|
کدخبر: 279789 سهیل مافی

گفت‌و‌گوی گسترش نیوز با پیشکسوت و کارشناس فوتبال؛

در بازی با ولز شرایط بهتری داریم / حسینی مقصر نبود

هادی اصغری کارشناس و پیشکسوت فوتبال، حواشی و اتفاقات اخیر پیرامون تیم ملی را در باخت سنگین مقابل انگلیس دخیل دانست و در خصوص تقابل بعدی با ولز به کادر فنی یک هشدار مهم داد.

ورزش در بازی با ولز شرایط بهتری داریم / حسینی مقصر نبود

کم‌تر کسی انتظار چنین شکست سنگینی را از تیم ملی در نخستین مسابقه خود داشت. جام جهانی قطر برای کارلوس کی روش و شاگردانش، تلخ و شوکه کننده شروع شد. تیم ملی انگلیس در طول ۹۰ دقیقه نسبت به ایران برتری چشم‌گیری داشت.

مصدومیت شدید علیرضا بیرانوند، اولین شوک به ایران بود. کارلوس کی روش روی تجربه سنگربان شماره یک خود، حساب ویژه‌ای باز کرده بود. پس از آسیب‌دیدگی او، حسین حسینی به زمین آمد و عجیب‌ترین و تلخ‌ترین روز فوتبالی خود را تجربه کرد. بازیکنان انگلیس در نیمه اول سه گل زدند و در همان نیمه اول خیال خود را از بابت ۳ امتیاز بازی راحت کردند.

بازیکنان ایران در ۴۵ دقیقه نخست، هیچ حرفی برای گفتن نداشتند و تنها مشغول کارهای دفاعی بودند. تمامی هافبک‌ها از جریان بازی خارج شده و قادر به حفظ توپ و بازی‌سازی نبودند. مثلث رایس، بلینگهام و مونت در این جام برای هر تیمی وحشتناک هستند. در نیمه دوم این برتری کماکان ادامه داشت و یاران گرت ساوتگیت با به ثمر رساندن ۳ گل دیگر، سنگین‌ترین شکست تاریخ ایران در جام‌های جهانی را رقم زدند.

مهدی طارمی توانست دو گل از شش گل خورده را درنیمه دوم جبران کرد. تیم ملی بعد از این باخت سنگین و تاریخی، روز جمعه به مصاف تیم ولز می‌رود. این مسابقه از ساعت ۱۳:۳۰ در ورزشگاه احمد بن علی (ورزشگاه الریان) برگزار می‌شود. در این راستا گفت‌وگویی با هادی اصغری کارشناس و پیشکسوت فوتبال انجام دادیم که در ادامه می‌خوانید.

تیم-ملی

۹۰ درصد مردم دوست داشتند که تیم ملی ببازد!

هادی اصغری درباره بازی ایران و انگلیس گفت: سوای بحث فنی، بازیکنان ایران به لحاظ روحی و روانی در وضعیت بسیار بدی قرار داشتند. این موضوع را از چهره آن‌ها نیز می‌توانستید به‌راحتی متوجه شوید. البته بین تیم ما و انگلیس از زمین تا آسمان فاصله بود. از نظر برنامه‌ریزی و زیرساخت‌ها و خیلی مسائل دیگر، آن‌ها در سطح دیگری قرار دارند.

او ادامه داد: تفاوت اساسی بین تیم‌های قاره آسیا و قاره اروپا وجود دارد. تیم ملی ما انگیزه لازم را برای این تقابل نداشت. حواشی و اتفاقات اخیر در سنگین شدن این نتیجه مؤثر بود. در دوره‌های گذشته، همدلی و دعای خیر مردم پشت این تیم بود اما در این دوره چنین چیزی وجود نداشت. فشار زیادی بر روی ملی پوشان بود وگرنه ما با این نتیجه نمی‌باختیم. در حدود ۹۰ درصد مردم ایران دوست داشتند که تیم ملی ببازد. این مسئله یک انرژی منفی بزرگی برای تیم ملی ایجاد کرده بود.

این کارشناس فوتبال در مورد ترکیب ابتدایی تیم ملی بیان کرد: ترکیب اولیه خیلی محتاطانه و تدافعی چیده شده بود. ما در این مسابقه نقشه یا پلن دوم نداشتیم و بازیکنان در نزدیکی محوطه جریمه به دفاع کردن مشغول بودند. تعداد پاس‌های متوالی بازیکنان ایران در نیمه اول به عدد ۳ هم نمی‌رسید! آمار تیمی ما فاجعه بود. در نیمه دوم و با انجام تعویض‌ها، وضعیت قدری بهتر شد اما دیگر دیر بود.

حسین-حسینی

حسینی مقصر بود؟

اصغری در ارتباط با مصدومیت بیرانوند و عملکرد حسینی اظهار کرد: مصدومیت بیرانوند به ضرر ما تمام شد؛ چون او مهره باتجربه ما محسوب می‌شد و کادر فنی روی علیرضا حساب بازکرده بود. البته حسینی هم بد کار نکرد و روی گل‌های خیلی مقصر نبود. شاید اگر هر دروازه بان دیگری نیز بود، همین تعداد گل را دریافت می‌کرد.

او در ادامه خاطرنشان کرد: خط دفاعی ما در این بازی شکل و ساختار خوبی نداشت و از هم پاشیده به نظر می‌رسید. حسینی تلاش خود را کرد اما در زمان و مقطع بدی در درون دروازه تیم ملی قرار گرفت. در این بازی، بیشتر مسائل حاشیه‌ای و روحی و روانی غالب بود و خیلی نمی‌توان درباره تاکتیک و سیستم صحبت کرد.

ستاره سابق فوتبال ایران در خصوص گلزنی مهدی طارمی در این بازی به گسترش نیوز گفت: مهدی طارمی مثل همیشه تأثیر خود را در بازی گذاشت. مهدی در خط حمله تنها بود و حمایت لازم از او نمی‌شد. هافبک‌ها اصلاً موفق به تغذیه او نشدند اما با این‌ حال او ۲ گل به ثمر رساند که این موضوع نشان‌دهنده کیفیت بالای او است.

اصغری افزود: او در فوتبال پرتغال نیز فصل خوبی را تا به اینجا داشته و از نظر اعتماد به‌ نفس در وضعیت بهتری نسبت سایرین قرار داشت. انگیزه برای مهاجم، یک موضوع اساسی به شمار می رود. من هم در زمانی که با محسن خلیلی بر سر آقای گلی رقابت داشتم، از روحیه و انگیزه بالایی برخوردار بودم. این شور و انگیزه‌ای که در ما دو نفر وجود داشت، موجب ارتقای کیفی ما شده بود.

ایران-و-انگلیس

چیزی برای از دست دادن نداریم

اصغری درباره بازی با ولز توضیح داد: به اعتقاد من در این بازی شرایط تیمی ما بهتر خواهد بود. ما در انتهای جدول هستیم و چیزی برای از دست دادن نداریم. باخت در این دیدار، به معنای حذف از رقابت‌ها خواهد بود؛ بنابراین تیم ملی باید برای پیروزی به میدان برود. من بازی آمریکا و ولز را دیدم و باید اضافه کنم که هردو تیم قوی و باکیفیت هستند. اگر به لحاظ انگیزشی پیشرفت کنیم، امکان نتیجه‌گیری در دو بازی دیگر وجود دارد.

او در پایان اضافه کرد: امیدوارم که بازیکنان تیم ملی بهترین عملکرد خود را در دو بازی بعدی به نمایش بگذارند. صعود از گروه می‌تواند به پیشرفت فوتبال ما بسیار کمک کند. وضعیت مملکت ما اصلاً خوب نیست و اکثریت مردم ما شاد نیستند. ای‌کاش مسئولان توجهی هم به مشکلات ملت ایران داشته باشند.

  • شاهد ارسالی در

    میشه لطفا بفرمایید این 90 درصد رو از کجا آوردید؟
    شخصا نظر سنجی کردید یا بر اتون نظر سنجیوندن؟!!!!
    اگر اینجوره منم میگم نه تنها 90% مردم ایران دوست دا شتند ایران ببره، حتی 90 درصد خاورمیانه ه م دوست داشتند ایران ببره، میتونی بیا ثاب ت کن که نبوده؟!!!!!!!!!!!!!!!

  • اشکان ارسالی در

    با سلام.خداییش جناب اصغری رو باید برنامه های سیاسی هم دعوت کنن.فقط این حرفش منو کشت.....90 درصد از مردم می خواستن تیم مل ی ببازد؟!!از کجا این آمارو آوردی برادر ؟ ! قطعا مردم ناراضی کم نیستن ولی هیچ آدم نرمالی تحت هیچ شرایطی باخت کشورشو نمی خو اد .ایشون ..جناب اصغری رو عرض می کنم فکر کنم سال 88 خبر پیروزی میرحسین موسوی رو قبل از اعلام نتیجه انتخابات بهش داد که ا ون فتنه به پا شد یا آمار پرطرفدار بودن ت راکتور از پرسپولیس در اون نظر سنجی برنام ه 90 ...خلاصه اگه خودتون اطلاعات غلط دار ید لطفا اصرار نکنید مردم اطلاعات غلط شما رو قبول کنن 🤣🤣🤣🤣

  • ناشناس ارسالی در

    90 درصد ملت رو چطوری حساب کرده این آقا؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها