|
کدخبر: 292003

راهنمای طراحی محوطه سازی

طراحی محوطه سازی امروزه یک آیتم  محبوب است. توجه بیشتری نسبت به اینکه چند گل و درختچه در ناحیه ای  از خانه بکاریم ، نیاز دارد. مشتریان اخیراً در طراحی محوطه خود نقش مهمی دارند. این در درجه اول به دلیل درک فزاینده ما از ارزش طبیعت در محیط اطرافمان است.

طراحی محوطه زیبا

بنابراین، طراحی محوطه چیست؟ با این مقاله، به شما کمک می کنیم تا اصول طراحی و نگهداری محوطه ویلا را در محیط و شرایط خاص خود درک کنید.

طراحی محوطه شما چگونه خواهد بود؟

طراحی محوطه مانند هر روش دیگری با یک خلاصه طراحی شروع می شود. این لیستی از ویژگی های مناظر مورد نظر مشتری است. این طرح مختصر به برنامه ریزی رویه ها و نتایج پروژه به صورتی که مشتری می خواهد کمک می کند.

هدف و سبک زندگی

این دو به شدت به هم مرتبط هستند. خلاصه محوطه سازی پاسخی به این موضوع مهم می دهد، "هدف از این چیست؟" در یک عبارت دیگر، ما می خواهیم بفهمیم که هدف اصلی محوطه سازی چیست. یک خلاصه طراحی دقیق اطلاعات دقیقی در مورد اهداف و خواسته های مشتری و همچنین شیوه زندگی و برنامه هزینه آنها در اختیار ما قرار می دهد. سپس می‌توانیم منظره‌ای ایجاد کنیم که منحصر به فرد مشتری باشد.

بودجه شما برای طراحی محوطه چقدر است؟

مشتریان اغلب نمی دانند طراحی محوطه چقدر هزینه دارد. این وظیفه ماست که تصویر روشنی از هزینه های اضافی به آنها ارائه دهیم تا در آینده مشکلاتی پیش نیاید. برای باغ هایی با تعداد محدودی از ویژگی ها  هزینه کم است. برای باغ های پر ویژگی، بودجه ممکن است بیشتر باشد. استخرها، آلاچیق ، آبنما ها ،شومینه  و ... به هزینه طراحی منظر می‌افزایند.

طراحی محوطه

محوطه

برنامه ریزی فضا و چیدمان شماتیک

اینها مستقیماً از خلاصه طراحی گرفته شده اند. طراحی محوطه مستلزم سازماندهی وسیعی از ناحیه است. به تحرک افراد و اشیاء از طریق محوطه مربوط می شود. همچنین بسته به ترجیحات مشتری، شرایط مختلفی را در نظر می گیرد. محوطه  شما چند نفر را می تواند در خود جای دهد؟

آیا در باغ شما صندلی کافی برای حداقل 15-20 نفر وجود دارد؟ اگر میزبان گردهمایی های بزرگتر با تعداد بیشتری از مردم باشید چه؟ اگر این الزامات را هنگام طراحی  محوطه باغ و ویلا  خود در نظر بگیرید، ممکن است طرحی سازگار بسازید که گروه های بزرگتری را در خود جای دهد.

 می‌توانید نیمکت‌های ساخته‌شده یا دیگر صندلی‌های قابل تنظیم را انتخاب کنید. ترسیم یک پلان محوطه سازی  به شما امکان می دهد مناطقی را برای کارهای جداگانه تعیین کنید، مانند مکان های استراحت، ناهار خوری، و مکان های نشیمن. از آنها برای تفریح خانوادگی استفاده کنید یا آنها را به عنوان مجالس مهمانی تزئین کنید.

ویژگی های کلیدی طراحی محوطه ویلا چیست؟

 سبک زندگی شما مشخص می کند که چه ویژگی هایی را می خواهید در طراحی محوطه خود بگنجانید. اکثریت افراد می خواهند مناطق مختلفی برای سرگرمی های متمایز داشته باشند. بیایید نگاهی به آنچه در مفهوم منظره و چیدمان این روزها داغ است بیندازیم.

محوطه۱

استخر در محوطه شما

ساخت استخر یک سلیقه شخصی است. این یک جزء ضروری در طراحی محوطه است .آبنما ، آتشکده، و صندلی های اطراف نیز می توانند در طراحی گنجانده شوند

. طراحی شگفت انگیز استخر جنبه های متعددی در چیدمان استخر وجود دارد که می تواند به جان بخشیدن به منظره کمک کند. از آنجایی که استخرها اغلب نقطه کانونی یک منظره هستند، حتی زمانی که استفاده نمی شوند باید مجلل به نظر برسند.

برای طراحی استخر محوطه  یک ارزیابی جامع از موقعیت استخر خود انجام دهید. اگر می‌خواهید به کانون جذابی تبدیل شوند، آن‌ها را در جایی قرار دهید که از بخش‌های مهم خانه قابل مشاهده باشند . در نتیجه، باید فضای کافی را در اطراف استخر برای استراحت و استراحت بگذارید.

محوطه۲

نورپردازی در محوطه سازی

طراحی محوطه شامل روشنایی زیادی است. دید در شب را بهبود می بخشد و به عنوان یک عنصر ایمنی حیاتی عمل می کند.

از روشنایی می توان برای بهتر دیده شدن مسیرها، آبنما ، پوشش گیاهی و ...  در سراسر محوطه استفاده کرد. یک محوطه ساده ممکن است با نورپردازی خلاقانه زنده شود.

گزینه های زیادی برای نورپردازی محوطه شما وجود دارد. چراغ های زمینی در مسیرها، لامپ های پلکانی و چراغ های چشمک زن درختان و درختچه ها تنها چند روش برای بهبود نورپردازی باغ شما هستند.

استفاده از نورپردازی در باغ می تواند توجه را به تمرکز مرکزی خاصی جلب کند.  مجموعه‌ای از جعبه‌ها و پلتفرم‌های روکش سنگی معمولی که با نوردهی جهت‌دار و لامپ‌های نوار LED مخفی روشن می‌شوند، ایده خوبی است.

شما را به قدم زدن در مسیر و لذت بردن بیشتر از حیاط مجذوب می کند. باربیکیوها همگی می‌توانند از نورافکن‌ها و لامپ‌های نصب شده روی پایه‌های سایبان بهره ببرند.

در شب، یک فضای روشن از خانه قابل مشاهده خواهد بود. مهمانان می توانند در تمام ساعات شبانه روز از فضای آرام شما لذت ببرند.

به خاطر داشته باشید که هنگام برنامه ریزی تنظیم روشنایی خود، محل سکونت نیز روشن می شود. مقداری از این نور در مناظر منعکس خواهد شد. نورها را به حداقل برسانید. امنیت خود را در نظر بگیرید و توجه خود را به آنچه می خواهید مشاهده کنید جلب کنید.

نور بیش از حد حیاط شما می تواند محیط را به شدت تغییر دهد. باغی که بیش از حد روشن است می تواند ناراحت کننده و از نظر زیبایی شناختی بسیار خسته کننده باشد. همچنین می تواند نور را وارد خانه کند و باعث آزار همسایه ها شود.

متریال در محوطه سازی

اجزای زیبایی شناختی یک باغ به تعادلی بین بخش های سخت و نرم دست می یابند. سنگ های سخت برای ظاهر کلی باغ شما بسیار مهم هستند. بر اساس سازنده و سبکی که می خواهید به دست آورید. شما می توانید مواد را با هم ترکیب کنید. سنگ همیشه یک ماده محبوب برای کفپوش های سخت بوده است. اجزای فضای باز مانند سنگ آهک، ماسه سنگ، یا تراورتن با لبه های گرانیت مد روز بودند.

در محوطه های امروزی، کاشی های سرامیکی بسیار شیک هستند. آنها نیاز به نگهداری کمی دارند. آنها معمولاً 2 سانتی متر ضخامت دارند و در طیف گسترده ای از سبک ها و رنگ ها هستند.

الگوهای کاشی و سرامیک آنقدر سازگار هستند که می توانند ظاهر بتن، چوب یا سنگ را با یک دهم قیمت تقلید کنند. فولاد کورتن محصول جدیدتری است که محبوبیت بیشتری پیدا می کند. ظاهری غنی و طبیعی دارد که با فضای سبز همسایه آن بیشتر شده است.

 

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها