|
کدخبر: 293880 سهیل مافی

گفت‌وگوی گسترش نیوز با کارشناس فوتبال؛

یک گزینه برای جانشینی حسینی در استقلال

ناکامی در کسب پیروزی مقابل نفت، آبی‌ها را از قهرمانی دورتر کرد. روی کاغذ هنوز شانس برای قهرمانی وجود دارد ولی با توجه به پیشتازی رقبا و بازی‌های سخت باقی مانده، کار برای تکرار قهرمانی دشوار به نظر می رسد. استقلال در مصاف بعدی خود در لیگ، باید روز جمعه برابر مس رفسنجان صف آرایی کند.

ورزش یک گزینه برای جانشینی حسینی در استقلال

شکست بدموقع در دربی شماره ۱۰۰، کار را برای ساپینتو و شاگردانش بسیار سخت و پیچیده کرد. به زعم اکثر کارشناسان و پیشکسوتان باشگاه، مغلوب شدن در شهرآورد روحیه بازیکنان را با افت روبه کرده و پس از حذف از لیگ قهرمانان آسیا، این اتفاق، دومین ضربه کاری بر پیکر مدافع عنوان قهرمانی محسوب می شود.

استقلال در هفته بیست و هشتم رقابت های لیگ برتر، در خانه میزبان تیم صنعت نفت آبادان بود. نفتی ها در خطر سقوط قرار دارند و از این جهت، سخت بودن این مسابقه برای آبی‌ها بر کسی پوشیده نبود. استقلال بازی را بهتر از حریف آغاز کرد و در نیمه اول توسط پیمان بابایی به گل رسید. بابایی گل نخست بازی را از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند.

در نیمه دوم هم آبی‌ها برای زدن گل بعدی فشار آوردند ولی حملات آن ها راه به جایی نبرد. ممی زاده با یک فرصت طلبی و تیزهوشی دروازه حسینی را باز کرده و کار را به تساوی کشاند. شاگردان ریکاردو ساپینتو برای زدن گل پیروزی بخش روی دروزه گروسیان حملاتی زیادی را ترتیب دادند ولی هیچ کدام ثمری نداشت. قایدی دو بار تیرک دروازه را به لرزه درآورد.

ناکامی در کسب پیروزی مقابل نفت، آبی‌ها را از قهرمانی دورتر کرد. روی کاغذ هنوز شانس برای قهرمانی وجود دارد ولی با توجه به پیشتازی رقبا و بازی های سخت باقی مانده، کار برای تکرار قهرمانی دشوار به نظر می رسد. استقلال در مصاف بعدی خود درلیگ، باید روز جمعه برابر مس رفسنجان صف آرایی کند.

دیدار رفت دو تیم در ورزشگاه آزادی با تساوی بدون گل به اتمام رسید. مس بهترین خط دفاعی را با دریافت تنها ۱۲ گل در اختیار دارد. گل زدن به تیم محمد ربیعی کار بسیار سختی است و این موضوع را ساپینتو بهتر از هرکس دیگری می داند.

گسترش نیوز برای بررسی عملکرد آبی ها برابر صنعت نفت آبادان، گفت و گویی با امید عزیززاده کارشناس فوتبال انجام داده که در ادامه می خوانید.

عزیززاده

تاثیر منفی شکست در دربی

امید عزیززاده در خصوص تساوی استقلال مقابل نفت اظهار کرد: استقلال عملکرد خوبی در این بازی داشت و تمام تلاش خود را برای پیروزی به کار گرفت. متاسفانه اکثر حملات استقلال در روز خوب دروازه بان نفت به در بسته خورد و دو امتیاز مهم بازی از دست رفت. شانس در این بازی همراه استقلال نبود. توپ ها چندبار به تیر دروازه برخورد کرد و راهی به دروازه پیدا کرد. نفت هم تیم خوبی نشان داد و حیف است که چنین تیم باصلابتی سقوط کند.

او در خصوص تاثیر شکست برابر پرسپولیس در نمایش اخیر آبی‌ها بیان کرد: باخت در دربی همواره روحیه تیم بازنده را تحت تاثیر قرار می‌دهد. تیم بازنده دربی تا مدتی دچار افت روحیه شده و برای بازگشت به فرم قبلی نیازمند گذشت زمان است. البته وظیفه یک سرمربی حرفه‌ای در این سطح، کمک به ریکاوری روحی و روانی شاگردانش است.

قایدی-استقلال

عزیززاده در ارتباط با شانس قهرمانی استقلال در لیگ عنوان کرد: کار برای قهرمانی خیلی سخت و پیچیده شده است. سرنوشت قهرمانی دیگر در دستان استقلال نیست و باید منتظر لغزش رقبا باشیم. البته این مورد در صورتی است که استقلال نیز هر دو بازی آینده خود را با برد پشت سر بگذارد. دو دیدار بعدی استقلال با مس و تراکتور جزو سخت ترین بازی های فصل به شمار می رود.

وی افزود: البته کسب ۶ امتیاز از این دو مسابقه امر غیرممکنی نیست. در فوتبال هر احتمالی وجود داشته و باید منتظر باشیم و ببینیم که استقلال می‌تواند در دو بازی آتی عملکرد خوبی داشته باشد یا خیر. شاگردان ساپینتو در دربی و همین طور در دو باز بعدی مقابل پارس جم و نفت آبادان، نمایش قابل توجهی نداشتند.

پورحمیدی-اراک

یک گزینه داغ برای رقابت با حسینی

این کارشناس در پاسخ به این سوال که آیا مدیریت باشگاه برای فصل بعد باید ساپینتو را حفظ کند، گفت: ساپینتو و کادرش در مجموع عملکرد خوبی داشتند. به هرحال این مربی موفق به بستن تیم دلخواهش در ابتدای فصل نشد. به نظر من باید یک فصل دیگر به او فرصت داد. این بار خودش تیم را ببندد تا دیگر بهانه‌ای وجود نداشته باشد. در صورت ماندگاری او، امیدوارم کادر مدیریتی باشگاه هم بازیکنان مدنظر ساپینتو را جذب کند.

او در پیوند با نقاط ضعف استقلال جهت تقویت در پنجره نقل و انتقالاتی تابستان اذعان کرد: استقلال در وهله اول باید یک هافبک بازیساز شش دانگ را حذب کند. در مرحله بعد باید فکری هم به حال دروازه شود. به خدمت گرفتن یک گلر مطمئن برای فصل بعد نباید از قلم بیفتد. حسینی در فصل جاری تا حدود زیادی ضعیف عمل کرد و آن بازیکن سابق نبود.

عزیززاده در پایان اضافه کرد: عدم حضور یک رقیب خوب، تاثیر زیادی در عملکرد غیرقابل قبول کاپیتان استقلال داشت. من نظر مساعدی روی حسین پورحمیدی دارم. او یک استقلالی محسوب شده و نمایش‌های خیلی خوبی با آلومینیوم داشته است. بین گزینه‌های موجود، او یک مورد فوق العاده است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها