|
کدخبر: 293231 سهیل مافی

گفت‌وگوی گسترش نیوز با پیشکسوت باشگاه استقلال؛

استقلال در یک قدمی بحران بود / هنوز شانس قهرمانی داریم

اصغر طالب نسب؛ پیشکسوت باشگاه استقلال بیان کرد: درصورت باخت مجدد، استقلال وارد بحران می‌شد. باخت در دربی، جو کلی تیم بازنده را تحت تاثیر قرار می‌دهد. به یاد دارم که در فصل ۶-۸۵، ما با اختلاف در صدر جدول قرار داشتیم. سرمربی وقت ما از اختلاف امتیاز با پرسپولیس سخن می‌گفت. قهرمانی در چنگ ما بود اما بعد از شکست برابر پرسپولیس و سایپا همه‌چیز تغییر کرد و درنهایت سوم شدیم.

ورزش استقلال در یک قدمی بحران بود / هنوز شانس قهرمانی داریم

آبی های پایتخت پس از شکست در دربی، به مصاف تیم پارس جنوبی رفت. این مسابقه در چهارچوب رقابت های جام حذفی و به میزبانی پارس جنوبی برگزار شد.

استقلالی ها به خاطر شکست تلخ مقابل پرسپولیس در مهم ترین و حساس ترین دیدار فصل، دچار افت روحیه شده بود. این موضوع به وضوح قابل مشاهده بوده و تاثیر منفی زیادی روی عملکرد آبی پوشان گذاشته بود.

سعید مراغه چیان در این مورد به خبرنگار گسترش نیوز گفت: «شکست در دربی تأثیر منفی روی تیم گذاشته بود. استقلال به لحاظ روحی و روانی دچار افت شده بود. نفرات تیم با دستپاچگی بازی می‌کردند و نتوانستند عملکرد قابل قبولی داشته باشند.»

شاگردان ساپینتو درنهایت با گلزنی سعید مهری از سد پارس جم عبور کرده و به دور نیمه نهایی جام حذفی صعود کردند. قرعه کشی مرحله نیمه نهایی پس از اتمام همه مسابقات مرحله یک چهارم انجام شد و سرخابی ها حریفان خود را شناختند. استقلال در نیمه نهایی باید به مصاف تیم نساجی مازندران برود.

این بازی در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد. نساجی طی فصل گذشته و در همین مرحله، موفق به حذف تیم فرهاد مجیدی شده بود.قائمشهری ها در بازی برگشت نیز استقلال را متوقف کرده و نوار بردهای متوالی آبی ها را قطع کردند. این تقابل برای آبی‌ها می تواند حکم یک بازی انتقامی را داشته باشد.

گسترش نیوز برای بررسی وضعیت این روزهای استقلال، گفت وگویی با اصغر طالب نسب؛ پیشکسوت این باشگاه انجام داده که در ادامه می‌خوانید.

طالب-نسب-استقلال

استقلالی در یک قدمی بحران بود

اصغر طالب نسب درباره پیروزی سخت استقلال در جم گفت: امیدوار بودم که دومین باخت متوالی هم نصیب استقلال نشود. چون تیمی که در دربی می بازد، معمولا تا مدتی دچار افت شده و از فرم قبلی خود فاصله می‌گیرد. در حال حاضر پرسپولیس بیشترین شانس قهرمانی را دارد.

او ادامه داد: درصورت باخت مجدد، استقلال وارد بحران می شد. باخت در دربی، جو کلی تیم بازنده را تحت تاثیر قرار می دهد. به یاد دارم که در فصل ۶-۸۵، ما با اختلاف در صدر جدول قرار داشتیم. آقای مرفاوی، سرمربی وقت ما در آن برهه از اختلاف امتیاز با پرسپولیس سخن می گفت. قهرمانی در چنگ ما بود اما بعد از شکست برابر پرسپولیس و سایپا همه چیز تغییر کرد و درنهایت سوم شدیم.

طالب نسب در خصوص شانس قهرمانی استقلال در لیگ بیان کرد: رقبای استقلال در ادامه راه بازی های سختی دارند. پرسپولیس باید با نساجی که احتمال سقوط به لیگ را پیش روی خود می بیند، بازی کند. بازی با گل گهر هم اصلا بازی راحتی نیست. سپاهان نیز وضعیت مشابهی دارد. کم تر کسی توقع توقف سپاهان مقابل ملوان را داشت.

وی افزود: اختلاف با صدر جدول تنها دو امتیاز است و قابل جبران به نظر می رسد. به عقیده من استقلال هنوز شانس قهرمانی دارد. شاید بتوان حدود ۳۰ درصد شانس برای این تیم قائل بود. از دست دادن تمامی امید در این مقطع منطقی نیست.

مهری-جم

بازی بسیار سختی در راه است

پیشکسوت آبی های پایتخت در ارتباط با بازی بعدی استقلال با نفت آبادان به گسترش نیوز گفت: بازی بسیار سختی برای استقلال خواهد بود. من دو بازی گذشته صنعت نفت را به خوبی دیدم. این تیم در این دو بازی عالی کار کرده و نسبت به قبل پیشرفت خوبی داشته است. شرایط جدول به شکلی شده که دیگر هیچ مسابقه‌ای را نمی توان ساده درنظر گرفت. نفت خطر سقوط را حس می کند و چیزی برای از دست دادن ندارد؛ بنابراین مقابل استقلال، با تمام قوا ظاهر شده تا با امتیاز به آبادان برود.

او در رابطه با تغییرات در ترکیب استقلال و غیبت بازیکنانی نظیر عارف غلامی عنوان کرد: به نظر من نیمکت نشینی این نفرات بیشتر به جهت بازیابی روحی و روانی آن‌ها بود. ساپینتو فارغ از نتیجه دربی، مایل به برد و کسب بهترین نتیجه در ۳ بازی آینده است. سرنوشت قهرمانی از دست استقلال خارج شده و حالا باید منتظر لغزش رقبا باشیم.

رضاوند-مهری11

این کارشناس فوتبال ضمن اشاره به عملکرد ضعیف استقال در دربی، مطرح کرد: استقلال در دربی تیم ضعیفی نشان داد. به اعتقاد من برد مقابل هوادار به ضرر استقلال تمام شد و عوارض آن را در روز دربی دیدیم. بازیکنان استقلال پس از آن برد پرگل، تا حد زیادی دچار غرور شده بودند.

او در پایان اضافه کرد: در سمت مقابل پرسپولیس نمایش هوشیارانه‌تر و محتاطانه‌تری را ارائه داد. پرسپولیس به دنبال گل نخوردن و نباختن بود و استقلال برای کسب یک برد راحت آمده بود. گویی که آمار خوب پرسپولیس در خط دفاعی را به کلی فراموش کرده بودند. بیرانوند بیشترین کلین شیت را در فصل جاری به ثبت رسانده است. استقلال خیلی بد و پراشتباه بازی کرد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها