|
کدخبر: 286621 سهیل مافی

گفت‌و‌گوی گسترش نیوز با پیشکسوت باشگاه پرسپولیس؛

ناداوری علیه پرسپولیس هدفمند است / یک دفاع چپ نیاز داریم

علیرضا محمد؛ پیشکسوت باشگاه پرسپولیس ضمن بیان انتقادات شدید علیه داوران لیگ برتر، مصاف روز چهارشنبه سرخپوشان با صنعت نفت آبادان را بسیار سخت ارزیابی کرد.

ورزش ناداوری علیه پرسپولیس هدفمند است / یک دفاع چپ نیاز داریم

تساوی در هفته هجدهم رقابت‌های لیگ برتر، برای قرمزهای پایتخت گران تمام شد. توقف پرسپولیس برابر آلومینیوم اراک، منجر به از دست دادن صدر جدول شد. سپاهان پس از برد پرگل مقابل گل گهر، به جایگاه اول جدول تکیه زد.

شیخ دیاباته در این دیدار فیکس شده بود و وحید امیری نیز به پست دفاع چپ بازگشته بود. اخراج علیرضا بیرانوند در لحظات پایانی نیمه اول، کار را برای پرسپولیس سخت کرد. در نیمه دوم توپی از خط دروازه‌ها عبور نکرد تا دو تیم امتیازات را در تهران تقسیم کنند.

یحیی گل محمدی در کنفرانس خبری پس از بازی، نسبت به قضاوت مرتضی منصوریان به‌شدت گلایه‌مند بود. یحیی در بخشی از سخنان انتقادی خود گفت: «می‌دانند چه کسی را بگذارند؛ وقتی اسم آقای منصوریان آمد و کسی از من پرسید، من فقط سر تکان دادم. می‌دانند چه کسی را باید بگذارند. واقعاً جای تأسف دارد برای کسانی که تصمیم گرفتند که این اتفاق برای پرسپولیس بیفتد. یک سری چیز‌ها بین پرسپولیس و مردم است که نمی‌توانید از این تیم بگیرید. شاید جام را بگیرید اما شرف و غیرت و مردانگی تیم را نمی‌توانید بگیرید.»

سرمربی سرخ‌پوشان در این کنفرانس مدعی شد که در بازی بعد، از بازیکنان امید در ترکیب پرسپولیس استفاده خواهد کرد. گسترش نیوز برای بررسی عملکرد سرخپوشان تهرانی در بازی با آلومینیوم اراک، وضعیت داوری‌ها و همچنین دیدار با نفت آبادان، گفت‌وگویی با علیرضا محمد، پیشکسوت باشگاه پرسپولیس انجام داده که در ادامه می‌خوانید.

اخراج-بیرانوند

اشتباهات سریالی داوران علیه پرسپولیس

علیرضا محمد درباره بازی پرسپولیس با آلومینیوم گفت: داوران برای پرسپولیس بسیار بد سوت می‌زنند. به نظر من این تصمیم‌ها از سوی داوران، هدفمند است. برخی از صحنه‌ها مثل خطا روی ترابی، به حدی واضح است که دیگر نیازی به وار ندارد. در بازی با فولاد هم خطای کاملاً مشخصی روی دیاباته اتفاق افتاد.

او ادامه داد: اکثر کارشناسان داوری پنالتی بودن این صحنه‌ها را تائید کردند. پرسپولیس ازنظر فنی عملکرد خیلی خوبی دارد اما داوران به‌صورت سریالی مانع از نتیجه‌گیری ما می‌شوند. از این واضح‌تر نمی‌توان علیه تیمی سوت زد. حداقل طوری رفتار کنند که مردم متوجه نشوند!

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس افزود: پرسپولیس در بازی با فولاد نمایش خوبی داشت و حقش باخت نبود. در تقابل با آلومینیوم هم پرسپولیس سوار بر بازی بود و موقعیت‌های خوبی را ایجاد کرد. به اعتقاد من شرایط فنی پرسپولیس قابل‌قبول و مطلوب است. با حضور مهاجم جدید، خط حمله پرسپولیس تقویت خواهد شد. مشکل اصلی پرسپولیس در مسیر قهرمانی، سوت‌های غلط داوران است. دلیل این قضاوت‌های هدف‌دار و عجیب را متوجه نمی‌شوم.

دیاباته-تمرین

دیاباته خیلی سنگین است

محمد در خصوص عملکرد شیخ دیاباته بیان کرد: این بازیکن در زمین خیلی سنگین به نظر می‌رسد. دیاباته ازنظر فیزیکی می‌تواند مهره تأثیرگذاری برای پرسپولیس باشد اما کندی و سنگینی بیش‌ازحد او اجازه اثرگذاری مثبت بر خط حمله را نمی‌دهد.

وی در مورد دفاع چپ پرسپولیس و حضور چند بازیکن از ابتدای فصل در این پست اظهار کرد: پرسپولیس برای این پست به یک بازیکن تخصصی نیاز دارد. همان‌طور که دانیال اسماعیلی‌فر با انتقالش به پرسپولیس، خیال کادر فنی را از بابت سمت راست راحت کرد.

مدافع اسبق پرسپولیس در ادامه خاطرنشان کرد: نعمتی به‌عنوان مدافع وسط و امیری به‌عنوان وینگر، طبعاً نمی‌توانند کارایی بالایی در این پست داشته باشند. در صورت خرید یک مدافع چپ تخصصی، هر دو سمت خط دفاعی پرسپولیس به‌نوعی بالانس می‌شود. البته نعمتی و امیری عملکرد بدی در این پست نداشتند اما هرکدام در کارهای تهاجمی یا تدافعی دچار ضعف هستند.

صنعت-نفت-2

نفت چیزی برای از دست دادن ندارد

محمد در ارتباط با دیدار بعدی پرسپولیس با صنعت نفت آبادان به گسترش نیوز گفت: بازی با تیم‌های ته جدولی همواره سخت بوده و شرایط خاص خود را دارد. پرسپولیس باید با تمام توان خود و با نهایت هوشیاری برابر نفت قرار بگیرد. نفت چیزی برای از دست دادن ندارد و مسلماً برای کسب هر ۳ امتیاز، به آب و آتش خواهد زد. این بازی فرصت خوبی برای مشخص شدن عیار پریرا است. امیدوارم او بتواند بهترین عملکرد را برای پرسپولیس داشته باشد.

او در پیوند با تصمیم یحیی گل محمدی مبنی بر استفاده از بازیکنان امید در ترکیب پرسپولیس عنوان کرد: به نظر من خیلی بعید است که ایشان چنین کاری را انجام دهد. تصمیمات اشتباه داوری، عدم نتیجه‌گیری مطلوب و از دست دادن صدر جدول، فشار زیادی را روی کادر فنی گذاشته است. احتمالاً بیان چنین ادعایی، به خاطر فشار عصبی بالای آقای گل محمدی بعد از بازی بود.

علیرضا محمد در پایان اضافه کرد: امیدوارم در هفته‌های آینده شاهد بهبود کار داوران باشیم. سوت‌های اشتباه به همین راحتی صدر جدول را از پرسپولیس گرفت. به عقیده من این اشتباهات کاملاً هدفمند و بودار است.

  • طاهری هستم از اصفهان ارسالی در

    انشاالله برزیلته و برنده شدن بحق آنها حرفهای علیرضا محمد را ثابت خواهد کرد

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها