|
کدخبر: 198973

چرا باید به تجهیزات ایمنی در کار توجه کنیم؟

این روزها ممکن است که در فرآیندهای کاری در اثر حوادث مختلف اتفاقات ناگواری رخ دهد؛ به همین دلیل لازم است که در هنگام کار از تجهیزات ایمنی استفاده شود.

سبک زندگی چرا باید به تجهیزات ایمنی در کار توجه کنیم؟

 این تجهیزات از زندگی کارگران و کارکنان محافظت می‌کنند و یا این که تلفات و جراحت‌ها را به اندازه قابل توجهی کاهش می‌دهند و تهدیدهای ممکن در محیط کاری را به حداقل می‌رسانند. این تجهزات شامل کلاه ایمنی، کفش ایمنی، دستکش ایمنی هستند، هر کدام از آن‌ها به نوبه خود می‌توانند به خوبی از اعضای مختلف بدن محافظت کنند. برای مثال یکی از خطرناک‌ترین کارها و فعالیت‌ها در هنگام ساخت و ساز کار در ارتفاع است؛ که ممکن است کارگران را در معرض خطر سقوط قرار بگیرند و یا این که اشیایی از ارتفاع سقوط کنند که در این صورت لازم است یک کلاه ایمنی مخصوص مورد استفاده قرار بگیرد که از سر کارگر به خوبی محافظت شود. یا در بسیاری از موارد لازم است که از دست‌ها در برابر دما‌های بسیار بالا محافظت شود؛ با انتخاب یک دستکش ایمنی دست و پوست کاملا سالم باقی خواهند ماند.

تجهیزات-ایمنی۲

چرا باید از دستکش ایمنی استفاده کنیم؟

از آن‌ جایی که تمام کارها با دو دست انجام می‌شود لازم است که دو دست سالم بمانند. در هنگام کار دست‌ها با ابزار و وسایل زیادی سرو کار دارند بنابراین ممکن است که نسبت به سایر اعضای بدن بیشتر آسیب ببینند. بنابراین برای پیشگیری از این چنین حوادثی لازم است که از دستکش‌های ایمنی استفاده شود. گفتنی است که در بسیاری از کارها ممکن است که کارگر با عوامل خطرناکی همچون سوختن، بریدن، آسیب دیدن با مواد شیمیایی، برق گرفتگی، دماهای بالا و... سر و کار داشته باشد و دست او در اثر این تماس با این عوامل مختلف آسیب ببیند. در این صورت لازم است که از دستکش‌های ایمنی استفاده شود؛ در واقع دستکش ایمنی می‌تواند که از پوست دست و خود دست در برابر سوختن، زخم شدن و... محافظت کند. قبل از این که دستکش‌ها را بپوشید و مورد استفاده قرار دهید لازم است که آن‌ها را به وسیله برش‌های کوچک و یا تست پارگی، خوب بررسی کنید. لذا ممکن است که در حین انجام فعالیت با مواد شیمیایی خطرناک و یا ذرات ریز گرد و غبار که برای فعالیت نسبتا کم خطرند، سرو کار داشته باشید؛ بنابراین انجام تست ساده خالی از لطف نخواهد بود. اگر می‌خواهید مطمئن شوید که دستکش پارگی یا سوراخی چیزی ندارد می‌توانید آن را پر از آب کنید، که با این کار هر گونه نشتی یا سوراخ مشخص می‌شود. لازم است که هر دستکش ایمنی را که خریداری می‌کنید آن را بررسی کنید چرا که بررسی آن بسیار لازم و ضروری است؛ چون که در اثر آسیب دیدن دست ممکن است که با مرور زمان دست‌ها به حساسیت و یا بیماری‌های عفونی مبتلا شوند. با توجه به آن چه که گفتیم لازم است برای ایمنی هر چه بیشتر دست‌ها از دستکش استفاده شود.

راهنمای خرید دستکش‌های مناسب برای کار فیزیکی

دست‌ها ممکن است در معرض آسیب‌هایی همچون قطع انکشتان، سوختگی، زخم، صدمه با مواد شیمیایی و... قرار بگیرند. بنابراین لازم است که از دستکش‌های ایمنی در هنگام کار کردن استفاده شود. در واقع استفاده از آن‌ها در مشاغلی همچون برشکاری، آتش نشانی، کارگاه‌های صنعتی، جوشکاری و... امری ومهم و ضروری است. از آن جایی که دستکش‌ها در انواع مختلفی همچون دستکش ضد برش، دستکش ایمنی آتش نشانی، دستکش عایق الکتریسیته و یا مواد شیمیایی و... طراحی و تولید می‌شوند لازم است که به درستی انتخاب شوند. باید دستکشی را خریداری کنید که کیفیت و دقت در هنگام کار را کاهش ندهد و فعالیت‌ دست‌ها را دچار محدودیت هم نکند. در هنگام خرید دستکش ایمنی حتما به نکات زیر دقت کنید:

» در وهله اول باید تعیین کنید که دستکش را برای انجام چه کاری می‌خواهید مورد استفاده قرار دهید. از دستکش‌ها می‌توان در در مصارف صنعتی و خانگی استفاده نمود. برای مثال از جمله انواع دستکش‌های ایمنی عبارت‌اند از دستکش‌های فلزی، دستکش‌های آتش نشانی، دستکش‌های ضد برش، دستکش‌های جوشکاری و... که هر کدام در محیط‌های کاری مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

تجهیزات-ایمنی۳

» در هنگام انتخاب و خرید دستکش حتما به جنس آن دقت کنید. معمولا انواع این دستکش‌ها را با متریال الیاف‌های مختلفی همچون مواد پلیمری، چرم، بافت فلزی، پنبه، ضخیم، مواد پلاستیکی و... طراحی و تولید می‌کنند.

» در هنگام خرید دستکش نسبت به نوع طراحی آن بی توجه نباشید. معمولا دستکش‌ها دارای طراحی‎های متنوعی هستند که بسیاری از آن‌ها مجهز به رو دوزی، آستر، تو دوزی، نحوه قرار گیری انگشتان و ارتفاع ساق و... هستند بنابراین با توجه به نیازتان آن‌ها را خریدرای کنید.

» یک دستکش خوب ایمنی باید مقاوم باشد و در عین حال سبک وزن باشد و برای دست‌ها ایجاد حساسیت نکند.

برای مشاهده انواع لوازم ایمنی بیشتر در سایت ایمن آراز کلیک کنید.

اهمیت وجود دستکش در مشاغل مختلف

گفتنی است که هر محیط کاری که وجود دارد عاری از خطر نیست، مخصوصا شغل‌های پر خطر و دشوار که قضیه کاملا متفاوت خواهد بود. در اکثر مشاغل اگر حادثه‌ای رخ دهد ممکن است که خسارت‌های زیادی برای صاحب کار به وجود بیاید یا این که خود کارگر هم آسیب جسمی ببیند. بنابراین تمام افرادی که در مشاغل دشوار مشغول به کار هستند، همواره خانوادهایشان نگران سلامت جسمی آن‌ها خواهند بود؛ بنابراین لازم است که حتی الامکان در محیط کاری از تجهیزات ایمنی استفاده شود. یکی از این تجهیزات مهم دستکش است که برای هر کاری به صورت خاصی طراحی می‌شود. برای مثال دستکش‌های چرم برای شغل‌هایی مناسب هستند که با مواد داغ و مذاب سرو کار دارند، و یا جوشکاران هم می‌توانند از این دستکش ایمنی استفاده کنند لذا با حرارت‌های بسیار بالا در ارتباط هستند. دستکش‌های چرمی از پوست گاو و بز تهیه می‌شوند و در برابر حرارت هم از مقاومت بالایی برخوردارند. در بسیاری از محیط‌های کاری معمولا کارکنان با اسید، رنگ و یا سایر مواد شیمیایی سر و کار دارند بهتر است که از دستکش‌های پلیمری استفاده شود. از دستکش‌های خالدار در محیط‌هایی که آلودگی بالایی وجود دارد، استفاده می‌کنند.

 

تجهیزات-ایمنی۴

فروشگاه اینترنتی ایمن صنعت آریا

فروشگاه اینترنتی ایمن صنعت آریا در سال ۱۳۶۰ فعالیت خود را در رفع نیازهای داخلی کشور همچون تجهیزات ایمنی، تجهیزات آتش نشانی ،تجهیزات ترافیکی آغاز نموده است. می‌توانید تجهیزات ایمنی مورد نیاز خود را با بهترین قیمت و مناسب‌ترین قیمت‌ها از فروشگاه اینترنتی ایمن صنعت آریا تهیه و خریداری کنید. با خرید اینترنتی از این فروشگاه معتبر می‌‎توانید که در زمان و هزینه اضافی رفت و آمد خود به اندازه قابل توجهی صرفه جویی کنید. می‌توانید تمام تجهزات ایمنی از جمله انواع دستکش ایمنی را با کیفیت برتر از این فروشگاه خریدرای کنید. ایمن صنعت آریا به هیچ عنوان محصولات بی‌کیفیت را به مشتریان خود ارائه نمی‌دهد به همین دلیل توانسته که اعتماد مشتریان را به سمت خود جلب کند. دستکش‌های ایمنی که در این فروشگاه به فروش می‌رسند در برابر ضربات مکانیکی، حرارت بالا و جریان برق بسیار مقاوم هستند. این دستکش‌ها ضد ارتعاش هستند و بسیار سبک وزن و در عین حال ضد ضریه و تعریق هم هستند. این دستکش‌ها از تهویه مناسبی برخوردار هستند و به خوبی از تعریق جلوگیری خواهند کرد. بنابراین با خیال راحت می‌توانید متناسب با سایز دستتان دستکش‌های ایمنی موجود در فروشگاه ایمن صنعت آریا را تهیه کنید.

 

 

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها