|
کدخبر: 288936 سهیل مافی

گفت‌و‌گوی گسترش نیوز با سرمربی تیم جوانان پرسپولیس؛

زنگ خطر برای پرسپولیس قبل از الکلاسیکو

احسان خرسندی؛ سرمربی تیم جوانان پرسپولیس ضمن تمجید از عملکرد شاگردان گل محمدی برابر تراکتور، در خصوص نبرد حساس با سپاهان در هفته آینده، توصیه مهمی را مطرح کرد.

ورزش زنگ خطر برای پرسپولیس قبل از الکلاسیکو

پرسپولیس در هفته بیست و دوم رقابت‌های لیگ برتر، طی یک دیدار جذاب موفق به شکست تراکتور شد. این بازی در ورزشگاه شهید سلیمانی تبریز و به قضاوت وحید کاظمی برگزار شد.

شاگردان یحیی گل محمدی در نیمه اول تیم برتر میدان بودند و با درخشش محمد عمری از حریف پیش افتادند. مهدی ترابی گل دوم قرمزهای پایتخت را در دقیقه ۳۰ بازی به ثمر رساند. در نیمه دوم تراکتور به خود آمد و توسط محمد عباس‌زاده یکی از گل‌ها را جبران کرد. در ادامه عباس زاده از روی نقطه پنالتی گل دوم خود و تیمش را وارد دروازه علیرضا بیرانوند کرد.

درحالی‌که به نظر می‌رسید این بازی با نتیجه مساوی به‌پایان می‌رسد، وحدت هنانوف در دقیقه ۹۵ گل برتری پرسپولیس را به ثمر رساند تا ۳ امتیاز شیرین و مهم این دیدار به حساب سرخ‌پوشان واریز شود. پرسپولیس با این پیروزی فاصله امتیازی خود با صدر جدول را حفظ کرد. قرمزها در هفته‌ آینده، یک دیدار حساس و فینال گونه با سپاهان دارند که می‌تواند تکلیف تیم صدرنشین را مشخص کند.

دو تیم چندی پیش در مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی به مصاف هم رفتند که قرمزها با نتیجه چهار بر دو موفق به شکست سپاهان شدند. گسترش نیوز برای بررسی عملکرد پرسپولیس مقابل تراکتور و همچنین در خصوص وضعیت فعلی تیم ملی، گفت‌وگویی با احسان خرسندی انجام داده که در ادامه می‌خوانید.

احسان-خرسندی1

مزیت بزرگ یک مدعی در مسیر قهرمانی

احسان خرسندی درباره بازی پرسپولیس و تراکتور گفت: بازی خوب و جالبی را شاهد بودیم و هر دو تیم عملکرد قابل قبولی داشتند. پرسپولیس پس از بازی با سپاهان در جام حذفی، روند رو به رشدی را آغاز کرده است. در نیمه اول بازیکنان پرسپولیس نمایش خوبی داشته و با دو گل از حریف پیش افتادند.

او ادامه داد: در مقطعی از نیمه دوم، پرسپولیس بازی را به‌نوعی رها کرد و این موضوع باعث دریافت دو گل شد. در ادامه و با تعویض‌های خوب آقای گل محمدی، پرسپولیس به بازی برگشت و درنهایت گل برتری به ثمر رسید. در ۱۰ دقیقه پایانی، حملات پرسپولیس شکل خطرناکی داشت و به‌ قول‌ معروف بوی گل می‌داد.

خرسندی افزود: درمجموع پرسپولیس مستحق برد بود و موفق شد که به بهترین شکل از فرصت‌های خود استفاده کند. بهره‌گیری هوشمندانه از موقعیت‌های گلزنی، برای یک تیم مدعی مزیت بزرگی محسوب می‌شود.

محمد-عمری1

ظهور یک ستاره جدید در فوتبال ایران

سرمربی تیم جوانان پرسپولیس در خصوص درخشش محمد عمری در این بازی و همچنین در هفته‌های پیش بیان کرد: محمد عمری پیش‌ از این در تیم‌های پایه، شایستگی‌های خود را نشان داده بود. از همان مقطع نیز پتانسیل بالای محمد برای حضور در تیم بزرگ‌سالان مشهود بود. این جوانانِ مستعد به توجه و اعتماد نیاز دارند که خوشبختانه در خصوص عمری این اتفاق رخ داد.

خرسندی خاطرنشان کرد: این بازیکن در هفته‌ای اخیر به‌خوبی پاسخ اعتماد کادر فنی را داد و حالا تبدیل به یکی از مهرهای اصلی و کلیدی پرسپولیس شده است. امیدوارم که او روند خوب و روبه‌جلوی خود را به همین شکل ادامه داده تا به پیراهن تیم ملی برسد. در صورت دستیابی به جایگاه مطلوب در تیم ملی، می‌توان او را یک محصول موفق از آکادمی باشگاه دانست.

این کارشناس فوتبال در ارتباط با تأثیر غیبت محمدرضا اخباری بر کیفیت تراکتور اظهار کرد: هر تیمی دو-سه بازیکن تأثیرگذار در ترکیب خود دارد و مسلماً غیبت هرکدام می‌تواند عملکرد کلی تیم را تحت‌الشعاع قرار دهد. اخباری یکی از مهره‌های کلیدی تراکتور است. غیبت چنین بازیکن مهمی می‌تواند هم به لحاظ روحی و روانی و هم از نظر فنی، تأثیر منفی روی تیم بگذارد. این تأثیر را در بازی به‌وضوح دیدیم و شاید با حضور اخباری نتیجه دیگری رقم می‌خورد.

هنانوف-پرسپولیس

خرسندی در رابطه با نیمکت نشینی اسماعیلی فر و حضور ثابت هنانوف در ترکیب عنوان کرد: درباره این موضوع و این جابه‌جایی، کادر فنی پرسپولیس باید نظر دهد. آقای گل محمدی از نزدیک شاهد عملکرد بازیکنان در تمرینات است و بنا به تشخیص او، چنین تغییری در ترکیب صورت گرفته است.

او در ادامه مطرح کرد: به‌طورکلی می‌توان این‌ برداشت کرد که وحدت به دلیل ویژگی‌های تدافعی بهتر، در برخی بازی‌ها مؤثرتر از اسماعیلی‌فر است. نفوذ زیاد و روندگی اسماعیلی‌فر گاهی منجر به آسیب‌پذیری خط دفاعی می‌شود. در بعضی مسابقات مثل بازی‌های خارج از خانه، استفاده از هنانوف در دفاع راست منطقی به نظر می‌آید.

پرسپولیس باید بازی قبل را فراموش کند

خرسندی در پیوند با بازی بعدی پرسپولیس با سپاهان به گسترش نیوز گفت: برخی بازی‌ها شرایط متفاوتی نسبت به سایر مسابقات دارند. بازی پرسپولیس-سپاهان یکی از آن دیدارهای خاص لیگ محسوب می‌شود. دو تیم از ابتدای فصل تا به امروز، پا به‌پای هم پیش رفتند و حالا این امتیازات می‌تواند تکلیف تیم قهرمان را مشخص کند.

او تصریح کرد: پرسپولیس باید اتفاقات جام حذفی را کنار بگذارد و با دیدی متفاوت به مصاف سپاهان برود. دو تیم در این بازی با احتیاط بیشتری نسبت به بازی قبل عمل خواهند کرد و تیم کم‌اشتباه‌تر می‌توان در پایان ۳ امتیاز را نصیب خود کند. این مسابقه حکم یک فینال را دارد و درواقع در روز شنبه شاهد فینال این فصل خواهیم بود.

تاج-تیم-ملی

تصمیم منسوخ فدراسیون برای انتخاب مربی

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس درباره وضعیت تیم ملی و جایگزین احتمالی کارلوس کی روش بیان کرد: برنامه خواستن از مربیان داخلی، تصمیم عجیب فدراسیون در روزهای گذشته بود. این رویه در دنیا منسوخ‌ شده و دیگر از مربیان برای تیم‌های ملی به این شکل برنامه نمی‌گیرند. از سوی دیگر، انصراف سریالی گزینه‌ها از قبول هدایت تیم ملی اتفاق قشنگی نبود.

خرسندی در ادامه اضافه کرد: در صورت تصمیم جدی برای سپردن این پست به مربیان ایرانی، باید به سراغ افراد با رزومه و باتجربه برویم. در خصوص مربیان خارجی هم باید گزینه‌ای مطرح شود که سطحش از امثال کی روش بالاتر باشد. البته تأمین منابع برای آوردن مربی خارجی، بحث دیگری است که نیاز به بررسی مفصل دارد.

احسان خرسندی در رابطه با شرایط تیم جوانان پرسپولیس توضیح داد: پس از شکست مقابل کیا با ۵ گل، شرایط بدی حاکم شده بود. پس‌ از آن بازی تمام تلاش من این بود که تیم را آماده بازی با ایرانمهر کنم. بازی خوبی را ارائه داده و به برتری رسیدیم. در ادامه و با بهبود شرایط روحی، موفق به برد دیگری شدیم. درحال حاضر در وضعیت بهتری قرار داریم و به‌عنوان سرمربی، از نوع فوتبال تیم رضایت دارم.

  • روزبه ارسالی در

    سردبیر محترم شما یک تیتر را چندین دفعه ت کرار میکنیدوخوانده راازآن متن فاصله می گ یرد خواهشمندم به اصل موضع پرداخته شود ** &لطفا متن را تکرار ننمائید

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها