|
کدخبر: 296504

شکست ایران مقابل سامورایی‌ها در گام اول

ایران در سه ست متوالی مغلوب حریف سنتی خود، ژاپن شد و آنها با یک بازی برتری اولین پیروزی خود را جشن گرفتند.

ورزش شکست ایران مقابل سامورایی‌ها در گام اول

علاقه‌مندان به والیبال در ایران برای رسیدن این روز و داغ شدن دوباره تنور لیگ ملت‌ها لحظه شماری می‌کردند و نخستین دیدار شاگردان عطایی در این تورنمنت در سال ۲۰۲۳ مقابل تیم سرسخت ژاپن و در خانه این حریف آسیایی برگزار شد.

امروز ایران اولین بازی خود در لیگ ملت‌های امسال را در سالن گایشی هال ناگویا مقابل حریف سنتی‌اش یعنی ژاپن انجام داد؛ تیمی که در دو سه سال اخیر کاملاً پوست اندازی کرده و حالا حتی بالاتر از ایرانی که حدود یک دهه بر والیبال آسیا حکمرانی کرد، ایستاده است.

ژاپن در خانه با حمایت هوادارانش یک شروع طوفانی داشت و ابتدا ۳ امتیاز از شاگردان عطایی پیش افتادند و در ادامه این اختلاف را بیشتر کردند تا جایی که اختلاف به ده امتیاز رسید و در نهایت با نتیجه ۲۵ بر ۱۶ به سود ژاپنی‌ها به پایان رسید.

در ست دوم بازی برابر و نفس‌گیر آغاز شد اما ایران توانست پیش از امتیاز ده، سه امتیاز اختلاف ایجاد کند اما با اشتباهات عجیب شاگردان عطایی، بازی در امتیاز ۱۵ مساوی شد و در ادامه ژاپنی‌ها توانستند ۴ امتیاز از ایران پیش بیفتند و در نهایت بازی با نتیجه ۲۵ بر ۲۲ به نفع ژاپن به پایان رسید. این دستی بود که ایران می‌توانست با تمرکز بیشتر از آن خود کند اما نتیجه مسابقه دو بر صفر شد.

سومین ست با امتیازات ابتدایی برابر آغاز شد اما هرچه از بازی گذشت، میزبان سوار بر بازی شد و در یک چشم به هم زدن اختلافش با ایران را به پنج امتیاز رساند و با حفظ این برتری فوق‌العاده با نتیجه ۲۵ بر ۱۹ ایران را شکست دادند تا برتری سه بر صفر به سودشان ثبت شود.

منبع: ورزش سه

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها