|
کدخبر: 286020

اختصاصی گسترش نیوز؛

چشمک شاگرد شفر به استقلال

استقلال هنوز موفق به جذب مهره جدیدی در فصل نقل و انتقالات نشده است. اولویت کادر فنی آبی‌ها، تقویت خط میانی است و برای این منظور چند گزینه خوب در دسترس قرار دارد. یکی از این گزینه‌های موجود، هافبک سابق آبی‌پوشان محسوب می‌شود.

ورزش چشمک شاگرد شفر به استقلال

استقلال پس از دو شکست متوالی در لیگ برتر، موفق به کسب یک پیروزی پرگل مقابل تیم ملوان بندرانزلی شد. آبی‌ها در این بازی عملکرد بسیار بهتری نسبت به بازی‌های گذشته خود داشتند.

وینگر‌ها و مهاجمان استقلال در این مسابقه خانگی، خطرناک‌تر و رونده‌تر ظاهر شدند و میل گلزنی بیشتری در بین مهره های هجومی استقلال مشاهده شد. هافبک ها نیز در امر بازیسازی نمایش بهتری از خود نشان دادند و این موضوع منجر به پیروزی پرگل مدافع عنوان قهرمانی در هفته هفدهم رقابت‌های لیگ برتر شد. البته هنوز ایراداتی در ترکیب استقلال وجود دارد که نیاز به برطرف شدن دارد.

تمرین-استقلال

عدم خلاقیت خط میانی؛ معضل اصلی استقلال

هافبک‌های استقلال هنوز به اندازه کافی خلاق نبوده و نمی توان برای بازه طولانی مدت روی آن‌ها حساب کرد. سعید مهری در بازی اخیر آبی‌ها عملکرد خوبی داشت ولی آیا او قادر به ثبات و تداوم چنین عملکردی خواهد بود؟ عزیزبک آمانوف در ایده های ریکاردو ساپینتو جایی ندارد و با این وضعیت، نمی توان برای او آینده‌ای در استقلال متصور شد. زبیر نیک نفس و مهدی مهدی پور طی فصل جاری، سایه‌ای از آن بازیکن فصل پیش بودند.

این دو بازیکن در فصل گذشته با عملکرد خوب خودشان به قهرمانی تاریخی استقلال کمک شایانی کردند. روزبه چشمی تنها هافبک میانی استقلال در لیگ بیست و دوم محسوب می شود که مطمئن و قابل اتکا عمل کرده است. روزبه حتی در پست دفاع وسط نیز خوب کار کرده و به نوعی تبدیل به عصای دست ساپینتو شده است. این فرم ضعیف از اکثر هافبک‌های استقلال، مدیریت باشگاه را برای جذب یک بازیکن جدید مجاب کرده است.

پاتوسی-فولاد

چراغ سبز یک گزینه آشنا به استقلال

ساپینتو درخواست خود برای جذب یک هافبک طراح را تقدیم باشگاه کرده است. در لیست بازیکنان مدنظر مربی پرتغالی، نام آلوز به چشم می خورد. باشگاه تراکتور تمایلی برای فروش ستاره پرتغالی خود نشان نداد و این انتقال منتفی شد. دیگر گزینه در دسترس آبی‌ها، یک نام آشنا است. آیاندا پاتوسی در لیست استقلال برای تقویت خط میانی حضور دارد. هافبک سابق تیم فولاد دیگر در پازل تاکتیکی جواد نکونام جایی ندارد. . نکونام برای اضافه کردن نام روبرتو تورس به لیست تیم خود، نام پاتوسی را در لیست خروج قرار داد. در این میان باشگاه فولاد برای جلب رضایت این بازیکن، بخش زیادی از قرارداد او را پرداخت کرد.

شنیده‌ها از آن حکایت دارد که پاتوسی برای پیوستن دوباره به استقلال تمایل زیادی دارد و در صورت ارائه پیشنهاد رسمی آن را خواهد پذیرفت. حاجی‌پور پیشکسوت باشگاه استقلال در این خصوص می‌گوید: «‌ فولاد پاتوسی را در لیست خروجی قرار داده است. با توجه به اینکه پاتوسی قبلا در استقلال حضور داشته، می‌تواند به تیم کمک کند. به نظر من این بازیکن می‌تواند در وسط زمین تاثیرگذار باشد و در شرایط سخت بازی را برای تیم دربیاورد.»

آمدن پاتوسی به استقلال، منوط به رضایت ریکاردو ساپینتو است. تا به امروز خبری از چراغ سبز کادر فنی به این انتقال شنیده نشده است. علی فتح‌الله‌زاده آماده است تا درصورت اعلام موافقت ساپینتو، برای آبی پوش کردن آیاندا پاتوسی اقدام کند. حضور پاتوسی با تجربه می تواند به ترکیب استقلال عمق خوبی داده و بار خلاقیت خط میانی را افزایش دهد.

  • سید مهدی ارسالی در

    واقعا ساپینتو کیه داره به گمک فتح الله زاده استقلال نابود می کند. امانوف آماده..پاتوسی بسیار آماده است چرا اقدام نمکنید. بی‌غیرت های عوضی..هواداران باید علیه فتح الله زاده طبل تو خالی وساپینتو اقدام کنید

ارسال نظر