|
کدخبر: 246518

علت بخار کردن شیشه دوجداره + راه حل

امروزه شیشه های دوجداره کاربرد بسیاری دارند یکی از معایب آن ها بخارکردن فضای بین این شیشه ها می باشد؛ در این مطلب به دلایل بخارکردن شیشه دوجداره می پردازیم.

کسب و کار علت بخار کردن شیشه دوجداره + راه حل

شیشه های دوجداره یکی از انواع شیشه ها هستند که امروزه بسیار پرکاربرد و پرطرفدار می باشند. این شیشه ها توسط انواع مختلف شیشه و از یک واحد عایق بندی به نام آی جی یو تولید و ساخته می شود.  این شیشه ها در قسمت های مختلف منزل و به صورت های گوناگونی مورد استفاده قرار می گیرند. یکی از کاربردهای این شیشه ها استفاده به عنوان پارتیشن دو جداره است.

شیشه های دوجداره دارای ویژگی ها و خصوصیات منحصر به فرد و خاصی هستند که مهم ترین آن ها عایق بودن در برابر صدا و حرارت می باشد و این امر خود سبب صرفه جویی در مصرف انرژی می شود. اما یکی از معایب این شیشه ها عرق کردن و بخار کردن شیشه های دوجداره است. بین جداره های شیشه های دوجداره در زمان تولید، با هوا و گازهایی پر می شود. ما در این مقاله تلاش کردیم تا نکاتی در خصوص علت بخار کردن این شیشه در اختیار شما قرار دهیم تا شما عزیزان با مطالعه مطالب این مقاله و به کارگیری آن در مواقع نیاز بتوانید عملکرد بهتر و موفق تری را داشته باشید.

چرا شیشه های دوجداره بخار می کنند؟

شیشه های دوجداره شیشه هایی هستند که مصارف متعدد و زیادی دارند. از جمله کاربردهای آن ها ساخت پنجره و پارتیشن شیشه ای و ... است. این شیشه ها به دلایل و علت های مختلفی ممکن است دچار بخار زدگی شوند. این بخار زدگی ممکن است بر روی سطح داخلی و یا بر سطح خارجی شیشه ها رخ دهد. یکی از شایع ترین دلایل بخار کردن این شیشه ها، تفاوت دمای داخل و خارج می باشد. به طور کلی بخار زدگی بر شیشه دوجداره در سه حالت سطوح بیرونی شیشه، سطوح داخلی شیشه و بین دو لایه شیشه رخ می دهد. در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم.

شیشه۱

بخار زدگی و عرق کردن شیشه های دوجداره در سطح بیرونی 

یکی از انواع بخار زدگی شیشه های دوجداره در سطح خارجی و بیرونی آن است. علت این امر بالاتر بودن دمای داخلی منزل نسبت به دمای فضای بیرون است. باید گفت این امر به معنی خوب و درست عمل کردن شیشه ها و عایق بودن آن ها نیز می باشد. در اکثر شیشه ها و پنجره های دوجداره زمانی که عایق بندی خوبی داشته باشند، این تغییر دمای داخل و بیرون ممکن است سبب ایجاد بخار شود. در برخی موارد نیز این امر اتفاق نمی افتد. در هر صورت بروز این امر نگران کننده نیست.

بخار زدگی و عرق کردن شیشه های دوجداره در سطح داخلی و راه حل آن ها

بخار زدگی در سطح داخلی نیز نوع دیگری از بخار زدگی شیشه های دوجداره است که ممکن است دلایل و علت های متفاوتی داشته باشد. از جمله این دلایل می توان به نبود تهویه مناسب، اختلاف دمای زیاد بین داخل و خارج منزل، رطوبت بالا و ... اشاره نمود. یکی از مهم ترین عواملی که سبب بالا بردن دما و رطوبت داخل می شود، پخت و پز، حمام کردن و حتی دم کردن چای است که سبب افزایش میزان بخار آب می شوند و به دنبال آن موجب بخار زدگی شیشه های دوجداره می شوند. برای رفع این مشکل بهتر است دمای منزل را به خوبی تنظیم کنید و از تهویه های مناسب استفاده نمایید. همچنین می توانید با باز کردن پنجره ها و اجازه عبور هوا و جابه جایی آن این مشکل را برطرف نمایید.

بخار زدگی و عرق کردن شیشه های دوجداره در بین دو لایه شیشه

بخار کردن در بین دو لایه شیشه دوجداره یکی دیگر از انواع بخار زدگی شیشه است.از مهم ترین و اصلی ترین علت های بخار کردن در بین لایه های شیشه های دوجداره، نحوه اشتباه و نادرست در دوجداره کردن شیشه ها است. این امر در زمانی اتفاق می افتد که گاز بین دو لایه شیشه که در زمان تولید به آن تزریق شده، از شیشه خارج شود و هوا جای آن را بگیرد. از دیگر عوامل تشکیل بخار در بین لایه ها استفاده نکردن از چسب بوتیل و چسب پلی سولفاید، مونتاژ نادرست شیشه های دوجداره و لب پر شدن یا شکستن شیشه و ... می باشد. بخار کردن بین دو لایه شیشه دوجداره، نوعی از بخار زدگی است که در صورت به وجود آمدن، راهی برای تمیز کردن و یا از بین بردن بخار بین آن به دلیل عدم دسترسی به فضای بین دو لایه شیشه دوجداره ندارد. بهترین راه برای برطرف نمودن این امر تعویض شیشه های دوجداره است. زیرا این بخار زدگی نشان می دهد که عایق بندی آن به خوبی انجام نپذیرفته و مناسب نیست. این امر بیشتر در خصوص پنجره و شیشه های با قدمت زیاد نظیر ده سال رخ می دهد.

شیشه۲

جمع بندی نهایی

همان طور که پیش تر و در متن این مقاله به آن اشاره نمودیم، شیشه های دوجداره از انواع نوع شیشه نظیر شیشه های سکوریت و شیشه دکوراتیو و ... تولید و ساخته می شود. این شیشه ها دارای کیفیت های متفاوتی هستند و کیفیت و زیبایی آن ها بستگی به سازنده و تولیدکننده آن دارد. پس بهتر است آن را از یک تولیدکننده معتبر خریداری نمایید تا زیبایی و طراحی ساختمان نیز زیباتر گردد. 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها