|
کدخبر: 284052

اختصاصی گسترش نیوز؛

یک بازیساز خارجی در راه استقلال

باخت مقابل تراکتور و فاصله گرفتن از صدر جدول، موجب بروز مشکلات و مطرح شدن انتقاداتی علیه کادر فنی و بازیکنان استقلال شده است. یکی از اهداف نقدهای جاری، به خط میانی آبی‌ها مربوط می شود. از این جهت، مدیرعامل باشگاه قصد دارد در هفته های آتی برای جذب یک هافبک طراح اقدام کند.

ورزش یک بازیساز خارجی در راه استقلال

شکست تلخ در تبریز و بیشتر شدن فاصله استقلال با رقیب سنتی در صدر جدول، جایگاه ریکاردو ساپینتو را به‌شدت به خطر انداخته است. مسئله‌ای که باعث چنین امری شده، بیش از نتیجه‌گیری، به نحوه بازی آبی‌ها مربوط می‌شود. عملکرد بازیکنان استقلال مقابل تراکتور به‌هیچ‌وجه قابل دفاع نبود.

شاگردان ساپینتو در تبریز حتی در گردش ساده توپ و پاس‌های کوتاه نیز مشکل داشتند. مدافع عنوان قهرمانی در اکثر پست‌ها دچار ضعف بود و رنگ و بویی از یک تیم مدعی نداشت. گل اول تراکتور روی اشتباه مهلک صالح حردانی به دست آمد. صالح در جریان به ثمر رسیدن گل دوم قنبری هم مقصر بود و سانتر اشتباه او زمینه‌ساز تیر خلاص تبریزی‌ها شد. البته تراکتور در این بازی تیم شایسته‌ای نشان داد و در برتری این تیم نسبت به استقلال شکی وجود ندارد.تراکتور همراه با پاکو خمس به تیم دیگری بدل شده و حتی طی شکست هفته گذشته مقابل نساجی نیز آن‌ها نمایش خوبی را ارائه دادند.

استقلال-تراکتور

عدم خلاقیت در خط میانی؛ پاشنه آشیل آبی‌ها

اکثر طرفداران استقلال به‌خوبی نسبت به این مطلب آگاهی دارند که تیمشان از درون دروازه تا نوک خط حمله ایراد دارد و در مقایسه با تیم قهرمان فرهاد مجیدی پسرفت داشته است. یکی از مهم‌ترین نقدها در خصوص تیم ساپینتو، مربوط به خط میانی می‌شود. هافبک‌های استقلال از ابتدای فصل تا به امروز عملکرد ضعیفی داشته و در تغذیه مهاجمان عاجز به نظر می‌رسند. کارشناسان یکی از عوامل مؤثر در آمار بد عناصر هجومی استقلال در امر گلزنی را ضعف هافبک‌ها در موقعیت‌سازی می‌دانند.

مهدی مهدی پور، سعید مهری، زیبر نیک نفس و آرش رضاوند هافبک‌های فعلی استقلال هستند که باید مهاجمان را صاحب موقعیت کنند. عملکرد ضعیف این نفرات مقابل تراکتور، مسئله‌ای است که در طول این فصل بارها رخ داده است. در لیگ جاری وینگرهای استقلال مثل محمد محبی به نوعی جور این هافبک‌های معمولی را کشیدند. در هفته‌های گذشته خبرهایی مبنی بر درخواست ساپینتو از مدیریت باشگاه برای جذب یک هافبک بازیساز به گوش رسیده است.

تراکتور-استقلال

صبر فتح الله زاده تمام شد

شنیده‌ها از آن حکایت دارد که صبر علی فتح الله زاده، مدیرعامل آبی‌ها نیز به سر رسیده و او قصد به خدمت گرفتن یک بازیکن در پست مذکور را دارد. تا به امروز چندین گزینه برای برطرف کردن این نیاز کادر فنی استقلال مطرح شده است. گزینه های داخلی و خارجی زیادی روی میز مدیرعامل باشگاه استقلال قرار گرفته اما گفته می‌شود که اولویت اول فتح‌الله‌زاده برای این منظور، یک گزینه خارجی خواهد بود. او حتی مذاکراتی را هم در این زمینه انجام داده و به‌زودی از هافبک جدید استقلال رونمایی خواهد داشت. البته مسئولان باشگاه استقلال فعلاً قصد دارند نام بازیکن مدنظر را رسانه‌ای نکنند.

جذب یک بازیکن باکیفیت در پنجره نقل و انتقالات زمستانی، کار آسانی نیست. پیدا کردن یک هافبک طراح شش دانگ حتی در تابستان هم ماموریت سختی برای هر مدیری به نظر می رسد. البته علی فتح الله زاده به خریدهای پر سر و صدا و جنجالی مشهور است و خیلی ها او را متخصص ترکاندن بمب در نقل و انتقالات می دانند. یکی از شاهکارهای او در زمینه جذب هافبک طراح، به فصل ۸-۸۷ برمی گردد. جایی که او فابیو جانواریو را از فولاد به خدمت گرفت و ستاره برزیلی بدل به یکی ازمحبوب ترین بازیکنان خارجی در تاریخ باشگاه استقلال شد. گل زیبای او در مشهد مقابل پیام، هیچگاه از یاد طرفداران استقلال نمی‌رود. گلی که یک قهرمانی دراماتیک را برای آبی ها به ارمغان آورد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها