|
کدخبر: 285436

اختصاصی گسترش نیوز؛

الماس سیاه در رادار استقلال

استقلال در بازی با سپاهان نشان داد که مشکلات فنی زیادی دارد و حتماً باید تقویت شود. فاصله ۸ امتیازی با رقیب سنتی هواداران این تیم را دلخور کرده است. مدیران باشگاه قصد دارند پس از حل مشکل نقل و انتقالاتی، اقدام به جذب دو بازیکن خارجی کنند.

ورزش الماس سیاه در رادار استقلال

استقلال در هفته شانزدهم از رقابت‌های لیگ برتر، سومین شکست فصل خود را متحمل شد. سپاهان در خانه با گل‌های امید نورافکن و رامین رضاییان، آبی‌های پایتخت را شکست داد. مدافع عنوان قهرمانی پس از مدت‌ها توسط یک تیم به‌صورت رفت‌وبرگشت مغلوب و در اصطلاح دبل شد.

نتایج و آمار آبی‌های پایتخت در لیگ بیست و دوم نسبت به فصل پیش، پسرفت چشمگیری داشته و حالا غالب دوست داران این باشگاه نسبت به آینده تیم خود ناامید شدند. به‌زعم اکثر کارشناسان فوتبال، استقلال در اکثر خطوط خود دچار مشکل است و نیاز به تقویت دارد. نمایش خط دفاعی آبی‌ها در این فصل هیچ شباهتی به سال گذشته ندارد. دلیل اصلی قهرمانی این تیم در فصل گذشته، داشتن یک ساختار دفاعی مستحکم و منظم بود. نکته‌ای که فرهاد مجیدی و گابریل پین آن را به‌خوبی آن را اجرایی کرده و رکوردهایی بی‌نظیری را به ثبت رساندند.

آلوز-تراکتور

عدم خلاقیت خط میانی و رونمایی از گزینه اصلی ساپینتو

استقلال در فصل جدید با فلسفه دیگری فوتبال بازی می‌کند. ساپینتو به فوتبال مالکانه اعتقاد دارد و این موضوع موجب شده تا گل زدن را به گل نخوردن ترجیح دهد؛ اما استقلال در فاز هجومی نیز تیم خیلی موفقی نبوده و آمار ضعیف گلزنی مهاجمان، بیانگر این موضوع است.

کارشناسان و پیشکسوت باشگاه بر این باور هستند که استقلال از نبود یک هافبک طراح و یک مهاجم هدف تمام‌عیار رنج می‌برد. علت اختلاف امتیاز ایجاد شده با رقیب سنتی در جدول مسابقات نیز احتمالاً همین موضوع است و حالا مدیریت باشگاه قصد دارد دو بازیکن باکیفیت را برای این پست‌ها جذب کند.

برای پست‌هافبک پلی میکر، آلوز در صدر لیست ساپینتو قرار دارد. ستاره پرتغالی تراکتور در این فصل عملکرد خیلی خوبی داشته و موفق به ثبت هشت پاس گل شده است. او در دو تقابل متوالی با استقلال در لیگ و جام حذفی نیز چشم‌ها را خیره کرد و نمایش فوق‌العاده‌ای برابر آبی‌ها از خود برجای گذاشت.

ریکاردو ساپینتو از تحسین‌کنندگان هافبک خلاق تراکتور محسوب شده و نام او را برای آبی‌پوش شدن به مدیریت باشگاه داده است. البته باشگاه تراکتور اولین پیشنهاد استقلال را رد کرده و ظاهراً قصد فروش ستاره خود در پنجره زمستانی را ندارد. استقلالی‌ها به‌احتمال‌زیاد به‌زودی پیشنهاد دوم را برای جذب آلوز ارسال خواهند کرد.

مامه-تیام1

تیام باز هم آبی پوش می‌شود؟

مدیران باشگاه برای تقویت خط حمله و جذب یک فوروارد گلزن، در حال بررسی چند گزینه هستند. در این میان نام یک گزینه آشنا بیش از سایرین به گوش می‌رسد. مامه تیام مهاجم تیم کایسری اسپور، بار دیگر موردتوجه باشگاه استقلال قرار گرفته و در هفته اخیر زمزمه‌هایی برای پیوستن او به جمع آبی‌پوشان شنیده شده است.

یک رسانه‌ ترکیه‌ای روز گذشته مدعی‌ شد: «مامه تیام در آستانه جدایی از کایسری اسپور ترکیه قرار دارد. سرمربی‌ تیم ترکیه‌ای علاقه‌ای به ادامه همکاری با مهاجم سنگالی خود ندارد.» این مربی در بازی روز گذشته کایسری‌اسپور و بشیکتاش هم به مهاجم سابق استقلال بازی نداده است. شنیده‌ها از آن حکایت دارد که کادر فنی باشگاه ترکیه‌ای، علاقه به حفظ ستاره سنگالی ندارد.

علی فتح‌الله زاده قصد دارد طی روزهای آینده پنجره‌ نقل و انتقالاتی باشگاه را باز و بعد از آن بلافاصله تیم خود را با جذب چند ستاره بزرگ تقویت کند. یکی از این بازیکنان مامه تیام ستاره پیشین استقلال است که گفته می‌شود بی‌میل نیست دوباره به تیم سابق خود بازگردد.

تیام گلزن سابق آبی‌ها توانسته بود در ۱۳ بازی داخلی و آسیایی ۱۲ گل برای این تیم بزند و هواداران استقلال خاطرات بسیار خوبی از این بازیکن دارند. البته کار استقلال و فتح‌الله زاده برای جذب این ستاره راحت نیست ولی آن‌ها عزم خود را برای جلب رضایت او جزم کرده تا تیمشان را تقویت کنند و حداقل جام حذفی را بگیرند. استقلال در بازی با سپاهان نشان داد که مشکلات فنی زیادی دارد و حتماً باید تقویت شود. فاصله ۸ امتیازی با رقیب سنتی هواداران این تیم را دلخور کرده است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها