|
کدخبر: 312822 سهیل مافی

باشگاه استقلال / سازمان لیگ / اصغر طالب نسب

قانون مالی یا جُنگ شادی؟ / مطمئنم از استقلال امتیاز کم می‌شود

اصغر طالب نسب؛ پیشکسوت باشگاه استقلال اظهار کرد: مدت‌هاست که در فوتبال ایران، سلیقه جای قانون‌مندی را گرفته و مدیران برای باشگاه‌ها تصمیمات خلق‌الساعه می‌گیرند. مقایسه این قانون با قانون فیرپلی مالی در اروپا، از اساس اشتباه است. ۹۰ درصد باشگاه‌های ما با کمک پول بیت المال اداره می شوند و نمی توان این حقیقت روشن را نادیده گرفت.

ورزش قانون مالی یا جُنگ شادی؟ / مطمئنم از استقلال امتیاز کم می‌شود

آبی های پایتخت با ارائه یک نمایش جذاب، تراکتور را در ورزشگاه آزادی شکست دادند. ایمان سلیمی و گوستاوو بلانکو، گل های میزبان را در این دیدار مهم به ثمر رساندند.

استقلال با کسب این ۳ امتیاز، جایگاه خود را در صدر جدول تثبیت کرد و به روند خوب و درخشان خود ادامه داد. تراکتوری‌ها پس از قبول شکست سنگین در فصل گذشته، قصد انتقام گیری داشتند اما درنهایت به مقصود خود نرسیدند. مصدومیت جدی محمدحسین مرادمند در نیمه نخست، ازجمله اتفاقات قابل ذکر این مصاف محسوب می شود.

گسترش نیوز برای بررسی عملکرد استقلال در این دیدار خانگی و همچنین تحلیل قانون سقف قراردادها، گفت‌وگویی را با اصغر طالب نسب، پیشکسوت این باشگاه ترتیب داده که در ادامه می خوانید.

طالب-نسب

نکته مثبت استقلال در تقابل با تبریزی‌ها

اصغر طالب نسب درباره برتری خانگی استقلال برابر تراکتور گفت: بازی خوب و سریعی را شاهد بودیم و هردو تیم برای برد تمام توان خود را به کار گرفتند. استقلال حالا به شکل و ساختار خوبی رسیده و نکونام ترکیب اصلی خود را پیدا کرده است. صدرنشین فعلی لیگ، در بازی‌های سخت عملکرد بهتری دارد و این مسئله از چنین تیم بزرگ و پرافتخاری قابل انتظار است.

او ادامه داد: نکته مثبت استقلال در این مسابقه آن بود که با آگاهی از هدف و نوع بازی حریف، به میدان آمده بود. در سیستم سه دفاعه، بازیکنان کناری آزاد هستند و وینگ‌‌بک‌ها با نفوذهای مداوم خود، به فاز هجومی کمک می کنند. گل دوم استقلال توسط بلانکو به همین شکل زده شد. حرکت به موقع ابوالفضل جلالی و سانتر دقیق او برای مهاجم جدید استقلال، زمینه ساز گل دوم شد. البته یامگا در این بازی خیلی مؤثر و درخشان عمل نکرد اما سمت چپ بسیار پویا و رونده بود.

ایمان-سلیمی

نقشه ویژه نکو برای گلزنی آبی‌ها

طالب نسب در خصوص عملکرد خوب استقلال در استفاده از ضربات ایستگاهی بیان کرد: گل اول استقلال روی همین روش و ارسال بسیار خوب مهدی پور به دست آمد. بهره گیری از ضربات کاشته در فوتبال ما صورت می‌گیرد و تیم‌ها از این طریق، گل های فراوانی هم به ثمر می رسانند اما در اکثر این ضربات، برنامه خاصی دیده نمی شود.

وی افزود: صرفاً روی اشتباهات فردی بازیکنان تیم مقابل، جایگیری‌های غلط و مارکینگ(یارگیری) نادرست بازیکن مستقیم گلی زده می‌شود که ارزش بالایی هم ندارد. کاشته های استقلال در این فصل بوی گل می دهد چون تمرین و ممارست در کار بوده است. با نگاهی به گل سلیمی می‌توان این نکته را دریافت که یارگیری توسط تراکتوری‌ها انجام شده بود، منتها حرکت منحرف کننده بلانکو، درگیر کردن یک بازیکن با خود و مهیاسازی فضای لازم برای سلیمی، موجبات گل اول را فراهم کرد.

سازمان-لیگ

سازمان لیگ به اشتباه خود اعتراف کرد

کارشناس فوتبال در ارتباط با احتمال کسر امتیاز از استقلال طی هفته های آتی اظهار کرد: امیدوارم مسئولان در ادامه کار به استقلال ضربه نزنند و برای این تیم دست‌انداز ایجاد نکنند. با چه متر و معیاری از باشگاه سپاهان امتیاز کسر شد؟ چرا کسی پاسخگوی سؤالات قابل بحث در این خصوص نیست؟

پیشکسوت باشگاه استقلال تصریح کرد: درصورت وجود ایراد در قراردادهای بازیکنان، سازمان لیگ باید پیش از شروع مسابقات و همراه با بررسی های لازم، مانع از ثبت قراردادها می‌شد تا این وضعیت عجیب ایجاد نشود. باید نگاه واقع‌بینانه‌ای به مسائل داشته باشیم و با دوراندیشی و تدبیر از بروز اتفاقات این چنینی جلوگیری کنیم. این در حالی است که مسئولان سازمان لیگ به وقوع تخلفات گسترده در بحث قراردادها واقف هستند و به آن اعتراف نیز کردند.

استقلال-تهران

احتمال کسر امتیاز از استقلال زیاد است

طالب نسب ضمن انتقاد از تصمیم سازمان لیگ مبنی بر کسر امتیاز از باشگاه سپاهان عنوان کرد: این تصمیم ضربه بدی به سپاهان زد و این تیم خوب و باکیفیت را از مسیر درست خود تا حد زیادی منحرف کرد. دقیقا پس از کسر ۴ امتیاز، در آسیا نیز اتفاق بدی برای سپاهان افتاد و مشکلات این تیم مضاعف شد. کسر ۴ امتیاز و محکومیت آسیایی، عواقب بد روح و روانی برای سپاهانی‌ها داشت و آن‌ها را از کورس قهرمانی در لیگ برتر عقب انداخت.

او در ادامه خاطرنشان کرد: با وجود این تصمیمات خلق‌الساعه توسط مسئولان ما، چه تضمینی وجود دارد که سر استقلال نیز چنین بلایی نازل نشود؟ استقلال در صدر جدول قرار دارد و از رقبا فاصله هم گرفته و با این اوصاف، احتمال کسر امتیاز را بالا می‌دانم.

دلالی-در-فوتبال

۹۰ درصد باشگاه‌ها با پول بیت المال اداره می‌شوند

مربی فوتبال در رابطه با قانون سقف قراردادها به گسترش نیوز گفت: مدت‌هاست که در فوتبال ایران، سلیقه جای قانون‌مندی را گرفته و مدیران برای باشگاه‌ها تصمیمات خلق‌الساعه می‌گیرند. مقایسه این قانون با قانون فیرپلی مالی در اروپا، از اساس اشتباه است. ۹۰ درصد باشگاه‌های ما با کمک پول بیت المال اداره می شوند و نمی‌توان این حقیقت روشن را نادیده گرفت.

این کارشناس ادامه داد: ارگان‌های دولتی باشگاه‌ها را تأمین مالی می‌کنند و به نوعی در نقش متولی ظاهر می‌شوند؛ بنابراین نظارت اصلی باید روی این ارگان‌ها باشد و شفافیت مالی از این زاویه لحاظ شود. برخی شرکت‌ها به وضوح از برخی تیم‌های لیگ برتری حمایت مالی به عمل می‌آورند اما هیچ گونه نظارتی روی این پول های واریزی وجود ندارد.

قرارداد-لیگ

قوانین خنده‌دار

طالب نسب در ادامه مطرح کرد: سیاست های چکشی همواره نتیجه عکس داده و در همه عرصه‌ها این موضوع تکرار شده است. باید از قوانین منطقی استفاده کرد و از سیاست گذاری های اشتباه دست شست. من به شما قول می دهم که در روزهای پیش رو از استقلال هم امتیاز کم می کنند. با چه متری از سپاهان ۴ امتیاز کسر می شود اما از پرسپولیس تنها یک امتیاز؟

او در ادامه توضیح داد: بیم آن را دارم که پیش از دربی، از استقلال امتیاز کسر کنند و به این روش، روحیه تیم به کلی تخریب شود. امیدوارم چنین تصمیم شیطنت آمیزی علیه استقلال اتخاذ نشود و اجازه دهند تا این تیم برای یک فصل آرامش داشته باشد. فدراسیون باید دست از آزمون و خطا بردارد و تصمیمات معقولانه برای باشگاه‌ها بگیرد. وضع این نوع قوانین هیچ کمکی به فوتبال ما نمی کند و صرفاً بستر لازم برای دور زدن قانون مهیا می‌شود. این قوانین برای من خنده دار است و هیچ احترامی برای آن قائل نیستم.

مجیدی-قهرمانی

مزیت تیم نکونام نسبت به تیم مجیدی

بازیکن پیشین آبی‌های پایتخت درباره وضعیت فنی اسقلال تحت هدایت جواد نکونام اذعان کرد: نکونام مربی بسیار باهوش و کاربلدی است و این مسئله بر کسی پوشیده نیست. این مربی با توجه به ابزار موجود، سیستمی خوبی را برای استقلال انتخاب کرد و درحال حاضر صدر جدول را نیز دراختیار دارد. او با برقراری روابط بسیار خوب با بازیکنان، جو صمیمانه و درستی را در تیم حکم‌فرما کرده است.

اصغر طالب نسب در پایان گفت: بازیکنان استقلال برای سرمربی سر خود را هم می دهند تا ۳ امتیاز بازی‌ها به حساب تیم واریز شود. به باور من، همه تیم برای موفقیت و قهرمانی بسیج شده است. این تیم نسبت به تیم فرهاد مجیدی، یک حُسن دارد؛ آن مزیت نیز این است که استقلال در شرایط سخت مالی به این روند خود ادامه می دهد. استقلال با این رویه می تواند به قهرمانی برسد اما این موضوع مشروط به آن است که از سمت سازمان لیگ سنگ اندازی صورت نگیرد. آزار رسانی به این تیم مظلوم، اوج بی‌انصافی است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها