|
کدخبر: 276189 سهیل مافی

گفت‌و‌گوی گسترش نیوز با مربی تیم امید پرسپولیس؛

شرایط پرسپولیس فوق العاده است / بازی با مس یک مزیت دارد / ترابی بازیکن همیشگی نیست

بهادر عبدی پیشکسوت باشگاه پرسپولیس ضمن با‌‌ ارزش دانستن امتیاز کسب شده در اصفهان، بازی مقابل تیم مس رفسنجان را سخت و درعین حال جذاب پیش بینی کرد.

ورزش شرایط پرسپولیس فوق العاده است / بازی با مس یک مزیت دارد / ترابی بازیکن همیشگی نیست

پرسپولیس پس از قبول شکست خانگی مقابل تراکتور، به مصاف سپاهان اصفهان رفت. دیدارهای این دو تیم همواره جذاب و تماشایی از آب در می‌آید؛ اما این بار حساسیت‌ها و شرایطی خاص مانع از رخ دادن این امر شد. موقعیت جدولی این دوتیم و احتیاط بیش‌ از حد یکی از این شرایط بود.

شاید فاصله کوتاه تا جام جهانی و استرس از دست دادن این میدان بزرگ برای برخی ملی پوشان نیز در این نمایش ضعیف بی‌تأثیر نبود. در یک‌سوی میدان، تیم یحیی گل‌محمدی همچنان از عدم تمرکز رنج می‌برد. پرسپولیس که در فرمی مطلوب روانه تعطیلات شد با ازسرگیری لیگ& ۱۸۰ دقیقه بدون گل را تجربه کرده و نتیجه آن کسب تنها یک امتیاز و از دست دادن صدرنشینی بود.

گل‌گهر سیرجان به لطف پیروزی پرگل و عجیب خود مقابل نفت مسجدسلیمان نهایت استفاده را از توقف پرسپولیس و سپاهان برد و به صدر جدول رسید. از سوی دیگر، شاگردان ژوزه مورایس نیز نمایش قابل‌توجهی برابر پرسپولیس نداشتند و به عملکرد پرفرازونشیبشان در این فصل ادامه دادند.

سپاهان امسال تیم بسیار پرمهرهای دارد و منتقدان از آن فقط توقع قهرمانی دارند اما از ۸ بازی ابتدایی خود، تنها ۳ پیروزی کسب کرده و در ۶ مسابقه اخیر تنها یک‌بار برنده بوده است. هرچقدر شخصیت مورایس آرام و جذاب است، در عوض او هنوز نتوانسته تیم خود را به نقطه ثبات برساند. در این راستا گفت‌وگویی با بهادر عبدی پیشکسوت باشگاه پرسپولیس انجام دادیم که در ادامه می‌خوانید.

ترابی-پرسپولیس

ترابی بازیکن همیشگی نیست

بهادر عبدی درباره بازی سپاهان و پرسپولیس به گسترش نیوز گفت: برای هر دو تیم بازی سختی بود. پرسپولیس بعد از حواشی اخیر، ازنظر روحی و روانی دچار مشکل شد. به لحاظ کیفی و فنی، بازی خوبی را شاهد نبودیم اما نتیجه به‌ دست‌ آمده برای پرسپولیس بد نبود. گرفتن یک امتیاز در خانه سپاهان دستاورد خوبی است.

او در مورد افت مهدی ترابی در دو بازی اخیر بیان کرد: کادر فنی حساب ویژه‌ای روی خلاقیت او باز کرده است. با توجه به این توقع، بار سنگینی به دوش ترابی است. او حداقل باید حرکات پیش از پاس تأثیرگذار را پیش‌بینی کند. مهدی ترابی نه‌ فقط در این دو بازی اخیر، بلکه از ابتدای فصل هم آن بازیکن همیشگی نبوده است.

بازیکن پیشین پرسپولیس ادامه داد: کسی منکر توانایی‌های ترابی نیست. او در فصول قبل بارها شایستگی‌های خود را نشان داده و به موفقیت‌های پرسپولیس کمک شایانی کرده است. به‌هرحال انتظارات از ترابی بالا است. اکثر هواداران از او به‌عنوان تأثیرگذارترین مهره تیم یاد می‌کنند. امیدوارم زودتر به خودش بیاید و همان هافبک سابق شود. لیگ فعلی یکی از فشرده‌ترین لیگ‌های تاریخ است و در چنین رقابتی، پرسپولیس نیاز به آماده بودن مهره‌های کلیدی مثل ترابی دارد.

او در رابطه با عملکرد محمد عمری در این دیدار مهم اظهار کرد: عمری فوتبالیست خیلی خوبی است. در تیم امید نیز مربیان و بازیکنان فعلی، از توانایی‌ها و ظرفیت‌های بالای او، با من صحبت می‌کنند. این جوان بی‌شک بازیکن بااستعداد و آینده داری محسوب می‌شود. زمانی که به‌عنوان بازیکن تعویضی به زمین آمده، بسیار خوب و مؤثر عمل کرده است. من آینده درخشانی را برای او متصور هستم.

محمد-ربیعی

بازی سخت و نزدیکی از آب درمی‌آید

عبدی در خصوص مصاف بعدی پرسپولیس با مس رفسنجان توضیح داد: بازی سخت و نزدیکی از آب درمی‌آید. اکثر تیم‌ها مقابل پرسپولیس، عقب و دفاعی بازی می‌کنند اما مس رفسنجان به این شکل عمل نمی‌کند. مس بازیکنان قابل و باکیفیتی دارد. به نظر من یکی از سخت‌ترین بازی‌های پرسپولیس خواهد بود.

او درادامه خاطرنشان کرد: مزیت این بازی برای پرسپولیس، تفکرات آقای ربیعی است. فوتبال تدافعی یا اتوبوس پارک کردن در خط دفاع، در برنامه‌های این مربی جایی ندارد. تیم او روبه‌جلو و به‌روز فوتبال بازی می‌کند. به‌احتمال‌زیاد بازی جذابی را شاهد خواهیم بود. البته اکثر تیم‌هایی که مقابل پرسپولیس روبه‌جلو بازی کنند، به‌نوعی تنبیه می‌شوند.

مربی تیم امید پرسپولیس افزود: شرایط جدولی خیلی فشرده است. همین مس رفسنجان در صورت برد در این بازی، حتی می‌تواند صدرنشین هم شود. این مسائل حساسیت بازی‌ها را افزایش می‌دهد. البته در بین تیم‌های بالای جدولی، بحث نیمکت نیز مطرح است. از نیم‌فصل به بعد، اهمیت نیمکت‌ها و عمق ترکیب تیم‌ها عیان خواهد شد.

امید-پرسپولیس

فاصله کاذب بین خود و استقلال را کم کردیم

او درباره تیم امید پرسپولیس گفت: خوشبختانه شرایط فوق العاده‌ای داریم. من از ابتدای فصل به یک نکته تأکید داشتم؛ اینکه تیم امید پرسپولیس به لحاظ تعداد بازیکن باکیفیت، کم‌تر تیمی شرایط ما را دارد. البته که هماهنگ‌سازی چنین مجموعه‌ای در کوتاه‌ مدت دشوار بود. به همین دلیل چند هفته ابتدایی را با مشکلاتی سپری کردیم.

بهادر عبدی در پایان اضافه کرد: در حال حاضر بازیکنان ما به بلوغ تکنیکی و تاکتیکی لازم رسیده‌اند. هفت- هشت بازی بدون شکست را تجربه کردیم. با برد مهم در دربی نیز، موفق به کم کردن فاصله کاذب بین خود و استقلال شدیم. امیدوارم این روند روبه رشد ادامه‌دار باشد و بتوانیم هرچه سریع‌تر به صدر جدول نیز برسیم.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها