|
کدخبر: 279367 امیرمحمد درویش

گزارش گسترش نیوز از یکصد و هفتمین جلسه شورای شهر تهران؛

نرخی که برای ورزشگاه‌ها پیش‌بینی شده شاید یک شوخی باشد/ اختصاص تسهیلات به رانندگان تاکسی

مهدی چمران در حاشیه یکصد و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه یکی از مشکلات ما در تحویل تاکسی‌ها و ون‌ها گرانی است، اظهار کرد: اتومبیل یک راننده تاکسی یا ون در حال حاضر چقدر خریداری می‌شود؟ پولی که برای خرید خودروی جدید نیاز است، در اختیار رانندگان نیست. مقرر شد دولت تسهیلاتی در نظر بگیرد و تاکسی‌ها از فرسودگی خارج شوند.

ورزش نرخی که برای ورزشگاه‌ها پیش‌بینی شده شاید یک شوخی باشد/ اختصاص تسهیلات به رانندگان تاکسی

چمران گفت: از سال ۸۵ ون‌هایی از کشور روسیه خریداری شده است که از بین رفته اند و قابل استفاده نیست‌. در برخی از مسیرها، تردد اتوبوس ها به صرفه نیست و مسافر چندانی وجود ندارد و لازم به دکر است که ون در این مسیرها بهتر تردد می‌کند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: موضوع فروش و اختصاص تسهیلات به رانندگان در حال بحث است و امیدواریم بتوانیم از دولت کمک های خوبی را بگیریم؛ به طوری که رانندگان، خودروی ون خود را تحویل دهند و ون‌های جدید را تحویل بگیرند و در حمل و نقل عمومی کمک‌حال مردم باشند.

وی به مشکل بزرگ ورزشگاه‌ها اشاره کرد و افزود: نرخی که برای ورزشگاه‌ها پیش‌بینی شده شاید یک شوخی باشد. نرخ‌های دولتی وزارت ورزش چندین برابر این نرخ است. پیشنهاد ما این است که به نرخ دولتی بازگردیم چرا که با قیمت فعلی کسانی که ورزشگاه را اجاره می‌کنند صرفه اقتصادی ندارند و قیمت بلیت‌ها را افزایش می دهند. سعی ما این است ورزشگاه‌ها برای دانش‌آموزان و دیگر اقشار رایگان و نیم بها باشد.‌ چند روز اخیر برنامه و بحث داشتیم که در سال آینده چه برخوردی در این زمینه داشته باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: نرخ‌ها باید بر اساس نرخ وزارت ورزش و جوانان باشد و باید ارتباط منطقی در این زمینه شکل بگیرد تا برای کسانی که ورزشگاه‌ها را اجاره می‌کنند صرفه اقتصادی داشته باشد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها