|
کدخبر: 283496

اختصاصی گسترش نیوز؛

یک هافبک خارجی در راه استقلال

نقل و انتقالات زمستانی در راه است و تیم های مدعی برای حضور پرقدرت در نیم فصل دوم، در پی جذب مهره های خوب برای تقویت ترکیب خود هستند. استقلال به عنوان مدافع عنوان قهرمانی، چند گزینه جذاب را در لیست خود قرار داده است.

ورزش یک هافبک خارجی در راه استقلال

تساوی بدون گل مقابل تیم مس رفسنجان و عملکرد ضعیف آبی پوشان در ورزشگاه آزادی، موردانتقاد هواداران و پیشکسوتان این باشگاه قرار گرفته است. دوست داران این تیم معتقدند که برخی بازیکنان در حد و اندازه نام استقلال نیستند و در نیم‌فصل باید بازیکنان بهتری در برخی پست‌ها به خدمت گرفته شود.

یکی از این پست‌ها، خط میانی آبی‌ها محسوب شده که در این فصل نمایش دل‌چسبی نداشته است. عده زیادی از کارشناسان آمار ضعیف خط حمله استقلال در نیم‌فصل اول را به عدم تغذیه مناسب مهاجمان از سوی هافبک‌های این تیم مربوط می‌دانند. شاید تنها هافبک آبی‌ها که تا حدی وظایف خود را به‌خوبی انجام داده و تا به اینجای فصل عملکرد خوبی از خود برجای گذاشته، روزبه چشمی باشد.

روزبه-چشمی11

روزهای درخشان هافبک ملی پوش آبی‌ها

روزبه تحت نظر ریکاردو ساپینتو به همان مهره مطمئن و قابل‌اتکای سابق تبدیل شده است. احتمالاً آخرین باری که چشمی را تا این حد برای استقلال مؤثر دیده بودیم، به فصل ۵-۹۴ برمی‌گردد که او تا پیش از آن مصدومیت شدید، از ارکان صدرنشینی آبی‌ها محسوب می‌شد. ستاره ملی‌پوش استقلال در نقش یک هافبک تدافعی، به‌خوبی فضای بین خط دفاعی و خط هافبک را پوشش داده و رابط خوبی برای هافبک‌های باکس تو باکس به شمار می‌رود. این عملکرد مؤثر از چشم کارلوس کی روش پنهان نماند و او در جام جهانی نیز ارزش‌های خود را نشان داد. گل زیبای او مقابل تیم ملی ولز، بی‌تردید در حافظه فوتبالی اکثر طرفداران تیم ملی ماندگار شد.

ریکاردو-ساپینتو

شرایط بد سایر هافبک‌ها و پایان صبر ساپینتو

اما شرایط سایر هافبک‌های استقلال با روزبه کاملاً متفاوت به نظر می‌رسد. مهدی مهدی پور پس از یک‌فصل موفق با فرهاد مجیدی، در این فصل سایه‌ای از آن‌ هافبک تأثیرگذار بوده و همه را ناامید کرده است. شرایط زبیر نیک‌نفس و سعید مهری نیز تفاوتی با مهدی پور ندارد و آن‌ها موفق به انجام بازی‌های درخشان برای تیم خود نشدند. ساپینتو در این فصل به همه این موضوع را اثبات کرد که اعتقادی به هافبک ازبک استقلال ندارد. عزیزبک آمانوف در اکثر بازی‌ها از لیست نفرات استقلال خط خورده و از ترکیب استقلال کاملاً به دور است.

این وضعیت نابسامان موجب شده تا علی فتح‌الله زاده به درخواست سرمربی استقلال جامه عمل پوشانده و به سراغ جذب یک هافبک طراح برود. این بازیکن به‌احتمال‌زیاد خارجی خواهد بود و بعید است که گزینه داخلی در لیست ساپینتو باشد. خرید یک بازیکن خارجی باکیفیت در پنجره زمستانی کار ساده‌ای نیست و این مطلب مأموریت فتح‌الله زاده را بیش‌ازپیش سخت می‌کند. البته استقلال سابقه خرید بازیکن خارجی خوب در پنجره زمستانی را دارد و مامه تیام، مثال نقضی برای این مطلب به‌حساب می‌آید. شنیده‌ها از اطراف باشگاه از آن حکایت دارد که ساپینتو علاوه بر یک هافبک، خواهان جذب یک مدافع و یک مهاجم نیز شده است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها