|
کدخبر: 285389 سهیل مافی

گفت‌و‌گوی گسترش نیوز با پیشکسوت باشگاه استقلال؛

استقلال عالی بازی کرد / هنوز شانس قهرمانی داریم / یک اتفاق به سود پرسپولیس شد

علی لطیفی؛ پیشکسوت باشگاه استقلال اظهار کرد: در صورت رفع مشکلات، استقلال هنوز شانس بازگشت به کورس و رقابت برای قهرمانی را دارد. مسابقات زیادی باقی مانده و نباید از الآن امید خود را به‌طور کامل از دست بدهیم. ۸ امتیاز قابل جبران شدن است و ضمناً چهارده بازی دیگر نیز در پیش داریم.

فوتبال استقلال عالی بازی کرد / هنوز شانس قهرمانی داریم / یک اتفاق به سود پرسپولیس شد

استقلال در نخستین دیدار از نیم‌فصل دوم رقابت‌های لیگ برتر، مقابل شاگردان ژوزه مورایس تن به شکست داد. ریکاردو ساپینتو و یارانش برای جبران نتیجه دور رفت، انگیزه‌های بسیاری داشتند ولی درنهایت موفق به کسب پیروزی نشدند.

در غیاب حسین حسینی، علیرضا رضایی سنگربان آبی‌ها در اصفهان بود. عملکرد این گلر جوان چنگی به دل نزد و او در به ثمر رسیدن گل نخست سپاهان مقصر اصلی بود. سیاوش یزدانی در نبود حسینی و چشمی، کاپیتان استقلال در این مصاف حساس بود. اشتباه مهلک سیاوش در دقایق پایانی، موجبات سومین  باخت استقلال را در این فصل فراهم کرد.

رامین رضاییان گل مطهری را بی‌اثر کرد و ۳ امتیاز مهم و باارزش این بازی را برای تیمش به ارمغان آورد. با این شکست و برد پرسپولیس مقابل ذوب‌آهن، فاصله امتیازی مدافع عنوان قهرمانی با صدر جدول به ۸ امتیاز افزایش پیدا کرد. برخی کارشناسان شانس آبی‌ها برای تکرار قهرمانی را بسیار کم ارزیابی می‌کنند. دسته‌ای دیگر هنوز به بازگشت استقلال به روند خوب و رقابت برای قهرمانی امید دارند.

گسترش نیوز برای بررسی بازی مهم هفته شانزدهم و همچنین شانس قهرمانی آبی‌های پایتخت، گفت‌وگویی با علی لطیفی، پیشکسوت باشگاه استقلال انجام داده که در ادامه می‌خوانید.

لطیفی-استقلال

۲ مشکل اساسی استقلال ساپینتو

علی لطیفی درباره شکست تلخ استقلال در ورزشگاه نقش‌جهان گفت: فارغ از بحث نتیجه، استقلال یکی از بهترین بازی‌های فصل خود را انجام داد. استقلال بنا به فلسفه ساپینتو، فوتبالی مالکانه را ارائه می‌کرد اما صرفاً توپ و میدان را در تصاحب داشت و خبری از خلق موقعیت‌های متعدد گلزنی نبود. در این بازی ما شاهد ایجاد موقعیت خوب گلزنی بودیم اما همراه با استفاده از فرصت‌ها نشد.

او ادامه داد: استقلال از ابتدای فصل تا به امروز، ۲ مشکل اساسی دارد. یک؛ هنگام در اختیار داشتن توپ، قادر به خلق موقعیت نیست. دو؛ زمان از دست دادن توپ، دچار مشکل و تزلزل می‌شود. عامل اصلی قهرمانی استقلال در فصل پیش، ساختار منظم خط دفاعی و عدم دریافت گل در اکثر مسابقات بود.

پیشکسوت استقلال افزود: در این فصل چنین نظم و استحکامی را مشاهده نمی‌کنیم و استقلال حتی در صورت کلین شیت، به همه تیم‌ها به‌راحتی موقعیت گل می‌دهد. دیگر ضعف تیم به ضربات شروع مجدد یا ایستگاهی مربوط می‌شود. مدافعان استقلال در فصل جاری، حتی در بحث یارگیری یا مارک کردن بازیکن حریف مشکل دارند. در بازی با سپاهان، هردو تیم خوب کار کردند و در صورت تساوی هم حق تیمی ضایع نمی‌شد.

شهباززاده-استقلال

لطیفی در پاسخ به این سؤال که چرا باوجود بازی نسبتاً برابر ۲ تیم در طول ۹۰ دقیقه، سپاهان برنده شد، بیان کرد: سپاهان به ۲ دلیل برنده این بازی شش امتیازی شد. اشتباهات فردی بازیکنان استقلال و تجربه بالای سپاهانی‌ها نسبت به نفرات حریف، دلایل پیروزی شاگردان مورایس بود.

او در خصوص اشتباه رضایی در جریان گل اول سپاهان اظهار کرد: به اعتقاد من رضایی یکی از بهترین‌های استقلال بود. به‌هرحال هر دروازه‌بانی مرتکب اشتباه می‌شود و ما در سطوح بالاتر بارها شاهد اشتباهات مهلک از سوی دروازه بانان بزرگ هم بودیم. استقلال در اثر ۲ شکست مغلوب شد و سیاوش یزدانی هم اشتباه دوم را مرتکب شد.

با این انتقاد علیه ساپینتو موافق هستم

بازیکن پیشین استقلال در خصوص انتقادات مطرح شده علیه ساپینتو مبنی بر عدم شناسایی ترکیب اصلی پس از گذشت یک نیم‌فصل توضیح داد: زمانی در خصوص کی روش گفته می‌شد که ایشان ترکیب ثابتی ندارند و نفرات مدام جابه‌جا می‌شود. این مطلب در خصوص فوتبال در سطح ملی مرسوم است و موردی هم ندارد.

لطیفی در ادامه خاطرنشان کرد: در مسابقات باشگاهی، این رویه به‌هیچ‌عنوان جواب نمی‌دهد و دود چنین تصمیمی صرفاً در چشم آن تیم می‌رود. یک مربی باید حداکثر تا پیش از نیم‌فصل اول، ارنج یا ترکیب اصلی خود را بشناسد. برخی مربیان ناکام در استقلال نظیر شفر و منصوریان، مدام دست در ترکیب می‌بردند و خیلی دیر به ترکیب ثابت رسیدند که این مسئله عامل سقوط آن‌ها شد. من هم با این انتقاد علیه کادر فنی استقلال موافق هستم و امیدوارم هرچه سریع‌تر این مشکل برطرف شود.

حیدری-مطهری-ساپینتو

این ملی پوش اسبق در ارتباط با فعالیت‌های باشگاه برای تقویت تیم در پنجره نقل و انتقالات به گسترش نیوز گفت: به عقیده من استقلال به‌جز در یک پست، نیازی به بازیکن جدید دیگر ندارد. تنها نیازمندی استقلال جهت تقویت ترکیب، به پست هافبک پلی میکر یا بازیساز مربوط می‌شود.

لطیفی افزود: آرش رضاوند تا پیش از مصدومیت، عملکرد خوبی در پست پشت مهاجم داشت. مشکل مهاجمان استقلال، بحث روحی و روانی است. به نظر من آن‌ها ایراد فنی خاصی ندارند. مربیان استقلال برای گفت‌وگو با این بازیکنان، بومی نیستند و خسرو حیدری نیز تجربه زیادی ندارد؛ بنابراین من از بیژن طاهری می‌خواهم که این مسئولیت را برای بازگشت مهاجمان به شرایط خوب روحی به عهده بگیرد.

رقابت قهرمانی برای استقلال تمام شد؟

لطیفی درباره افزایش امتیاز استقلال با صدر جدول و قطع امید بابت رقابت بر سر قهرمانی تصریح کرد: در صورت رفع مشکلات مذکور، استقلال هنوز شانس بازگشت به کورس و رقابت برای قهرمانی را دارد. به‌هرحال هنوز بازی‌های زیادی باقی مانده و نباید از الآن امید خود را به‌طور کامل از دست بدهیم.

او اضافه کرد: ۸ امتیاز قابل جبران شدن است و ضمناً چهارده بازی دیگر نیز در پیش داریم. مشکلات روانی و انگیزشی مهاجمان، جذب هافبک طراح و بازگشت استحکام، نظم و ثبات به ساختار دفاعی، چالش‌های استقلال برای بازگشت به کورس قهرمانی محسوب می‌شوند.

این کارشناس فوتبال در پیوند با نتایج درخشان پرسپولیس در هفته‌های اخیر و فاصله گرفتن با رقبا در صدر عنوان کرد: یک اتفاق در فصل جاری بسیار به سود پرسپولیسی‌ها تمام شد. اتفاقات و حواشی غیر فوتبالی اخیر، موجب شد بازیکنان پرسپولیس با تمام وجود برای یحیی گل محمدی بجنگند. سپاهان هم البته یک تیم فوق‌العاده به لحاظ ساختاری است. این ۲ تیم بیشترین شانس را برای قهرمانی دارند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها