|
کدخبر: 279992 سهیل مافی

گفت و گوی گسترش نیوز با کارشناس فوتبال؛

کی روش در نیمه دوم عالی کار کرد / آمریکا چیزی کم‌تر از انگلیس ندارد

ابراهیم اسدی کارشناس و پیشکسوت فوتبال بیان کرد: کی روش در نیمه دوم که همان نیمه مربیان است، عالی کار کرد و با ارزیابی نقاط ضعف و قدرت تیم حریف، جریان بازی را به سود ایران تغییر داد. تعویض‌ها خیلی خوب و مثمرثمر بودند و بازیکنان تعویضی در تغییر نتیجه، موثر عمل کردند.

ورزش کی روش در نیمه دوم عالی کار کرد / آمریکا چیزی کم‌تر از انگلیس ندارد

تیم ملی ایران پس از شکست سنگین مقابل انگلیس، یک برد شیرین و روحیه بخش را در دومین بازی خود به دست آورد. بردی که باعث زنده شدن امیدها برای صعود از مرحله مقدماتی شد. ایران هیچ گاه موفق به صعود از گروه خود در ادوار جام جهانی نشده است. کسب یک تساوی مقابل آمریکا، این طلسم را خواهد شکست.

کارلوس کی روش برای رویارویی با ولز، چند تغییر را نسبت به بازی قبل، در ترکیب تیم خود لحاظ کرده بود. رامین رضاییان، سعید عزت اللهی، علی قلی زاده و سردار آزمون از ابتدا در ترکیب قرار گرفته بودند. ضمن اینکه حسین حسینی با توجه به مصدومیت علیرضا بیرانوند، به شکل ثابت در درون دروازه ایران قرار گرفت. ایران بازی را خوب شروع کرد و به گل نیز رسید که البته گل قلی زاده مردود اعلام شد. در نیمه دوم این تلاش ها ادامه داشت تا اینکه روزبه چشمی قفل دروازه ولز را شکست تا ایران در این دیدار پیش بیفتد.

روزبه چشمی در دقیقه ۷۷ به عنوان بازیکن تعویضی به میدان آمده بود. در لحظات پایانی بازی نیز رامین رضاییان تیر خلاص را به پیکر نیمه جان حریف زد تا ایران اولین برد خود در جام جهانی قطر را دشت کند. با این برد تیم ملی ایران به صعود از گروه B مسابقات بسیار نزدیک شد. آمریکا در بازی با انگلیس موفق به پیروی نشد تا شاگردان کارلوس کی روش با کسب یک تساوی نیز راهی دور بعدی رقابت ها شوند. گسترش نیوز برای بررسی عملکرد ملی پوشان در بازی با ولز و همینطور شرایط دیدار بعدی با آمریکا، گفت و گویی با ابراهیم اسدی کارشناس و پیشکسوت فوتبال انجام داده که درادامه می‌خوانید.

کارلوس-کی-روش

کی روش در نیمه مربیان عالی کار کرد

ابراهیم اسدی درباره بازی ایران و ولز گفت: درابتدا به مردم عزیز ایران این پیروزی شیرین را تبریک می گویم. ای کاش آقای کی روش در بازی با انگلیس نیز از چنین ترکیب خوبی استفاده می‌کرد. این تغییرات در این بازی به ما خیلی کمک کرد. امیدوارم که درنهایت موجب کسب بهترین نتیجه در بازی آخر و همچنین صعود از گروه شود.

او در مورد تعویض ها در نیمه دوم بیان کرد: آقای کی روش در نیمه دوم که همان نیمه مربیان است، عالی کار کرد و با ارزیابی نقاط ضعف و قدرت تیم حریف، جریان بازی را به سود ایران تغییر داد. تعویض ها خیلی خوب و مثمرثمر بودند و بازیکنان تعویضی در تغییر نتیجه مسابقه، موثر عمل کردند.

رامین-رضاییان

کاش رامین در بازی اول نیز فیکس بود

اسدی در ارتباط با تغییرات لحاط شده در این بازی و به ویژه حضور رامین رضاییان در ترکیب اصلی اظهار کرد: رامین بازیکن بسیار با کیفیتی است و در نفوذها عالی کار می کند. رامین ضمن عملکرد خوب در کارهای دفاعی، در فاز هجومی نیز موفق است و مهارت خوبی در ارسال های مواج دارد. ای کاش رامین در بازی اول نیز از ابتدا در ترکیب قرار می‌گرفت. در بازی با ولز، اتحاد و همدلی خوبی بین ملی پوشان دیده شد. در این مصاف، انسجام تیمی، آرامش و اعتماد به نفس در میان بازیکنان مشهود بود. نتیجه این عوامل، کسب برد حیاتی مقابل ولز بود.

کارشناس فوتبال در رابطه با عملکرد حسین حسینی در غیاب بیرانوند توضیح داد: شرایط کار برای حسینی در بازی اول هولناک بود. اتفاقات و حواشی پیش از بازی و همچنین پرکردن جای خالی بیرانوند، استرس زیادی برای حسینی ایجاد کرده بود. اما در بازی با ولز، حسینی عالی کار کرد. در خروج‌ها مطمئن ظاهر شد و واکنش های خوبی را از خود نشان داد. به عقیده من در حال حاضر ترس و استرس سابق این بازیکن از بین رفته و با اعتماد نفس بهتری درون دروازه کار می کند.

پولیسیک-آمریکا

آمریکا چیزی کم‌تر از انگلیس ندارد

او درباره بازی بعدی ایران با آمریکا به گسترش نیوز گفت: آمریکا علی رغم تساوی مقابل انگلیس، عملکرد خیلی خوبی داشت و حتی می توان گفت که از تیم مقابل خود سرتر هم بود. آمریکا تیم جنگنده و پرقدرتی است. با وجود عدم موفقیت در کسب پیروزی در این رقابت‌ها، نباید دست کم گرفته شود.

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس در خصوص شانس صعود ایران بیان کرد: ما با کسب یک تساوی نیز از گروه خود صعود می کنیم. اما باید برای برد به زمین رفته و تیم آمریکا را جدی بگیریم. آمریکا چیزی کم‌تر از انگلیس ندارد و همگان کیفیت این تیم را مقابل انگلیس دیدیم. آن ها اجازه گلزنی را به خط حمله پرستاره انگلیس نداده و در برابر آن ها یک کلین شیت را ثبت کردند. ما باید تنها به برد فکر کرده و برای مساوی به زمین نرویم.

ابراهیم اسدی در پایان اضافه کرد: برای تیم ملی در بازی آخر خود آرزوی موفقیت دارم. امیدوارم که با ارائه بهترین عملکرد، نتیجه مدنظر را گرفته و به دور بعد صعود کنیم. این اتفاق می تواند باعث شادی دل مردم ایران شود.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها