|
کدخبر: 288526 سهیل مافی

گفت‌و‌گوی گسترش نیوز با پیشکسوت باشگاه پرسپولیس؛

یک گزینه ایده آل برای تیم ملی

مرتضی فنونی زاده؛ پیشکسوت باشگاه پرسپولیس بیان کرد: من در این شرایط، به مربی داخلی اعتقاد بیشتری دارم ولی گزینه‌های مطرح شده جای بحث دارند. به اعتقاد من این نفرات مربیان خیلی خوبی هستند ولی هنوز در حد و اندازه نیمکت تیم ملی نیستند. تیم ملی جای آزمون‌وخطا نیست. ما به یک شخص باتجربه‌تر نیاز داریم.

ورزش یک گزینه ایده آل برای تیم ملی

پرسپولیس پس از یک برد شیرین و درخشان در اصفهان، به مصاف تیم نفت مسجدسلیمان رفت. این بازی در هفته بیست و یکم رقابت‌های لیگ برتر و به میزبانی سرخپوشان برگزار شد. بازی رفت دو تیم با درخشش لوکادیا، به سود پرسپولیس به اتمام رسیده بود.

شاگردان یحیی گل محمدی در این دیدار هم به بردی خوب و مهم دست پیدا کردند. سپاهان و استقلال موفق به کسب پیروزی در این هفته نشده و همه‌چیز به سود یحیی تمام شد. اسدبیگی، ترابی و عبدی گلزنان پرسپولیس در این مسابقه بودند. مهار پنالتی پیمان میری در دقیقه ۱۲ توسط علیرضا بیرانوند، ازجمله نکات قابل‌توجه این دیدار محسوب می‌شود.

پرسپولیس با این برد، اختلاف خود با صدر جدول را به یک امتیاز رساند و خود را بیش‌ از پیش به سپاهان نزدیک کرد. قرمزهای پایتخت هفته آینده در دیداری سخت و حساس، به مصاف تراکتور می‌روند. تراکتور همراه با پاکو خمس روزهای خوبی را سپری می‌کند و در هفته بیست و دوم، میزبان پرسپولیس خواهد بود.

گسترش نیوز برای بررسی عملکرد پرسپولیس مقابل نفت و همچنین درباره مصاف هفته آتی با تراکتور، گفت‌وگویی با مرتضی فنونی زاده انجام داده که در ادامه می‌خوانید.

فنونی-زاده

امیری باز هم بهترین بازیکن زمین بود

مرتضی فنونی زاده درباره برد پرگل قرمزها مقابل نفت مسجدسلیمان گفت: در فصل جاری احتمال قهرمانی تیمی به خاطر تفاضل گل زیاد است. پرسپولیس در تقابل با تیم‌هایی مثل نفت مسجدسلیمان، باید با گل‌های زیاد برنده شود. با احترام به تیم نفت و هواداران خون‌گرمش، پرسپولیس در این مسابقه می‌توانست گل‌های بیشتری هم بزند.

او ادامه داد: البته مهار پنالتی در ابتدای بازی، در روند بازی تأثیرگذار بود و این مسئله سخت بودن بازی با تیم‌های انتهای جدولی را نشان می‌دهد. پرسپولیس در بخش‌های مختلف بازی، مثل حفظ توپ، کارهای تدافعی، بازیسازی و ایجاد موقعیت عالی کار کرد. گل اول اهمیت زیادی داشت و پس از آن راه برای زدن گل‌های بعدی باز شد. پرسپولیس برابر نفت انسجام و هماهنگی خوبی داشت. به نظر من امیری باز هم بهترین بازیکن زمین بود.

وحید-امیری

پیشکسوت پرسپولیس در خصوص گلزنی ترابی و عبدی در این بازی بیان کرد: یکی از نکات قابل‌توجه بازی، گلزنی این دو بازیکن بود که خوشبختانه بعد از مدت‌ها، پایشان به گلزنی باز شد. البته ترابی در این فصل، عملکرد خیلی خوبی داشته و در زمینه گل‌سازی عالی بوده است. محسن آشوری در زمان ما نیز وضعیت مشابهی داشت. او پاس گل‌های زیادی می‌داد اما در بخش گلزنی زیاد موفق نبود.

وی افزود: آشوری مهندس فوتبال ما در آن دوره بود و پاس‌های فوق‌العاده‌ای برای مهاجمان ارسال می‌کرد. اکثر گل‌های فرشاد پیوس روی پاس‌های زیبای آشوری به ثمر می‌رسید. گلزنی مهدی عبدی در این مسابقه، موجب خوشحالی وافر من شد. عبدی در این سال‌ها برای پرسپولیس زحمات زیادی کشیده و گل‌های مهمی نیز زده است. امیدوارم این گل شروع دوباره‌ای برای او باشد. از آقا یحیی هم می‌خواهم که به این بازیکن بیش از گذشته فرصت بدهد.

ضعف پرسپولیس در سمت چپ

بازیکن اسبق قرمزهای پایتخت در ارتباط با عملکرد پریرا اظهار کرد: این بازیکن به تازگی به پرسپولیس اضافه شده و برای قضاوت در خصوص توانایی‌های او، باید صبور باشیم. به عقیده من در خط حمله باید حمایت بیشتری از پریرا صورت بگیرد. ضمن اینکه وینگرها در این بازی خیلی رونده نبودند. به‌خصوص در سمت چپ پویایی و روندگی خوبی را شاهد نبودیم. من کماکان بر این باور هستم که پرسپولیس به یک دفاع چپ تخصصی نیاز دارد. نعمتی بازیکن خوبی است ولی در پست دفاع وسط تاثیرگذاری بیشتری دارد.

فنونی زاده در رابطه با رقابت شکل گرفته بیم مدعیان در بالای جدول به گسترش نیوز گفت: ۹ بازی حساس در راه است و هنوز مسابقات سخت پرسپولیس باقی مانده است. بازی با تیم‌هایی مثل تراکتور، گل گهر، سپاهان و استقلال در پیش است که همه ۶ امتیازی هستند. به همه بازی‌ها باید به چشم یک فینال نگاه شود؛ چون‌ که از این مقطع به بعد، دیگر بازی آسان معنا ندارد.

فلیکس-سانچز

بهترین گزینه برای جانشینی کی روش

بازیکن پیشین تیم ملی درباره بازی بعدی پرسپولیس برابر تراکتور توضیح داد: این بازی هم به‌نوعی یک الکلاسیکو محسوب می‌شود. یک بازی سخت در انتظار ما است و من امیدوارم که ۳ امتیاز بازی نصیب پرسپولیس شود. البته احتیاط باید در دستور کار باشد. بازی بی‌محابا در تبریز می‌تواند مشکل‌ساز شود. کسب یک امتیاز هم در زمین حریفی مثل تراکتور، نمی‌تواند بد باشد.

فنونی زاده در پیوند با شرایط فعلی تیم ملی و وضعیت جانشین کی‌روش عنوان کرد: من در این شرایط، به مربی داخلی اعتقاد بیشتری دارم ولی گزینه‌های مطرح شده جای بحث دارند. به اعتقاد من این نفرات مربیان خیلی خوبی هستند ولی هنوز در حد و اندازه نیمکت تیم ملی نیستند. تیم ملی جای آزمون‌وخطا نیست. ما به یک شخص باتجربه‌تر نیاز داریم.

وی در پایان اضافه کرد: گزینه اسپانیایی برای تیم ملی خوب و مناسب است. خمس هم گزینه بدی نیست ولی جلب رضایت او برای جدایی از تراکتور کار آسانی نیست. به باور من سانچز یک گزینه بسیار خوب و جذاب به شمار می‌رود. با توجه به مناسبات ما با کشور قطر، بهترین گزینه خارجی برای تیم ملی، همین شخص است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها