|
کدخبر: 305783 سهیل مافی

گفت‌وگوی گسترش نیوز با پیشکسوت باشگاه استقلال؛

نکونام و خطیر کوتاه بیایند / یک پیشکسوت واسطه شود / بلانکو فوق‌العاده است

علی لطیفی؛ پیشکسوت باشگاه استقلال بیان کرد: هردو طرف باید برای مصلحت باشگاه، در پاره‌ای از موارد کوتاه آمده و برای حل مشکلات پا پیش بگذارند. به اعتقاد من بهترین راهکار برای این موضوع، وساطت یک پیشکسوت برای حل اختلافات است. باید یک فرد که مورد قبول و احترام هردو طرف است، وارد بحث شده و با برگزاری یک جلسه دوستانه، این قضیه را به بهترین شکل فیصله دهد.

ورزش نکونام و خطیر کوتاه بیایند / یک پیشکسوت واسطه شود / بلانکو فوق‌العاده است

استقلال آخرین دیدار خود پیش از آغاز بازی های ملی و فیفادی را با برد پشت سر گذاشت. آبی‌های پایتخت با تک گل مهرداد محمدی از سد همنام خوزستانی خود عبور کرده و رتبه سوم خود در جدول را حفظ کردند. درخشش مجدد حسین حسینی از نکات قابل توجه این مسابقه بود.

حسینی تا به اینجای فصل، عملکرد بسیار خوبی از خود نشان داده و ظاهراً قصد دارد خاطرات تلخ فصل گذشته را به دست فراموشی سپارد.

اختلاف واضح جواد نکونام و علی خطیر این روزها بدل به مهم ترین خبر باشگاه استقلال شده است. ریشه این اختلاف نظر به فعالیت های نقل و انتقالاتی و جذب بازیکنان مدنظر کادرفنی مربوط می‌شود. سرمربی آبی‌ها از اینکه بازیکنان دلخواه خود هنوز جذب باشگاه نشدند، از مدیریت باشگاه گلایه مند است. البته خطیر به تازگی اعلام کرده که مهاجم آرژانتینی و یک هافبک جدید به زودی برای عقد قرارداد با استقلال وارد تهران می شوند.

گسترش نیوز برای بررسی آخرین شرایط استقلال، گفت و گویی با علی لطیفی، پیشکسوت این باشگاه انجام داده که در ادامه می خوانید.

علی-لطیفی

نکونام بسیار موفق عمل کرده است

علی لطیفی درباره عملکرد کلی استقلال در چهار هفته ابتدایی لیگ گفت: عملکرد کلی استقلال را خوب و مثبت ارزیابی می‌کنم. با وجود اینکه حدود ۸۰ درصد اسکلت اصلی تیم در تابستان حفظ شد اما جدایی مهره هایی نظیر مهدی قایدی و محمد محبی برای جواد نکونام اتفاق مهم و البته تلخی بود. عدم جذب جایگزین برای این دو بازیکن، تلخی این رخداد را بیش از پیش کرد.

او افزود: فارغ از این موضوع، جواد نکونام به نوعی پیش فصل را هم از دست داد. باشگاه برای جذب لیست موردنظر سرمربی وقت زیادی را تلف کرد و دست آخر گزینه های دوم و سوم کادر فنی را به خدمت گرفت. تا همین الان نیز چندین پست مهم تقویت نشده و استقلال متضرر شده است. با این تفاسیر، جواد نکونام بسیار موفق عمل کرده و هواداران نیز از عملکرد او رضایت دارند.

کادر-فنی-استقلال

یک پیشنهاد ویژه برای کادرفنی استقلال

بازیکن پیشین استقلال در ارتباط با ضعف های موجود استقلال در فصل جاری اظهار کرد: عدم تنوع در فاز هجومی، احتمالاً مهم ترین ایراد استقلالِ فعلی محسوب می شود. استقلال زیر نظر ساپینتو به شدت تهاجمی و تماشاگرپسند بازی می‌کرد اما در فاز تدافعی آسیب پذیر بود. خط دفاعی استقلال در هربازی شانس گلزنی بسیاری را تقدیم مهاجمان حریف می‌کرد. من فوتبال مدنظر مربیانی نظیر کارلوس کی روش را نیز نمی‌پسندم و به آن نقد فراوان دارم.

لطیفی تصریح کرد: به باور من، تیمِ جواد نکونام باید تلفیقی از این دو سبک را در زمین پیاده سازی کند؛ به این معنا که فوتبال تهاجمی ریکاردو ساپینتو با نظم و استحکام دفاعی تیم های کی روش ترکیب شود. نباید صرفاً روی یک بخش تمرکز کرد تا قسمت دیگر دچار ضعف و آسیب شود. تیم های بزرگ به واسطه حمایت هواداران پرشمار خود، نمی‌توانند تنها به کسب نتیجه اکتفا کنند. هواداران از تیم خود در کنار نتیجه گیری، بازی زیبا و هجومی طلب می کنند. جواد مربی باهوش و فهیمی است و می تواند به این خواسته جامه عمل بپوشاند. او به عنوان بازیکن، در سطح بین الملی فعالیت کرده و به شدت استقلالی است.

علی-خطیر

تناقض در نظریات یک امر منفی نیست

وی در مورد عدم تقویت خط میانی نسبت به فصل گذشته و احتمال عدم توفیق استقلال در فصل جاری بیان کرد: استقلال در فصل گذشته یکی از پرمهره ترین تیم های فوتبال ایران بود. درحال حاضر استقلال به جز دو مهره مؤثر فصل پیش (محبی و قایدی) مابقی را حفظ کرده و تنها نیاز به تقویت فاز هجومی خود را دارد. هافبک های استقلال، بازیکنان خوب و با کیفیتی هستند. فراموش نکنید که دو فصل پیش، استقلال با همین نفرات فاتح لیگ برتر شد؛ بنابراین امکان تکرار آن اتفاق وجود دارد.

پیشکسوت استقلال راجع به اختلاف نظر آشکار جواد نکونام و علی خطیر عنوان کرد: این قبیل اختلافات در هر باشگاهی طبیعی است و درصورت عدم وجود آن، موفقیتی حاصل نمی شود. تناقض در نظریات و ایده‌ها نه تنها یک امر منفی نیست بلکه مثبت و مفید نیز واقع خواهد شد. مدیر و مربی باید با تفکر و مصلحت اندیشی، چالش های یکدیگر را درک کرده و در راستای اهداف باشگاه و سربلندی هواداران با یکدیگر تعامل کنند.

تراکتور-استقلال

مجیدی-سعادتمند

جامی که از دست رفت!

لطیفی در ادامه خاطرنشان کرد: عدم وقوع این موارد، دیکتاتوری را در باشگاه حاصل می‌کند. تک‌روی و خودخواهی از سوی یک سمت قضیه، باعث اختلاف نظر، دلخوری و در نهایت جنگ علنی می‌شود. اگر موفقیت باشگاه و شادی هواداران در اولویت اشخاص صاحب پست و عنوان قرار گیرد، ما به هیچ شاهد ایجاد یک موقعیت این چنینی نخواهیم بود. اختلافات اولیه بین دو طرف ماجرا به سود استقلال است اما این مطلب مشروط است؛ مشروط به اینکه طرفین هر چه زودتر تفکرات خود را به یکدیگر نزدیک کرده و از عمیق شدن اختلاف پرهیز کنند.

او در ادامه به گسترش  نیوز گفت: در فینال جام حذفی چند فصل پیش، اختلاف نظر عمیق سرمربی و مدیرعامل باشگاه، عملاً یک جام را از استقلال گرفت و ما مغلوب تراکتور شدیم. استقلال از هرنظر تیم برتر بود ولی اختلاف موجود بین مجیدی و سعادتمند، همه چیز را خراب کرد. این نمونه باید برای علی خطیر و جواد نکونام درس عبرت شود.

نکونام-خطیر

بهترین راهکار برای حل اختلاف نکونام و خطیر

ستاره اسبق استقلال ادامه داد: هردو طرف باید برای مصلحت باشگاه، در پاره‌ای از موارد کوتاه آمده و برای حل مشکلات پا پیش بگذارند. به اعتقاد من بهترین راهکار برای این موضوع، وساطت یک پیشکسوت برای حل اختلافات است. باید یک فرد که مورد قبول و احترام هردو طرف است، وارد بحث شده و با برگزاری یک جلسه دوستانه، این قضیه را به بهترین شکل فیصله دهد.

لطیفی در ارتباط با جذب گوستاوو بلانکو به عنوان مهاجم جدید آبی‌های پایتخت توضیح داد: من در مورد این بازیکن با یک آنالیزور بادانش و زبده به نام علیرضا سررشته صحبت کردم. او در خصوص این بازیکن نکات مهمی را با من در میان گذاشت. طبق گفته او، بازیکنان آمریکای لاتین ذاتاً بازیکنانی خلاق و تکنیکی هستند اما در همین منطقه بازیکنانی وجود دارند که به شدت فیزیکی هستند. نمونه بارز آن ایوان زامورانو بود که یک بازیکن فیزیکی اما به شدت گلزن محسوب می شود.

گوستاوو-بلانکو1

پتانسیل بالای خرید جدید آبی‌ها

وی در ادامه مطرح کرد: جواد نکونام برای این پست مهم به دنبال مهره هایی است که فیزیکی، مؤثر و زهردار باشند. او صرفاً در جستجوی بازیکنان ایستا و خنثی نیست و به خوبی از اهمیت پویا بودن یک مهاجم باخبر است. آقای سررشته در آرژانتین زندگی کرده و اطلاعات خوبی در خصوص بلانکو به من داد. طبق شنیده‌ها، این فوروارد در صورت آمادگی جسمانی و هدایت مناسب، می تواند به فاز هجومی استقلال به شدت کمک کند.

علی لطیفی در پایان اضافه کرد: حالا باید به انتظار بنشینیم و ببینیم که جواد نکونام به چه شکلی از این بازیکن بهره می‌گیرد. به عقیده من بلانکو می تواند بدل به یکی از بهترین مهاجمان تاریخ استقلال شود. بازیکنان فوتبال بیش از هر چیزی نیازمند روحیه هستند و سرمربیان در این مسیر بیشترین نقش را دارند. امیدوارم که بلانکو بتواند مشکل گلزنی استقلال را حل کرده و عصای دست جواد نکونام شود.

  • ناشناس ارسالی در

    بهنظر من هم خطیر وهم نکونام بخطر استقلال که اگه دوستش دارند بخاطر این هوادارا ب یاند وعاقل باشند اینم دسیسه دشمنا استقلا له که نابودش کردند باهم اشتی کنند نکونام نشون داده یه استقلالی کاربلد وحرفه ای ه ستش خطیر هم باید حمایتش کنه نه اینکه تو رسانه حرف از برخورد بزنه نکونام وقتی می بینه لنگ با فساد چجوری بهترین ابزار ودار ه دلش میخاد ابزار وبازیکن خوب داشته باشه که رفقا لنگی نای واسه گرفتن بازیکن خوب برا تاج نذاشتن از کارشکنی جهت نگه داشتن استراماچونی که همین وزیر ووزرا لنگی بودن که پرونده بزرگی برا استقلال شد تا هزار مشکل دیگه از الطاف لنگیا که نصیبمون شده اقا خطیر ونکونام شما دیگه اب به اسیاب د شمن نریزین بیاین مثل دوتا پسر خوب با وسا طت روشن برا پیشبرد وحل مشکلات استقلال ب کوشین

  • ناشناس ارسالی در

    خطیر باید بندازید بیرون چسب شده به استقلال

  • سیاوش ارسالی در

    من با اینکه به شدت اقای نکونام را دوست دارم ولی اعتقاد دارم اقای خطیر نهایت حسن نیت و خویشتنداری را انجام می دهد و قول داده که دو بازیکن خارجی مد نظر نکونام را جذب کند اگر این مهم محقق شود تیم از دو سال قبل که قهرمان شد و پارسال بسیار پر م هره تر خواهد بود از اقای نکونام خواهش می کنم شرایط و محدودیتهای اقای خطیر را ن یز درک کند چرا که اگر سختگیری زیادی کند همین طرفداران که پشت او هستند فردا علیه او شعار خواهند داد کما اینکه بر علیه حجا زی با ان عظمت نیز شعار دادن پس دو طرف اگ ر همینطور که میگویند قلبا استقلال را دوس ت دارند باید تعامل داشته باشند.به امید ق هرمانی استقلال

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها