|
کدخبر: 290153

روش های افزایش فروش برای کسب و کار

مدیران مشاغل و کسب و کارهای مختلف، هر چقدر هم که موفق باشند باز هم در پی راه هایی برای افزایش درآمد و فروش هستند. گاهی این روند استرس زا به نظر می رسد، ولی اگر از راهکارهای مناسب استفاده کنید، این کار خیلی راحت تر از چیزی که فکرش را بکنید می شود.

کسب و کار روش های افزایش فروش برای کسب و کار

اول از همه از مدیریت محیط و کاکنان فضای کسب و کارتان است. چند نکته برای شروع برایتان در اینجا آورده ایم.

1.به ورود و خروج کارمندانتان اهمیت دهید

درست است که کسب و کار بدون مشتری هیچ معنایی نخواهد داشت؛ اما این را در نظر بگیرید که شما بدون کارمندانتان قادر به ادامه کار نخواهید شد. کارمندان شما کسانی هستند که به کسب و کار شما را بهبود می بخشند. حقیقتا عملکرد شرکت شما تا حد زیادی به عملکرد کارمندان شما بستگی دارد.

بهترین پیشنهاد برای اداره کردن هر چه بهتر کارمندانتان نرم افزار حضور و غیاب است. مساله خیلی ساده است. اگر شما در مدیریت ورود و خروج کارمندانتان دقت داشته باشید در نتیجه در خروجی کار میتوانید موفق تر باشید.

اکثر شرکت ها تمایل به استفاده از دستگاه حضورغیاب دارند. برخی از این نرم افزارهای حضور غیاب قابلیت متصل شدن به دستگاه حضور و غیاب را دارند.

2.مستندات تحت وب ایجاد کنید

شما به عنوان مدیر یک کسب و کار، همواره به دنبال یافتن راه هایی برای افزایش آگاهی و توجه مردم درباره برند، محصولات و خدماتتان هستید.

در حال حاضر برترین راه برای برندسازی کسب و کارتان تولید محتوا تحت عنوان مستندات فنی است. و باید آنها را در فضای وب در دسترس قرار داد.  اسناد فنی شامل مواردی مثل تبلیغات، وبلاگ ها، نظریه هاست. البته اینها تنها چند موردشان بودند.

3.حقوق کارمندانتان را به موقع پرداخت کنید

اگر کارمندان راضی و خوشحالی داشته باشید، آنها انگیزه زیادی پیدا می کنند که کسب و کار شما را ارتقا ببخشند و برای افزایش عملکرد خودشان در همه زمینه ها همه تلاششان را به کار می برند.

درست به همین دلیل است که شما می بایست حقوق کارمندانتان را به موقع پرداخت کنید. باید با کارمندانتان درست رفتار کنید و فضای مثبتی برایشان ایجاد نمایید و به آنها نشان بدهید که زحمت هایشان را می بینید.

نرم افزار حقوق و دستمزد یکی از بهترین راه ها برای محاسبه ی هرچه بهتر حقوق کارمند است. این نرم افزار با انجام محاسبات صحیح و سریع کار را برای مدیران آسان می کند.

دستاوردها و موفقیت های کارمندانتان را شناسایی کنید، برای هر موفقیتی جشن بگیرید و از آنها درباره ایده ها و نظراتشان بازخورد بگیرید و همیشه دنبال راه های جدید برای افزایش روحیه کارمندانتان باشید.

آیا می دانید چرا فروش ندارید؟

به نظر شما دلایلی که باعث می شوند فروش نداشته باشید چیست؟ بیشتر فروشندگان در جواب به این سوال، تقصیر را گردن رقیبی می‌اندازند که قیمت کم تری دارد. حال اگر از همان گروه فروشنده ها بپرسید که چگونه به آخرین موفقیتشان در فروش رسیده اند، دلیل آن را اعتماد و وفاداری مشتری، ارتباط درست با مشتری و مهارت های خودشان در ایجاد ارزش برای مشتری می دانند.

به نظر شما چرا وقتی فروش نداریم، قیمت مقصر است؟ اما وقتی فروش موفق داریم، آن را به هر چیزی به ‌جز قیمت نسبت می‌دهیم؟

جواب این است که در بحث راهکارهای فروش، قیمت گذاری عامل به هم خوردن معامله نیست. شما فروشتان را به خاطر عدم ایجاد ارزش کافی در معامله از دست‌ می‌دهید و یا این که به مشتری کمک نمی‌کنید که تفاوت شما با دیگران را درک کند.

افزایش-مشتری

نکات افزایش مشتریان

1.برای کسب و کارتان از تکنولوژی و فناوری استفاده کنید.

اگر با فناوری های روز پیش نروید در افزایش فروش و رشد کسب و کارتان با مشکل مواجه خواهید شد. راه حل این این است که از تکنولوژی برای بهبود عملکردهایتان استفاده کنید. یکی از این فناوری ها سیستم مدیریت منابع انسانی کارسو است.

برای بالابردن تعداد مشتری ها و میزان کارآمدتان می بایست روش های متفاوت تکنولوژی را به کار گرفت. شما می توانید از فناوری برای برقراری ارتباط با مشتری، برنامه ریزی کاری، شخصی سازی عملکردهایتان و افزایش کارایی استفاده کنید. علاوه بر این، فناوری به شما امکان می دهد تا هزینه های عملیاتی تان را کاهش بدهید.

2. بکارگیری از شبکه های اجتماعی

اگر کسب و کار شما در شبکه های اجتماعی جایگاهی نداشته باشد، نمی توان به آینده ی آن امیدوار بود. حتی اگر کسب و کارهایتان هم اکنون آفلاین و به دور از شبکه های اجتماعی نفس میکشد، باز هم برای بیشتر دیده شدن از فضای مجازی غافل نشوید.

میلیاردها کاربر رسانه های اجتماعی در جهان وجود دارد و اگر شما در تعدادی از شبکه های اجتماعی حضور داشته باشید، می توانید عملکرد کسب و کارتان را به سمت بهتری سوق دهید.

از آنجایی که شبکه های اجتماعی کاربران زیادی دارند، شما میتوانید با بکارگیری از شبکه های اجتماعی برند خود را خیلی زود و به سرعت به کاربران خود معرفی کنید.

رسانه های اجتماعی علاوه بر برندسازی کسب و کارتان، سبب میشود شما مستقیما با مشتریان خود در ارتباط باشید، پرسونای مخاطب خود را خوب بشناسید و با آنها ارتباط بهتری بگیرید. و بلافاصله بازخوردهای مثبت و منفی را دریافت کنید.

شبکه های اجتماعی پلت فرم های خوبی هستند که می توانید از آنها برای سوق دادن کسب و کار و جذب مشتری های بیشتر بهره بگیرید.

 با ساخت اکانت در رسانه هایی مانند فیس بوک، توییتر، اینستاگرام و... برای برقراری ارتباط با مشتریانتان، می توانید کسب و کارتان را بیشتر به دیگران معرفی کنید.

3.ارائه خدمات با کیفیت

اگر شما نتوانید مشتریان فعلی تان را راضی نگه دارید، نمی توانید مشتری های جدیدتان را هم حفظ کنید. شاید مهمترین راه برای نگهداری مشتریان ارائه کیفیت بالاست. شما باید حد امکان خدمات با کیفیتی در اختیار مشتریان فعلی خود قرار دهید تا از کسب و کار شما حمایت کنند اینگونه میتوانید کسب و کار خود را تضمین کنید.

زمانیکه یک مجموعه به مشتریان خود خدمات با کیفیت ارائه میکند نه تنها تجارت خود را تضمین بلکه مشتریان ثابت کسب و کار خود را میابد در نتیجه فروش بیشتری نیز خواهد داشت.

4. پرسونای مخاطب خود را بشناسید

قدم اول برای جذب مشتری شناختن پرسونای مخاطب و سلیقه مشتریان است. اگر شما محصولی متناسب با نیازها و سلیقه مخاطبانتان تولید و ارائه دهید بدون شک همواره میزان فروشتان حفظ خواهد شد.

بهترین راه شخصی سازی خدمات و نظرسنجی از مشتریان برای ثبت بازخورد نیازهایشان است. زمانیکه شما چیزی را بفروشید که مشتری به آن نیاز دارد، مشتریان و فروش خود را حفظ میکنید.

5. برگزاری کمپین ها مسابقات مختلف برای کسب و کار

در شبکه های اجتماعی چقدر فعال هستید؟  استارت زدن برای فعالیت در یک شبکه اجتماعی ممکن ازست در اول مشکل به نظر بیاید. اما این یک الزام برای رشد کسب و کارتان است. اما برای گسترش دادن شبکه های اجتماعی چه باید کرد؟ یکی از بهترین راه ها حضور در مکان های متفاوت و برگزاری کمپین ها و مسابقات مختلف است.

اگر شبکه اجتماعی قوی داشته باشید می توانید با دیگران روابط خوبی برقرار کنید و به رشد کسب و کارتان کمک کنید. به این ترتیب اسم برندتان دهان به دهان می چرخد و افراد با برندتان آشنا می شوند.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر