|
کدخبر: 279255 سهیل مافی

اختصاصی گسترش نیوز؛

ماشین گلزنی قرمزها آبی پوش می‌شود؟

با انجام مصاحبه جنجالی با پیرس مورگان، رونالدو به جدایی از منچستریونایتد به شدت نزدیک شده است. از چند باشگاه لیگ برتری به عنوان مشتریان جدی او سخن به میان آمده است. در این بین، شانس یک تیم بزرگ بیش از سایر رقبا به نظر می آید.

ورزش ماشین گلزنی قرمزها آبی پوش می‌شود؟

«منچستر سعی داشت که مرا از باشگاه بیرون بیاندازد. نه فقط مربی، بلکه چند نفر در باشگاه بودند که می خواستند من را بیرون کنند. احساس می کنم که به من خیانت شده است.» این سخنان تکان دهنده بازیکنی است که پیش از شروع فصل جاری، فرد محبوب هواداران شیاطین سرخ بود. اما با انجام این گفت‌وگویی جنجالی، حالا معادلات بین او و دوست داران باشگاه تغییر پیدا کرده است.

کریستیانو رونالدو دو فصل پیش و پس از ۱۲ سال به منچستر بازگشت. اتفاق هیجان انگیزی که باعث شادی و رضایت طرفداران باشگاه شد. با توجه به شرایط خاص رونالدو، همگان مطلع بودند که نابغه پرتغالی در همین سن و سال نیز از بسیاری از مهاجمان خوب دنیا، گلزن‌تر و چارچوب شناس‌تر است. کریس در فصل عجیبی راهی باشگاه محبوب خود شد و حواشی مختلفی را در سال گذشته تجربه کرد. منچستر همراه با اوله گنار سولسشر، روزهای خوبی را سپری نمی کرد. وضعیت منچستر اصلا خوب نبود و شرایط نیز هفته به هفته بحرانی‌تر می‌شد. با این حال رونالدو تک ستاره آن تیم محسوب می‌شد  و ناجی روزهای تاریک تیم سولسشر بود. درخشش‌ها و گل های سه امتیازی او مانع از افزایش بحران در باشگاه می‌شد. سرانجام سولسشر از سمت خود برکنار شد و رالف رانگنیک بر روی نیمکت منچستر نشست.

رونالدو-منچستر

بهترین گلزن باشگاه در یک فصل عجیب

رونالدو در زمان رانگنیک نیز به نمایش‌های درخشان خود ادامه داد و به نوعی تبدیل به عصای دست مربی جدید شده بود. دراواخر فصل رابطه رونالدو و رانگنیک به سمت تیره شدن رفت. سرمربی وقت سرخ ها نسبت به رونالدو و سبک بازی او و عدم کمک به پرسینگ تیمی انتقاداتی را مطرح کرد. این ادعاها باعث رنجش خاطر ستاره محبوب سکوهای اولدترافورد شد. در انتهای فصل نیز مربی آلمانی با تصمیم سران باشگاه، از منچستریونایتد جدا شد. کریستیانو رونالدو با زدن ۱۸ گل در لیگ، عنوان بهترین گلزن فصل باشگاه را به خود اختصاص داد. خلق چنین آماری در یک تیم بحران زده، شاید فقط از عهده نابغه‌ای مانند رونالدو بربیاید . مدیران باشگاه باید برای جانشینی رانگنیک تصمیم گیری می کردند. درنهایت یک مربی آلمانی دیگر راهی منچستر شد.

تن-هاخ

سرمربی جدید وارد می شود

اریک تن هاخ، سرمربی موفق باشگاه آژاکس، سکان هدایت شیاطین سرخ را برعهده گرفت. او دوبازیکن مورد اعتماد و محبوب خود را از هلند به انگلیس آورد. آنتونی و مارتینز با نظر مستقیم تن هاخ سرخ پوش شدند. بازیکنانی که در فصل جاری عملکرد خوبی داشته و پاسخ اعتماد مربی آلمانی را به خوبی دادند. منچستر فصل جدید را با نتایج ضعیف و نا امیدکننده‌ای آغاز کرد ولی درادامه شرایط بهبود پیدا کرد و وضعیت قرمزها در جدول بهتر شد. اما نتیجه گیری منچستر با تن هاخ در ۱۶ هفته ابتدایی، تفاوت چندانی با  نتایج سولسشر در چنین بازه ای ندارد. درهر‌حال باید تا اتمام این فصل منتظر ماند و دید که پرافتخارترین تیم پریمیرلیگ در پایان کار چه جایگاهی را از آن خود می کند. اما از موضوع اصلی خود خیلی دور نشویم. شرایط کریستیانو رونالدو تحت هدایت اریک تن هاخ در این فصل چطور پیش رفت؟ 

رونالدو-و-تن-هاخ

رابطه تیره و تار با اریک تن هاخ

از ابتدای فصل تا به امروز، رابطه خوب و مساعدی را میان این دو مشاهده نکردیم. تن هاخ اعتقاد زیادی به فوق ستاره پرتغالی ندارد و رونالدو را به یک نیمکت نشین مطلق تبدیل کرده است. دراکثر دیدارها، رونالدو به عنوان یار ذخیره وارد زمین می شود و این چیزی نیست که ستاره مغرور و البته پرافتخار منچستر آن را بربتابد. تن هاخ مهاجمانی نظیر مارکوس رشفورد و آنتونی مارسیال را همواره به رونالدو ترجیح می‌دهد. درهفته‌های اخیر رونالدو پیش از سوت پایان بازی، راهی رختکن می شود. اتفاقی که اصلا به مذاق سرمربی آلمانی منچستر خوش نیامد. در یکی از بازی های اخیر، به وضوح شاهد مشاجره و اختلاف نظر این دو شخص بر روی نیمکت بودیم.

مصاحبه-رونالدو

خراب شدن پل های پشت سر با یک مصاحبه

شرایط کریستیانو در منچستر رو به وخامت پیش می رفت تا اینکه او با انجام یک مصاحبه جنجالی با پیرس مورگان ژورنالیست مطرح بریتانیایی( که از قضا جزو طرفداران سرسخت رونالدو نیز است) تمام امیدهای هواداران را نقش بر آب کرد. او در این مصاحبه به افشای مسائل زیادی پرداخت و مدعی شد که در منچستر به او خیانت شده است. رونالدو همچنین علیه هم بازی سابق خود، وین رونی نیز نکاتی را مطرح نموده و او را یک موش خطاب کرد! سخنان اخیر کریستیانو رونالدو درخصوص تن هاخ، باشگاه منچستر یونایتد و البته هم‌تیمی‌هایش باعث شده است تا دوران او در این باشگاه به پایان برسد. به این ترتیب و طبق اعلام روزنامه دیلی میل، رونالدو بعد از جام جهانی دیگر جای در منچستر ندارد و باید تیم بعدی خود را هرچه سریع تر انتخاب کند.

رونالدو-چلسی

رونالدو سرانجام آبی پوش می شود؟

یکی از مشتریان بالقوه ستاره پرتغالی منچستر، باشگاه چلسی است. مدیران جدید باشگاه لندنی و به ویژه شخص تاد بولی علاقه زیادی به رونالدو دارند. بولی در تابستان تلاش زیادی برای متقاعد کردن توماس توخل، سرمربی وقت چلسی جهت عقد قرارداد با ستاره جدایی طلب منچستر انجام داد ولی تلاش های او بی ثمر ماند. حالا وضعیت خط حمله آبی‌ها نابه‌سامان است و مهاجمان این تیم وضعیت خوبی ندارند. اوبامیانگ و هاورتز آمار بسیار ضعیفی در گلزنی دارند. از بروخای جوان نیز خیلی توقع درخشش و گلزنی متوالی نمی‌رود. وینگر ها نیز در فرم خوبی نیستند و آمار گلزنی مهره هایی چون استرلینگ، پولیسیک و زیاش اسفناک است. چلسی در  تمامی دیدارهای اخیر خود مقابل رقبا بازنده شده و عملا در یک بحران واقعی به سر می‌برد. این مسائل می تواند موجبات موافقت پاتر برای جذب رونالدو در ژانویه را فراهم کند. باید تا اتمام مسابقات جام جهانی صبر کرد و دید که آیا ماشین گلزنی شیاطین سرخ، آبی پوش می شود یا خیر؟ رونالدو می تواند نخستین بمب نقل و انتقالاتی بولی در زمستان باشد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها