|
کدخبر: 284977 سهیل مافی

گفت‌و‌گوی گسترش نیوز با پیشکسوت باشگاه استقلال؛

هافبک‌های استقلال ضعیف هستند / ساپینتو این بازیکن را نادیده می‌گیرد / چرا مردم را به ورزشگاه‌ راه نمی‌دهید؟

سعید مراغه چیان؛ پیشکسوت باشگاه استقلال اظهار کرد: استقلال ایرادات زیادی در ترکیب خود دارد که از ابتدای فصل تا به امروز اقدامی برای رفع آن‌ها نشده است. یکی از این اشکالات به خط میانی و ضعف‌های محسوس هافبک‌ها مربوط می‌شود. هافبک‌های ما نه شوت‌زن هستند و نه می‌توانند مهاجمان تیم را به‌خوبی تغذیه کنند.

ورزش هافبک‌های استقلال ضعیف هستند / ساپینتو این بازیکن را نادیده می‌گیرد / چرا مردم را به ورزشگاه‌ راه نمی‌دهید؟

استقلال با پیروزی دو بر یک مقابل تراکتور در چهارچوب مسابقات جام حذفی، به دور بعدی صعود کرد. آبی‌ها با این نتیجه به‌نوعی شکست در بازی پیش برابر شاگردان پاکو خمس را جبران کردند. رضا اسدی در ابتدا قرمزهای تبریزی را پیش انداخت. در ادامه کوین یامگا ۲ بار دروازه اخباری را باز کرد تا استقلال یک کامبک شیرین خانگی را در این فصل تجربه کند.

مهدی قایدی در این مسابقه به‌عنوان یار تعویضی به میدان آمد و با عملکرد خوب خود، زمینه‌ساز پیروزی تیمش شد. وینگر بوشهری آبی‌های پایتخت در این بازی موفق به گرفتن ۲ پنالتی از مدافعان تراکتور شد. ساپینتو و یارانش با این برد از فشار وارده در هفته‌های گذشته به‌نوعی خلاص شده و حالا با روحیه بهتری به مصاف سپاهان خواند رفت. این دیدار روز پنجشنبه از ساعت ۱۶:۳۰ در ورزشگاه نقش‌جهان اصفهان برگزار می‌شود.

سپاهان و استقلال با ۲۷ امتیاز، به ترتیب در رتبه‌های سوم و چهارم جدول قرار دارند که این موضوع حساسیت این دیدار را ۲چندان می‌کند. گسترش نیوز برای بررسی دیدار آبی‌ها با تراکتور در جام حذفی و شرایط بازی بعدی با سپاهان، گفت‌وگویی با سعید مراغه چیان پیشکسوت باشگاه استقلال انجام داده که در ادامه می‌خوانید.

استقلال-تراکتور

استقلال ایرادات زیادی دارد

سعید مراغه چیان درباره بازی استقلال و تراکتور گفت: استقلال بازی خیلی خوبی انجام نداد اما برد مهم و باارزشی را به دست آورد. استقلال ایرادات زیادی در ترکیب خود دارد که از ابتدای فصل تا به امروز اقدامی برای رفع آن‌ها نشده است. یکی از این اشکالات به خط میانی و ضعف‌های محسوس هافبک‌ها مربوط می‌شود. هافبک‌های ما نه شوت‌زن هستند و نه می‌توانند مهاجمان تیم را به‌خوبی تغذیه کنند.

او ادامه داد: همه ما مسابقات باشگاه‌های اروپایی را تماشا می‌کنیم و نسبت به عملکرد بازیکنان خارجی اشراف داریم. یکی از حربه‌های تیم‌های خارجی برای رسیدن به گل، اقدام به شوت‌زنی از فواصل دور است. هافبک‌های این تیم‌ها مهارت شوت‌زنی را در بازی‌ها نشان داده و در مواقع سخت، به داد تیمشان می‌رسند. به‌ عنوان‌ مثال در دربی لندن، شاهد اهمیت این مسئله بودیم و یکی از گل‌های بازی از این راه به دست آمد.

بازیکن اسبق استقلال افزود: متأسفانه در فوتبال ما چنین چیزی مشاهده نمی‌شود و هافبک‌ها اصلاً شوت زدن بلد نیست. در دوران ما این مسئله به‌خوبی مدنظر مربیان بود و هافبک‌های شوت‌زن بسیاری در زمان ما وجود داشتند. سوای بحث شوت‌زنی، هافبک‌های استقلال رابط خوبی بین خط دفاعی و مهاجمان نیستند و در امر بازیسازی و توپ پخش کردن نیز عاجز هستند.

صادقی-استقلال

۲ بازیکن نادیده گرفته شدند

وی در خصوص مطرح‌ شدن نام چند هافبک برای پیوستن به استقلال در نیم‌فصل بیان کرد: استقلال به یک هافبک جدید و شش‌دانگ نیاز دارد. نام‌هایی مثل علی کریمی می‌توانند برای ما چاره‌ساز باشند و قدری از ضعف خط میانی کم کنند. مشکل بازیسازی و خلاقیت در خط میانی در بین اکثر تیم‌های لیگ برتری وجود داشته و هافبک طراح خاصی در لیگ وجود ندارد. البته پرسپولیس به‌عنوان صدرنشین فعلی لیگ، هافبک‌های نسبتاً خوبی دارد و این مسئله را نمی‌توان کتمان کرد.

مراغه چیان در مورد عملکرد ساپینتو و دستیارانش در نیم‌فصل اول اظهار کرد: ما از ساپینتو و کادرش کماکان حمایت می‌کنیم و نسبت به آینده بدبین نیستیم اما ایرادات را نیز باید بیان کنیم. به‌ عنوان‌ مثال من عدم به‌کارگیری برخی بازیکنان در طول این نیم‌فصل را درک نکردم. کادر فنی می‌توانست به بازیکنانی مثل امیرعلی صادقی و آمانوف فرصت بازی دهد تا عیارشان مشخص شود.

او در ادامه تصریح کرد: من همواره از تحسین‌کنندگان صادقی بودم و از ابتدای فصل به استعداد بالای این جوان اشاره می‌کردم. متأسفانه ساپینتو اعتقادی به جوان‌گرایی و میدان دادن به جوانانی مثل او ندارد. در حق حردانی نیز طی این فصل اجحاف شد و او با نیمکت نشینی‌های متوالی، تیم ملی و جام جهانی را از دست داد. در حال حاضر هم با افت کیفی مواجه شده و از روزهای خوبش فاصله گرفته است.

قایدی-و-حسینی

قایدی به روزهای اوج برمی‌گردد؟

پیشکسوت باشگاه استقلال در خصوص تعویض‌های ساپینتو در بازی با تراکتور و درخشش قایدی توضیح داد: قایدی به‌عنوان بازیکن جایگزین، عملکردی خوبی داشت و در این پیروزی تأثیر مستقیم داشت. به نظر من او به‌تدریج به‌روزهای خوبش بازخواهد گشت و می‌تواند به استقلال برای رقابت بر سر قهرمانی کمک کند.

او در ارتباط با عملکرد خط دفاعی استقلال دربازی‌های اخیر عنوان کرد: ساختار دفاعی استقلال در فصل جاری، در قیاس با سال گذشته دچار مشکل شده است. مدافعان ما بیش‌ از حد عقب بازی می‌کنند و بازیخوانی خوبی هم ندارند. فاصله زیاد میان خط دفاعی و خط میانی استقلال، به‌وضوح دیده می‌شود و باید این مورد برطرف شود.

ستاره پیشین آبی‌ها درباره بازی آینده استقلال با سپاهان به گسترش نیوز گفت: سپاهان بازی قبلی خود را برنده شد و درمجموع شرایط خوبی دارد. سپاهان تیم خیلی خوبی است و بازیکنان باکیفیتی هم دارد. استقلال محکوم به پیروزی در اصفهان است و در اولین بازی نیم‌فصل دوم باید نتیجه خوبی بگیرد تا فاصله با صدر جدول بیش از این نشود. امیدوارم که بهترین نتیجه نصیب استقلال شده و تیم با دست‌پر به تهران بازگردد.

هواداران-استقلال

حضور تماشاگر جذابیت بازی‌ها را مضاعف می‌کند

او در مورد دوری هواداران از ورشگاه‌ها بیان کرد: عدم حضور تماشاگران در استادیوم‌ها باعث تأسف است. در تمامی کشورهای جهان، مردم به ورزشگاه‌ها برگشتند اما ما درب‌ها را به روی هوادار بستیم! به این شکل بازیکنان نیز دچار افت انگیزه شده و عملکرد آن‌ها افت می‌کند. حضور تماشاگر جذابیت بازی‌ها را مضاعف می‌کند و این موضوع نباید نادیده گرفته شود.

سعید مراغه چیان در پایان اضافه کرد: کرونا بهانه این تصمیم بود اما الآن که دیگر این مشکل برطرف شده است. آقای مسئول؛ چرا مردم را به ورزشگاه‌ها راه نمی‌دهید؟ چرا سیاست و ورزش را به هم گره می‌زنید؟ آرزوی من این است که مردم در آسایش و آرامش زندگی کنند. توجه و دغدغه ذهنی من پیش از فوتبال، مردم و شادی دل آن‌ها است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها