|
کدخبر: 285985 سهیل مافی

گفت‌و‌گوی گسترش نیوز با مربی تیم امید پرسپولیس؛

سورپرایز بزرگ پرسپولیس برای نیم‌ فصل

بهادر عبدی؛ مربی تیم امید پرسپولیس در خصوص شکست خارج از خانه قرمزها مقابل فولاد، حواشی و اتفاقات رخ داده در اهواز و همچنین وضعیت نقل و انتقالات این باشگاه، با گسترش نیوز به گفت و گو پرداخت.

ورزش سورپرایز بزرگ پرسپولیس برای نیم‌ فصل

پرسپولیس در هفته هفدهم رقابت‌های لیگ برتر، مغلوب فولاد خوزستان شد. شاگردان جواد نکونام با تک‌گل تورس، پیروز این دیدار جنجالی شدند و دومین شکست این فصل را به رقیب تهرانی خود تحمیل کردند.

روبرتو تورس؛ در دقیقه ۲۲ روی پاس زیبای احسان پهلوان، دروازه علیرضا بیرانوند را باز کرد. پرسپولیسی‌ها در نیمه دوم فشار زیادی روی دروازه فولاد وارد کردند اما حملات آن‌ها بی‌نتیجه ماند. کادر فنی پرسپولیس بر این باور بودند که داور مسابقه در نیمه دوم باید به سود آن‌ها اعلام پنالتی می‌کرد.

پس از سوت پایان بازی، میان کادر فنی ۲ تیم درگیری به وجود آمد و این حواشی تا رختکن ورزشگاه نیز ادامه داشت. با این شکست خارج از خانه، فاصله امتیازی پرسپولیس با تیم دوم جدول به ۲ امتیاز کاهش پیدا کرد. صدرنشین فعلی لیگ روز چهارشنبه در ورزشگاه آزادی میزبان تیم آلومینیوم اراک خواهد بود.

گسترش نیوز برای بررسی بازی اخیر قرمزهای پایتخت مقابل فولاد، گفت‌وگویی با بهادر عبدی، مربی تیم امید پرسپولیس انجام داده که در ادامه می‌خوانید.

عبدی-پرسپولیس

این بازی اسمش فوتبال نبود

بهادر عبدی درباره شکست پرسپولیس برابر فولاد خوزستان گفت: پرسپولیس به لحاظ آماری نسبت به تیم فولاد برتری داشت. البته این عملکرد، بهترین نمایش پرسپولیس نبود و نمی‌توان این موضوع را کتمان کرد. متأسفانه چیزی که ما در اهواز دیدیم، اسمش فوتبال نبود. یک توپ در زمین بود، چندین نفر در کنار خط داد و بیداد می‌کردند و حدود ۲۰، ۳۰ نفر نیز روی سکوها جو را متشنج کرده بودند.

او ادامه داد: در چهره داور بازی، به‌راحتی ترس و استرس مشهود بود و به خاطر عواقب احتمالی، سوت‌های عجیبی زد. آقای بنیادی‌فر داور شجاعی است اما از ظاهر این فرد می‌شد این‌طور برداشت کرد که در صورت سوت زدن به نفع پرسپولیس، عاقبت خوشی در انتظار او نیست.

یحیی-کنار-خط

عبدی در ادامه خاطرنشان کرد: دادوفریادهای کادر فنی فولاد در کنار زمین سازمان‌دهی شده است و همه نیز به آن واقف هستند. مربیان فولاد نوبتی لب خط آمده و به داور اعتراض می‌کنند تا اخراج نشوند. درواقع یک کار تیمی و هماهنگ شده را انجام می‌دهند.

وی افزود: پرسپولیس در اهواز از بهترین فرم خود فاصله داشت اما بااین‌حال، ۷۰ درصد مالکیت توپ در اختیار ما بود. فولاد خریدهای گران‌قیمتی داشته ولی پیشرفت فنی حاصل نشده بود. بازهم همان شیوه همیشگی فشار گذاشتن روی تیم داوری را شاهد بودیم. در صورت اعلام پنالتی واضح برای پرسپولیس، بازهم گرفتن یک امتیاز از تیم عجیبی مثل فولاد ممکن بود.

پریرا-پرسپولیس

بازیکن پیشین قرمزها در خصوص خرید جدید پرسپولیس در خط حمله برای جایگزینی لوکادیا بیان کرد: لوکادیا فوتبالیست سطح بالایی بود و یک تمام‌کننده خوب به شمار می‌رفت. منتها دو سه گل او از روی نقطه پنالتی زده شد و هنوز به‌طور کامل در ترکیب جا نیفتاده بود. باشگاه پرسپولیس به این بازیکن کمک زیادی کرد. تاکتیک‌های پرسپولیس طوری در نظر گرفته‌شده بود که توپ‌های نهایی به‌راحتی در اختیار او باشد.

او در ادامه بیان کرد: در مورد پریرا هنوز نمی‌توان نظر دقیق را ارائه داد؛ چون‌که هنوز شناخت کافی در خصوص او وجود ندارد. قطعاً کادر فنی به‌خوبی شرایط پریرا را رصد کرده و این مهاجم را گزینه خوبی برای جانشینی لوکادیا تشخیص داده است. در مقطع فعلی باید به تصمیم کادر فنی اعتماد کرد.

مربی تیم امید پرسپولیس در ادامه تصریح کرد: مسئله مهم روی فرم بودن مهاجم جدید است؛ زیرا رزومه پریرا برای بازی در فوتبال ایران کافی است و فقط بحث آمادگی فیزیکی او در اولویت است. پرسپولیس کادر خیلی خوبی دارد و در صورت عدم آمادگی جسمانی، می‌تواند او را همانند لوکادیا در زمانی کوتاه به فرم مطلوبی برساند. به اعتقاد من پریرا می‌تواند سورپرایز پرسپولیس برای لیگ در نیم‌فصل دوم باشد.

آزادی-آلومینیوم-اراک

بازی فوق‌العاده سختی در راه است

عبدی در پاسخ به این پرسش که آیا پرسپولیس به خرید دیگری نیاز دارد، اظهار کرد: پرسپولیس هافبک‌های خوبی دارد ولی شاید بتوان یک بازیکن تاپ دیگر در پست پلی میکر جذب کرد تا به‌این‌ترتیب رقابت بهتری شکل‌گرفته و عمق بهتری به این پست داده شود.

او در ارتباط با بازی بعدی پرسپولیس با آلومینیوم اراک توضیح داد: بازی با آلومینیوم برای پرسپولیس در فصول اخیر، هیچ‌گاه ساده نبوده است. بازی فوق‌العاده سختی در راه است و پرسپولیس باید کسب سه امتیاز، باید بسیار کم‌اشتباه ظاهر شود. من سابقه بازی برای آلومینیوم را دارم و دقیقاً از نظم و سخت‌کوشی در درون این باشگاه مطلع هستم.

هافبک پیشین باشگاه پرسپولیس ادامه داد: این موضوع به درون زمین و بازیکنان نیز تسری پیدا کرده و باعث سرسختی تیم آلومینیوم می‌شود. آلومینیوم دوندگی خوبی دارد و از بازیکنان باکیفیتی برخوردار است. امیدوارم پرسپولیس با انجام یک بازی هوشمندانه، ۳ امتیاز بازی را نصیب خود کند.

بهادر-عبدی1

تیم ما لایق قهرمانی است

او در مورد شرایط تیم امید پرسپولیس به گسترش نیوز گفت: شرایط فعلی ما خیلی خوب است و به‌ جز چند هفته ابتدایی فصل، وضعیت مطلوبی داشتیم. بردهای خوبی را کسب کردیم و فعلاً برای رده اول تا سوم می‌جنگیم. اختلافی با استقلال ایجاد شده بود ولی یک بازی رودررو با آن‌ها در خانه داریم. تیم ما لایق قهرمانی است و برای رسیدن به بهترین جایگاه سخت خواهیم جنگید.

بهادر عبدی در پایان اضافه کرد: در صورت عدم قهرمانی نیز نهایت تلاش خود را برای کمک به تیم بزرگ‌سال به کار می‌گیریم. از شروع فصل تا به امروز در تمرینات تیم بزرگ‌سالان پرسپولیس، چندین بازیکن از تیم امید حضور داشتند. خوشبختانه دو، سه بازیکن هم در ترکیب پرسپولیس فرصت عرض‌اندام داشتند که این موضوع بیانگر عملکرد خوب آکادمی باشگاه است. محمد عمری یکی از جلوه‌های این کارکرد خوب باشگاه در بخش آکادمی محسوب می‌شود.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها