان مثال لازم است دستکش کار در دست افراد مورد شست و شو قرار گیرد. چرا که در غیر این صورت احتمال پخش شدن آلودگی روی دستکش بسیار است.

نکته دیگری که باید درباره نگهداری از دستکش کار بدانید آن است که اگر دستکش ایمنی دچار نخ‌نمایی یا بریدگی شده، باید آن را تعویض کنید. به بیان دیگر تعمیر دستکش کار می تواند زمینه‌ساز بروز حوادث ناگوار شود.

دستکش۲

یکی از مهم‌ترین نکات برای نگهداری عمده‌ای از دستکش‌های کار آن است که این دستکش‌ها نباید در محیط مرطوب یا گرم نگهداری شوند. چرا که اغلب این دستکش‌ها از پلاستیک یا چرم تولید خواهند شد. از این رو در محیط گرم و مرطوب احتمال ایجاد چسبندگی در آنها بسیار است.

توجه داشته باشید که شما می‌توانید برای بررسی اطلاعات دستکش‌های مختلف یا خریداری آنها به سایت یونکس مراجعه کنید. یونکس بانکی از اطلاعات کاربردی راجع به ابزارهای صنعتی است. با در نظر داشتن این نکته شما قادر هستید قبل از انجام خرید خود، ابزارهای مختلف را بررسی و مقایسه نمایید و پس از طی کردن این مراحل، محصول مورد نظر خود را به سادگی چند کلیک انتخاب و آن را از یونکس خریداری نمایید.

خرید بهترین دستکش کار

انتخاب و خرید بهترین دستکش کار می‌تواند به تبدیل به یکی از سخت‌ترین تصمیماتی شود که هر فرد در زندگی خود باید با آن مواجه شود. با این حال اما افراد می‌توانند با در نظر داشتن شرایط کاری خود اقدام به خرید دستکش کار نمایند. به بیان دیگر فرد باید از خطرات و تهدیدات محیط کاری خود اطلاعات کاملی داشته باشد. تنها در این صورت است که این تصمیم‌گیری آسان خواهد شد.

فردی که از شغل خود اطلاعات کاملی دارد می‌تواند به راحتی نوع دستکش کار و جنس به کار رفته برای تولید آن را انتخاب کند. با توجه به این نکته فرد قادر به خرید بهترین دستکش کار یا همان دستکش ایمنی خواهد بود.

کلام پایانی

دستکش کار، یکی از ابزارهای ایمنی است که استفاده از آن در اغلب محیط‌های کاری الزامی خواهد بود. دستکش‌های کاری نه تنها سبب حفظ بهداشت فردی افراد می‌شوند بلکه از دست کارکنان در برابر تهدیدات محیطی محافظت خواهند کرد. برای خرید بهترین این دستکش‌ها، فرد باید از شرایط کاری و محیطی شغل خود اطلاعات کاملی را کسب کند.

برای این کار شما می‌توانید به سایت یونکس مراجعه کنید. با ورود به یونکس با اطلاعات عظیمی از ابزارهای ایمنی مانند دستکش کار مواجه خواهید شد. حال شما قادر به بررسی و مقایسه انواع ابزارها خواهید بود و از آن جایی که یونکس فروشگاهی اینترنتی است، افراد با چند کلیک ساده میتوانند محصول مورد نظر خود را انتخاب و آن را خریداری نمایند.

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها