|
کدخبر: 262880 سهیل مافی

گفت و گوی گسترش نیوز با پیشکسوت باشگاه پرسپولیس؛

پرسپولیس در ۲ پست بازیکن لازم دارد / فوتبال ایران شبیه فیلم کمدی است

بهادر عبدی پیشکسوت پرسپولیس اظهار کرد: متاسفانه فوتبال ما بر خلاف آن چیزی که برخی می گویند، همیشه آمیخته به سیاست است و در حال حاضر کسانی درباره بازی صحبت می‌کنند که حتی اسم بازیکنان دو تیم را نمی‌دانند. وضعیت فوتبال ایران شبیه فیلم کمدی است.

فوتبال پرسپولیس در ۲ پست بازیکن لازم دارد / فوتبال ایران شبیه فیلم کمدی است

شش روز از بازی عجیب و پر حاشیه تراکتور-پرسپولیس می گذرد ولی هنوز خبری از حکم نهایی کمیته انضباطی نیست. در این مدت مسئولان هر دو باشگاه با ارائه مدارکی علیه یکدیگر، سعی بر پیروز شدن در این قائله دارند. تراکتوری ها معتقد هستند که برخی بازیکنان پرسپولیس با تحریک هواداران تبریزی، جو بازی را به هم ریختند و نتیجه باید به سود آن ها تمام شود.

از سوی دیگر مدیران پرسپولیس با اشاره به سنگ اندازی هایی که از سکوها انجام شد، عنوان کردند که امکان ادامه بازی وجود نداشته و بازیکنان پرسپولیس امنیت جانی نداشتند. این تاخیر در اعلام رای بازی جنجالی هفته بیست و هشتم، موجی از انتقادات را علیه کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال به راه انداخته است. گسترش نیوز برای بررسی پر حاشیه ترین مسابقه فصل جاریِ لیگ برتر مصاحبه ای با بهادر عبدی پیشکسوت باشگاه پرسپولیس انجام داده که در ادامه می خوانید.

بهادر-عبدی

به حال این فوتبال باید تاسف خورد

بهادر عبدی بازیکن اسبق پرسپولیس درباره بازی با تراکتور و حواشی آن گفت: به خاطر اتفاقات عجیبی که در ورزشگاه یادگار امام تبریز رخ داد، خیلی نمی‌توان از لحاظ فنی در مورد بازی نظر داد. فقط باید تاسف خورد به حال فوتبال مملکت که در سال ۲۰۲۲ به دنبال این هستیم که سنگ اول را چه کسی پرتاب کرد!

او در ادامه اضافه کرد: بدتر از همه این ها دروغ پراکنی یک عده است که فقط قصدشان مسموم کردن فضای فوتبال ما است. به نظر من این مسابقه یکی از تاریک ترین روزهای تاریخ لیگ برتر ما بود. در لیگی که به همه شکلی حق پرسپولیس را ضایع کردند، اتفاقات بازی با تراکتور گل سر سبد آن ها بود.

حکم نهایی باید شب بازی اعلام می‌شد

عبدی در مورد حکم نهایی بازی تراکتور و پرسپولیس بیان کرد: این مسئله که حکم بازی همان شب اعلام نشد، واقعا خجالت آور است. زمانی که میزبان شروع کننده حاشیه ها بوده و داور هم بازی را نیمه تمام اعلام کرده است، قانون می گوید که بلافاصله و بدون برگزاری جلسه، حکم نهایی باید اعلام شود. در همه جای جهان هم روال کار همین است. متاسفانه فوتبال ما بر خلاف آن چیزی که برخی می‌گویند، همیشه آمیخته به سیاست است و در حال حاضر کسانی درباره بازی صحبت می کنند که حتی اسم بازیکنان دو تیم را نمی دانند. بدون شک عده ای پر نفوذ با اعمال فشار هایی، موجب به تاخیر افتادن اعلام حکم بازی شده اند. وضعیت فوتبال ایران شبیه فیلم کمدی است. داور به خاطر تخلف آشکار هوادارانِ میزبان، بازی را متوقف کرده ولی با گذشت چند روز هنوز حکمی صادر نشده است. کار این فوتبال از گریه گذشته و فقط باید به حال این فوتبال خندید.

پرسپولیس-تراکتور

انگار هواداران تراکتور مصونیت دارند

او در ادامه خاطرنشان کرد: زمانی که من بازیکن پرسپولیس بودم، در بازی با سپاهان آن اتفاق در بیست متری من برای سرباز احمدی افتاد. به خوبی آن صحنه تلخ را به یاد دارم. الان هم اگر این اتفاق برای امید، رامین، آقا یحیی و یا بقیه رخ می داد به نظر شما چه کسی پاسخگو بود؟ ظاهرا به خاطر مسائل خارج از فوتبال، هواداران تراکتور مصونیتی دارند و هیچ‌گاه به شکل جدی تنبیه نمی شوند. امیدوارم هواداران واقعی تراکتور به رفتارهای پسندیده‌ای که در ابتدای ورود به لیگ برتری داشتند برگردند.

یک بازی سخت در انتظار پرسپولیس

پیشکسوت پرسپولیس درباره بازی با شهرخودرو ‌به گسترش نیوز گفت: به هرحال بازی سختی در راه خواهد بود. این بازی آخرین شانس شهرخودرو برای بقا در لیگ به حساب می رود و بدون شک با تمام وجود مقابل پرسپولیس قرار خواهند گرفت. امیدوارم کادرفنی پرسپولیس با درایت و برنامه ریزی مناسب دو بازی آخر را با موفقیت به پایان ببرند.

چرا پرسپولیس قهرمان نشد؟

او در خصوص عوامل موثر در عدم رسیدن پرسپولیس به قهرمانی ششم اظهار کرد: تکرار یک قهرمانی کار بسیار سختی است ولی پرسپولیس چهار بار موفق به انجام این مهم شد. این موضوع بیانگر کار بزرگ پرسپولیس در تمامی این سال ها است. از دست دادن برخی بازیکنان که جزو بهترین های ایران بودند، اصلی ترین عامل قهرمان نشدن پرسپولیس است. جایگزین ها نیز از جمله بازیکنان درجه یک لیگ ما هستند ولی بازی در پرسپولیس شرایط خاص خود را دارد و این افراد هم به مرور شایستگی های خود را نشان خواهند داد. قضاوت بازیکنان جدید در یک فصل تصمیم درستی نیست.

عبدی در مورد خریدهای این فصل پرسپولیس نیز توضیح داد: بازیکنانی که توسط کادرفنی جذب شدند، همگی در تیم های سابق خود عملکرد خیلی خوبی داشتند و مسلما بازیکنان قابلی هستند. به هر حال بازی در بزرگترین تیم ایران دشوار خواهد بود و به نظر من با گذشت زمان می توانند توانایی های خود را نشان دهند.

دربی-تهران

رقابت برای قهرمانی در فصل بعد سخت‌تر می شود

هافبک اسبق پرسپولیس در رابطه با نیاز پرسپولیس به تقویت در فصل آتی عنوان کرد: با توجه به بازی هایی که در این فصل دیدم رقابت در فصل بعد سنگین تر خواهد بود. رقبا بی شک قوی تر و منسجم تر ظاهر خواهند شد. تیم هایی مثل استقلال، سپاهان و گل گهر تیم خود را تقویت خواهند کرد. حقیقت امر این است که پرسپولیس علی رغم دارا بودن بازیکنان خوب و با کیفیت، در اکثر پست ها نیاز به ترمیم دارد. به نظر من در پست فوروارد و دفاع وسط نیاز بیشتری به تقویت وجود دارد. باشگاه به بازیکنان تاپ و درجه یک در این دو پست احتیاج دارد تا حضور پرقدرتی در فصل آینده داشته باشد.

باید از آقا یحیی تشکر کرد

عبدی درباره عملکرد کلی کادرفنی پرسپولیس در فصل جاری گفت: به اعتقاد من با اتفاقاتی که در این فصل برای پرسپولیس افتاد، باید از آقا یحیی تشکر کرد. تحویل گرفتن تیم فوق العاده برانکو با آن رزومه، شجاعت و ریسک بالایی را می‌طلبید که آقا یحیی این تصمیم سخت را گرفت. آقای گل محمدی پرسپولیس را دو مرتبه قهرمان لیگ کرد و به فینال آسیا نیز رساند. رقابت با غول های آسیایی که هزینه های نجومی هم می کنند، کار هر تیمی نیست. پرسپولیسِ گل محمدی کاری کرد که شاید تا سال ها از عهده تیم های ایرانی بر نیاید. امیدوارم پرسپولیس فصل بعد با آقا یحیی، باز هم بر قله فوتبال ایران بایستد.

قهرمانی استقلال به حق بود؟

عبدی درباره استقلال و اینکه آیا شایسته قهرمانی بود نیز اظهار داشت: تیمی که با این آمار و رکورد ها قهرمان می شود، بی تردید استحقاق آن را داشته است. قهرمانی لیگ با قهرمانی در جام حذفی کاملا متفاوت است. به عقیده من عیار یک تیم در لیگ مشخص می شود. در جام حذفی می توان در روز بد حریف برنده شد و صعود کرد ولی در لیگ باید هفته ها ثبات و کیفیت خود را در یک بازه طولانی حفظ کرد.

او در ادامه خاطرنشان کرد: پرسپولیس در سال های اخیر با اقتدار قهرمان ایران شده که متاسفانه بعضی ها این موفقیت های متوالی را به مسائل دیگری ارتباط می دادند که امیدوارم روزی بساط این  حرف های بچگانه برچیده شود. من به مجموعه استقلال و هوادارانش تبریک می گویم. آن ها لیاقت این عنوان را داشتند.

بهترین بازیکنانِ فصل پرسپولیس

بهادر عبدی در انتها درباره بهترین های پرسپولیس در فصلی که سپری شد گفت: انتخاب یک نفر از بین بازیکنان خوب پرسپولیس آسان نیست. در کل مهدی ترابی فصل خوبی داشت و همینطور میلاد سرلک و کمال کامیابی نیا هم خیلی به تیم کمک کردند. امیدوارم ترکیب فعلی جهت موفقیت در فصل بعد حفظ شود.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها