|
کدخبر: 222578

دستکش کار و دستکش ایمنی ارزان : رادین ایمن

دستکش کار از جمله وسایلی ایمنی مفید و پرکاربرد است که هنگام هر نوع فعالیت فیزیکی نیاز به استفاده از آن می باشد تا بتوان از دستان خود در برابر هر گونه خطرات احتمالی ایمن نگه داشت. فروش دستکش ایمنی در سایز و با متریال متفاوت صورت می گیرد. در همین راستا مجموعۀ رادین ایمن این مقاله را جهت آشنایی هر چه بیشتر شما با انواع دستکش کار، ویژگی و موارد کاربرد آنها گردآوری نموده است و در اختیار شما عزیزان قرار داده است، تا بدین وسیله بتوانید با انتخاب و خرید دستکش ایمنی مناسب، دست های خود را در سلامت کامل نگه دارید.

تجهیزات حفاظت دست

دلایل خرید دستکش ایمنی

با توجه به مطالب مذکور، هدف از خرید دستکش کار، ایمن نگه داشتن دستان در برابر خطرات احتمالی است که افراد حین انجام فعالیت های فیزیکی ممکن است با آنها روبرو شوند. به عنوان مثال پوشیدن دستکش ایمنی مناسب می تواند دست ها را در برابر برخی از بیماری های پوستی، زخم شدن، بریدگی، سایش و مواردی از این قبیل محافظت کند. البته برخی از کارفرمایان و نیروهای کار نسبت به این مسئله مهم سهل انگاری نموده و حین انجام کار از دستکش ایمنی استفاده نمی کنند و دچار صدمات جبران ناپذیری می شوند که در ادامۀ مقاله بیشتر به بررسی انواع دستکش کار می پردازیم.

انواع دستکش کار استاندارد

دستکش لاتکس :

دستکش لاتکس از پلاستیک طبیعی تولید می شود و از جمله دستکش های کار ارزان و متداول به شمار می رود. اغلب موارد کاربرد دستکش ایمنی لاتکسب حفاظت از دستان در برابر آلودگی های میکروبی و قارچی است و اکثراً کادر درمان جهت ایمن نگه داشتن دست ها از مزایای این نوع دستکش استفاده می کنند.

نکتۀ مهم که در رابطه با کاربرد دستکش ایمنی لاتکس وجود دارد، ممکن است برخی از افراد نسبت به مواد پودری داخل دستکش لاتکس حساسیت داشته باشند و دچار مشکلات تنفسی و آلرژی شدید شوند، که این مسئله موجب عدم استفاده از دستکش توسط این افراد می شود ولی ما پیشنهاد می کنیم ابتدا یک عدد دستکش نایلونی یکبار مصرف و سپس دستکش لاتکس استفاده کنید. دستکش کار نیتریل :

دستکش ایمنی نیتریل از دیگر انواع دستکش کار است که مقاومت بالایی در برابر اثرات مواد شیمیایی دارد. البته از نظر قیمتی نسبت به دستکش لاتکس گران تر و در مقابل دیگر انواع دستکش کار قیمتی مقرون به صرفه دارد. به همین دلیل دستکش کار نیتریل در اکثر کارهای صنعتی و شیمیایی مورد استفاده قرار گرفته می شود و از مواد اولیۀ مرغوب ساخته شده و به راحتی خراب نمی شوند و مقاومت بالایی در برابر فعالیت های شیمیایی دارند.

مواد نیتریل در برابر مواد مضر بنزین، گازوئیل و سایر حلال های شیمیایی و پتروشیمی مقاوم است و دستکش نیتریل بهترین گزینه برای حفاظت از دست ها در برابر خطرات احتمالی در مشاغل صنعتی و شیمیایی است.

نکت، قابل توجهی که در رابطه با دستکش کار نیتریل می توان بدان اشاره نمود، ضد حساسیت زا بودن آن است و افرادی که نسبت به دستکش لاتکس حساسیت دارند، می توانند دستکش نیتریل را جایگزین آن نمایند.

دستکش ایمنی نئوپرن :

دستکش کار نئوپرن نیز از دیگر انواع دستکش ایمنی است که در راستای محافظت از دستان در برابر مواد شیمیایی خطرناک و خورنده ساخته شده اند. در واقع افرادی که با مواد اسیدی، الکل ها، روغن و جوهر در ارتباط هستند، پیشنهاد می کنیم از مزایای دستکش ایمنی نئوپرن استفاده نمایند. به همین علّت عموم افراد از این دستکش به عنوان دستکش کار اسیدی در صنعت استفاده می کنند. کارهایی که نیاز به ظرافت زیادی دارند، می توانند از مزایای این نوع دستکش ایمنی استفاده نمایند.

 از مهمترین نکاتی که باید مد نظر داشته باشید، این است که از دستکش کار نئوپرن به هیچ عنوان جهت امور کار با ترکیبات اسید نیتریک و اسید کرومیک استفاده ننمائید. از معایب این نوع دستکش می توان به احتمال بریدگی دست اشاره نمود.

دستکش کار PVC :

دستکش ایمنی pvc با عنوان دستکش کار پلاستیکی مورد استفاده قرار گرفته می شود و کاربرد عمده ای در صنعت پتروشیمی دارد. امروزه به دلیل افزایش قیمت دستکش ها، امکان استفاده از دستکش کار یکبار مصرف را برای مشتریان فراهم نموده اند.

اگر قصد خرید دستکش کار pvc را دارید، می توانید به فروشگاه اینترنتی رادین ایمن مراجعه نمائید. در انتخاب کفش کار استاندارد باید توجه زیادی داشته باشید چون تأثیر مستقیم بر روی عملکرد کاری و سلامت دستان شما خواهد داشت.

ازمهمترین مزایای دستکش  ایمنی pvc می توان به دوام بالای آن در برابر خطرات بریده شدن دست اشاره نمود. همچنین این نوع دستکش در برابر عوامل اکسیداسیون رقیق شده مثل کرومیک، هیدروکلریک، نیتریک و ... مقاومت بالایی از خود نشان می دهد.

دستکش کار بوتیل :

این نوع دستکش ایمنی متناسب با فعالیت هایی که ممکن است فرد با گازهایی همانند هیدروژن سیانید و کلر سر و کار دارند، مفید باشد چون مانع از نفوذپذیری عوامل گازی به دستان می شود. ساختار مولکولی مواد بوتیل به نحوی می باشد که از آن جهت ساخت لایۀ داخلی تایر استفاده می شود تا باد داخل تایر خارج نشود. البته جهت تولید لباس های نظامی ضد گاز نیز به کار برده می شود.

قیمت دستکش کار بوتیل نسبت به دیگر انواع دستکش ایمنی گران تر است ولی بهترین گزینه برای حفاظت سلامت دستان به شمار می رود..

دستکش ایمنی ویتون

دستکش ویتون نیز یکی دیگر از انواع دستکش کار به شمار می رود که از جمله دستکش های اثربخش پلیمری به شمار می رود. این نوع دستکش جهت برخی از فعالیت ها از استحکام بالایی برخوردار بوده و گزینۀ مناسبی برای صنایع هوافضا محسوب می شود. در واقع دستکش کار ویتون استحکام بالایی در برابر مواد شیمیایی و گرما دارد.

با استفاده از این دستکش، می توانید با مواد هیدروکربن های آروماتیک همانند بنزن و تولوئن به راحتی کار کنید چون متأسفانه بنزن عاملی جهت بیماری سرطان کبد به شمار می رود.

دستکش کار جوشکاری

دستکش ایمنی جوشکاری باید مقاومت بالایی در برابر آسیب و خطرات سوختگی حین انجام فعالیت های جوشکاری که جرقه ها و مواد مذاب در هوا پراکنده می شود، داشته باشد. به عبارتی بتواند از پوست دست شما در برابر سوختگی های شدید حفاظت کند. افرادی که در حوزۀ آتش نشانی فعالیت دارند باید به چنین دستکش هایی مجهز باشند. 

نکات مهم خرید دستکش کار استاندارد

مجموعۀ رادین در ادامه به مهترین نکات مهم خرید دستکش کار استاندارد خواهد پرداخت. اینکه علاوه بر توجه به جنس دستکش، باید سایز دستکش نیز مد نظر قرار گرفته شود چون راحتی دست هنگام کار کردن از اهیمت بالایی برخوردار است. در صورت عدم توجه به این مسئله، ممکن است دستکش برای شما بی مصرف باشد و کارایی لازم را نداشته باشد.

خوش دست بودن، سایز دستکش کار، عدم لغزش دستان، میزان ضخامت، استحکام داشتن در برابر عوامل ساییدگی و برش، استحکام در مقابل حرارت بالا و سرمای شدید از دیگر عوامل مهم هستند که هنگام خرید هر نوع دستکش کار ایمنی مناسب و با کیفیت ملاک گزینش خود قرار دهید.

 تجهیزات حفاظت دست

توجه داشته باشید که جهت کار کردن با وسایل نوک تیز و برنده، به هیچ عنوان دستکش کار لاستیکی همچون لاتکس و نیتریل گزینۀ مناسبی نیستند.

ضخامت دستکش های ایمنی پارچه ای، دستکش ویتون، بوتیل و pvc ممکن است پاسخگوی شما باشد.

جهت خرید آنلاین انواع دستکش کار می توانید به فروشگاه رادین ایمن مراجعه نمائید و سفارش خود را فوری در محل مورد نظر تحویل بگیرید.

https://radinimen.com/

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها