|
کدخبر: 273710 سهیل مافی

گفت و گوی گسترش نیوز با پیشکسوت باشگاه استقلال؛

کی روش دلال است / استقلال بازیساز ندارد / ساپینتو خودش را کنترل کند

نوری پیشکسوت استقلال بیان کرد: ما در چند ماه گذشته، به لزوم جذب یک هافبک بازیساز تاکید کردیم. منتها گوش شنوایی وجود نداشت. مهدی پور علی رغم درخشش در فصل پیش، امسال به وضوح افت کرده است. استقلال در بخش خلق موقعیت بسیار مشکل دارد.

ورزش کی روش دلال است / استقلال بازیساز ندارد / ساپینتو خودش را کنترل کند

پس از تساوی ناامیدکننده در مسجدسلیمان، مدافع عنوان قهرمانی در خانه به دیدار تیم رده سومی پیکان رفت. ریکاردو ساپینتو برای این مسابقه، مهدی قایدی را از ابتدا در ترکیب قرار داد. از دیگر تغییرات مرد پرتغالی، می‌توان به حضور کوین یامگا در پست دفاع راست اشاره کرد.

استقلال در نیمه اول چند موقعیت نسبتا خوب روی دروازه حریف ایجاد کرد اما همگی به در بسته خوردند. یاران مجتبی حسینی با انجام فوتبالی تدافعی، به خواسته خود در نیمه اول رسیدند. در نیمه دوم آبی‌ها فشار حملات خود را بیشتر کردند. آن‌ها حتی موفق به گلزنی هم شدند اما گل بابایی توسط بنیادی فر مردود اعلام شد.

در ادامه نیز تلاش‌ها برای باز کردن دروازه پیکان بی‌حاصل ماند تا امتیازها در آزادی تقسیم شود. کادر فنی آبی پوشان نسبت به دو صحنه مشکوک داوری بسیار معترض بودند. در انتهای بازی دوست‌داران استقلال در ورزشگاه با سر دادن شعارهایی، اعتراض خود را نسبت به عملکرد بازیکنان تیم نشان دادند.

آبی‌های پایتخت در هفته ششم رقابت‌های لیگ برتر، باید به مصاف نساجی بروند. گسترش نیوز برای بررسی عملکرد استقلال در بازی مقابل پیکان و همچنین دیدار امروز با نساجی، گفت و گویی با محمد نوری پیشکسوت این باشگاه داشت که در ادامه می خوانید.

روزبه-چشمی

هافبک‌های استقلال توانایی بازیسازی ندارند

محمد نوری درباره بازی استقلال و پیکان گفت: ابتدا باید به ضعف داوری در این بازی اشاره کنم. یک پنالتی واضح گرفته نشد و گل سالم بابایی هم به اشتباه رد شد. استقلال در این بازی نسبت به بازی های گذشته، بهتر کار کرد.

او ادامه داد: در طول این مسابقه، بازیکنان در اجرای تفکرات ساپینتو بهتر عمل کردند. به خاطر مهره های موجود، توقع ما از تیم بیش از این‌ها است. امیدوارم در بازی‌های پیش‌رو، خواسته ما و هواداران که دیدن فوتبالی زیبا است، محقق شود.

بازیکن پیشین استقلال در خصوص نقطه ضعف اصلی استقلال در این فصل بیان کرد: ما در چند ماه گذشته، به لزوم جذب یک هافبک بازیساز تاکید کردیم. منتها گوش شنوایی وجود نداشت. مهدی پور علی رغم درخشش در فصل پیش، امسال به وضوح افت کرده است.

نوری خاطرنشان کرد: استقلال در بخش خلق موقعیت بسیار مشکل دارد. فرصت گلزنی خاصی برای مهاجمان ایجاد نمی‌شود. هافبک های ما عملا بازیسازی را انجام نمی‌دهند. به نظر من در چیدمان بازیکنان نیز، آقای ساپینتو دچار مشکل است. او باید از ابزارهای موجود بهتر استفاده کرده و ایده آل‌ترین ترکیب ممکن را روانه میدان کند.

نساجی-مازندران

نساجی تیم سختکوشی است

او در مورد بازی با نساجی اظهار کرد: نساجی همیشه تیم سرسختی بوده و یقه بزرگان را گرفته است. من این تیم را مشابه مس کرمان می‌بینم. تیم دونده و سختکوشی هستند. بازی سختی در پیش خواهد بود. اما استقلال با توجه به نفرات موجود، توانایی شکست هر تیمی را دارد.

پیشکسوت استقلال در ادامه اضافه کرد: البته این مسئله منوط به انتخاب ترکیب مناسب و اجرای درست برنامه‌های کادر فنی توسط بازیکنان است. در حال حاضر بازی راحت برای هیچ تیمی معنا ندارد. همه تیم‌ها با تمام وجود بازی می‌کنند. به اعتقاد من بازی قشنگی را بین این دو تیم خواهیم دید.

کارلوس-کیروش

بازگشت کی روش کاملا مهندسی شده بود

نوری در ارتباط با بازگشت کارلوس کی روش عنوان کرد: تفاوت اساسی کی روش با اسکوچیچ، در نظم و انضباط کاری است. به لحاظ رزومه هم این دو شخص قابل مقایسه نیستند. کارنامه کیروش به مراتب بهتر است. اما یک علامت سوال بزرگ در این بین وجود دارد؛ اینکه کی روش یک دلال به تمام معنا است.

او درادامه تصریح کرد: کی روش در گذشته نیز مثل پادشاهان در ایران عمل می کرد. فدراسیون ما در مقابل او کاملا ذلیل بود. حرف اول و آخر را باید کی روش می زد. من از ابتدا هم با بازگشت او مخالف بودم.

ملی پوش اسبق در ادامه بیان کرد: با آمدن این مربی، دوباره دلال بازی ها شروع می‌شود. دعوت برخی بازیکنان خاص باز هم آغاز خواهد شد. من نظم و جدیت او را دوست دارم ولی این رفتارهای او را نمی توان تحمل کرد. بازگشت او کاملا مهندسی شده و هماهنگ شده بود.

کیروش-ساکت-تاج

برای فوتبال ایران تأسف می خورم

نوری درباره ریاست مجدد تاج و عملکرد احتمالی ایران در جام جهانی به گسترش نیوز گفت:  آقای کیروش در آب نمک خوابانده شده بود تا با بازگشت تاج، او نیز به ایران بیاید. برای فوتبال ایران تأسف می‌خورم. ظاهرا این مافیای کثیف، قصد دست کشیدن از فوتبال را ندارد.

مدافع اسبق تیم ملی یادآور شد: هر جایی که سفره ای پهن باشد، آقایان خود و نزدیکانشان را دور این سفره می نشانند. در جام جهانی نیز نتیجه خاصی نمی‌گیریم. نتایج آتی از الان کاملا مشخص است. همان‌طور که در دوره گذشته، با کی روش راه به جایی نبردیم. امیدوارم که بساط این فساد و غارت بیت المال، یک روزی جمع شود.

ساپینتو-استقلال-پیکان

ساپینتو باید خشم خود را کنترل کند

محمد نوری در مورد شرایط استقلال در ادامه فصل گفت: استقلال با توجه به حضور این همه بازیکن خوب، باید در هفته های آتی فوتبال تماشگرپسندی را ارائه کند. ساپینتو باید از این شرایط نهایت استفاده را کرده و تیم را قهرمان کند. یک توصیه هم در مورد این مربی دارم.

او در پایان گفت: ساپینتو در کنار زمین باید خود را کنترل کند. عصبانیت و پرخاشگری سرمربی، به بازیکنان داخل زمین منتقل می‌شود. او با ادامه این روند، شاید در بازی های بعدی داور و بقیه را هم کتک بزند! از او می خواهم که روی اعصاب خود تسلط بیشتری داشته باشد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها