|
کدخبر: 291865

اختصاصی گسترش نیوز؛

شاگرد ژنرال در رادار استقلال

در رابطه با خروجی‌ها نیز برخی احتمالات را می‌توان در نظر گرفت. یکی از این احتمالات خروج ابوالفضل جلالی در تابستان از جمع آبی پوشان است. برای پر کردن جای خالی جلالی و ایجاد رقابت با سلمانی، چند گزینه در رادار کادر فنی استقلال است. یکی از گزینه‌های احتمالی، ستاره تیم ملی فوتبال ایران است.

ورزش شاگرد ژنرال در رادار استقلال

۱۱ برد از ۹ بازی در نیم‌فصل دوم، بهترین خط حمله لیگ با ۴۲ گل زده، بیشترین تفاضل گل، بیشترین امید گلزنی در هر بازی و کم‌ترین باخت تنها بخشی از آمار خیره‌کننده استقلال در فصل جاری است.

مدافع عنوان قهرمانی پس از شکست از سپاهان در نخستین بازی نیم‌فصل دوم، به هیچ تیمی رحم نکرده و حریفان مقابل استقلال حرفی برای گفتن نداشتند. آبی‌های پایتخت در هفته بیست و ششم رقابت‌های لیگ برتر، با گلباران هوادار به صدر جدول رسیدند. شاگردان ریکاردو ساپینتو با ۶ گل موفق به غلبه بر هوادار شدند.

مهدی قایدی بار دیگر نقش اصلی را در شب درخشان آبی‌ها ایفا کرد. ستاره بوشهری دو پنالتی گرفت، یک گل زد و یک پاس گل به محمد محبی داد. خط میانی استقلال باز هم کولاک کرد و با دوندگی و پرس سنگین خود، خط دفاعی حریف را بارها به اشتباه انداخت. آرش رضاوند و سعید مهری در بهترین فرم خود قرار دارند.

مربی پرتغالی بدون حتی یک خرید در فصل نقل و انتقالات از استقلال تیمی ترسناک ساخته است. در صورت زودتر روشن شدن موتور این تیم، شاید آبی‌ها اکنون با اختلاف در صدر جدول قرار داشتند. البته استقلال ایراداتی هم دارد که در صورت ماندن ساپینتو در استقلال، این ضعف‌ها احتمالاً مرتفع خواهد شد.

استقلال-ذوب-آهن

علی حمودی، بازیکن پیشین استقلال در خصوص عملکرد خط میانی استقلال و درخشش بازیکنانی نظیر آرش رضاوند و سعید مهری بیان کرد: «ساپینتو مربی باتجربه و فهیمی است و به‌خوبی از پتانسیل و استعداد بازیکنان خبر دارد.»

او ادامه داد: «ساپینتو در این فصل بهترین بازی را از هافبک‌هایی مثل مهری گرفته است. مهری زیر نظر ساپینتو شکوفا شد و حالا یکی از بهترین بازیکنان لیگ در پست خود به شمار می‌رود. این مطلب درباره رضاوند نیز صدق می‌کند. این دو هافبک به‌اضافه روزبه چشمی در این فصل عالی کار کردند.»

او افزود: «در فصول گذشته صحبت از خلأ یک هافبک بازیساز می‌شد ولی در این فصل ساپینتو با همین داشته‌ها و بازیکنان فعلی، این جای خالی را به بهترین شکل پرکرده است. زوج رضاوند و مهری به‌خوبی مهاجمان استقلال را تغذیه می‌کنند.»

هنوز سرنوشت نیمکت استقلال در پنجره نقل و انتقالات تابستانی مشخص نیست اما در صورت ماندگاری مربی پرتغالی در تهران، می‌توان حدس‌هایی در خصوص آینده ترکیب آبی‌ها زد. ساپینتو در زمستان به دنبال جذب یک مهاجم گلزن و یک هافبک طراح بود که شرایط این دو تغییر مهیا نشد.

در رابطه با خروجی‌ها نیز برخی احتمالات را می‌توان در نظر گرفت. یکی از این احتمالات خروج ابوالفضل جلالی در تابستان از جمع آبی پوشان است. برای پر کردن جای خالی جلالی و ایجاد رقابت با سلمانی، چند گزینه در رادار کادر فنی استقلال است. یکی از گزینه‌های احتمالی احسان حاج صفی باتجربه است.

احسان-حاجی-صفی

شنیده‌ها از آن حکایت دارد که مدیران استقلال در پی به خدمت گرفتن حاج صفی، کاپیتان تیم ملی هستند.

در هفته گذشته اخباری مبنی بر علاقه صدرنشین فعلی لیگ برتر و حتی ارائه پیشنهادی به احسان حاج صفی منتشر شد. البته استقلال در حال حاضر دچار عدم ثبات در ساختار مدیریتی خود است و هنوز شرایط خوبی در این زمینه ندارد.

ستاره ۳۳ ساله باشگاه آ.ا.ک اتن یونان در لیست استقلال برای فصل آینده قرار دارد اما جذب احسان برای آبی‌ها کار ساده‌ای نخواهد بود. استقلال نخست باید مشکل بدهی‌های جاری خود را حل‌وفصل کرده و سپس به سراغ تقویت ترکیب خود برای فصل آتی برود.

  • ناشناس ارسالی در

    بدتری بازیکن استقلال سلمانی وغلامی دفاع هستند

  • ارتش سرخ ارسالی در

    هنوز به زمین سفت نخورده بردهایش بیشترجلومربیان استقلالی بوده که تیم های آنها دردغدغه قهرمانی دارندونه دغدغه سقوط مانندهوادارولی همین تیمها برای پرسپولیس شیرمی شوندچرامقابل سپاهان رفت وبرگشت شکست خوردند چراجلوپرسپولیس مساوی کردن پس کارشقی نکردن

  • سعید بنده ای ارسالی در

    بخدا جلالی خیلی بهتر از حاج صفی هست فقط چند تا بازی باید فیکس باشه انوقت بهترین چپ ایران شناخته میشه

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها