|
کدخبر: 276677

گزارش گسترش نیوز از نود و هشتمین جلسه شورای شهر تهران:

۱۶ سیاست کلان در راستای توسعه ورزش کشور

امروز نود و هشتمین جلسه شورای شهر تهران برگزار شد.

ورزش ۱۶ سیاست کلان در راستای توسعه ورزش کشور

زهرا شمس احسان، رئیس کمیته ورزش شورای شهر تهران در جریان نود و هشتمین جلسه شورای شهر تهران عنوان کرد: زندگی در دنیای امروز، ابتکار عمل را از انسان گرفته و او را دچار فقر حرکتی کرده است که این فقر حرکتی، مشکلات متعدد جسمی، روانی و اجتماعی را برای وی پدید آورده است. یکی از راهکارهای از بین بردن یا پیشگیری از فقر حرکتی، داشتن سبک زندگی فعال است. ورزش به‌عنوان راه‌حل راهبردی و ورزش همگانی به‌عنوان وسیله‌ای ارزان قیمت و فرحبخش، می‌تواند این مشکل را به نحو مطلوب حل کند.

وی ادامه داد: ورزش و فعالیت‌های جسمانی به‌عنوان یک واقعیت اجتماعی، جزئی از زندگی روزمره انسان‌هاست. صنعتی‌ شدن جوامع و ورود به دنیای فناوری‌های نوین، موجب شده که تمامی ابعاد زندگی انسان ازجمله تحرک او تحت‌تأثیر قرارگیرد. زندگی در دنیای امروز، ابتکار عمل را از انسان گرفته و او را دچار فقر حرکتی کرده است که این فقر حرکتی، مشکلات متعدد جسمی، روانی و اجتماعی را برای وی پدید آورده است. یکی از راهکارهای از بین بردن یا پیشگیری از فقر حرکتی، داشتن سبک زندگی فعال است. ورزش به‌عنوان راه‌حل راهبردی و ورزش همگانی به‌عنوان وسیله‌ای ارزان قیمت و فرحبخش، می‌تواند این مشکل را به نحو درستی رفع کند.

شمس احسان خاطرنشان کرد: شهروندان می‌بایست انجام فعالیت بدنی را در برنامه‌های روزانه خود قرار دهند و به‌گونه‌ای به آن توجه کنند که ورزش ضامن سلامتی جسمی و روحی آنان است و اگر شهروندان به این نتیجه برسند که بی‌تحرکی، موجب بروز انواع بیماری‌های جسمی در آنها می‌شود و باید چندین برابر هزینه کنند تا با درمان دارویی بتوانند سلامت جسمی خود را بازیابند، قطعا نسبت به انجام فعالیت‌های بدنی و ورزشی اهتمام بیشتری خواهند داشت.  در این خصوص مسئولان و دست اندرکاران ورزش می‌بایست در جهت توسعه فرهنگ عمومی ورزش و آگاه‌سازی جامعه نسبت به فواید ورزش و آثار منفی بی‌تحرکی بر سلامت جامعه، تلاش مضاعفی داشته باشند.

وی افزود: کمیته ورزش دوره ششم شورای اسلامی شهر تهران، ۱۶سیاست کلان در راستای توسعه ورزش شهروندی با رویکرد توسعه فعالیت بدنی، تکمیل و توسعه زیرساخت‌های ورزشی و تفریحی، هوشمندسازی‌، ارتقای کیفیت خدمات ورزشی و محور قرار دادن خانواده، محله و منطقه در برنامه‌ریزی‌ها را تدوین و ابلاغ کرده است و به‌صورت مستمر پیگیر اجرای سیاست‌های ابلاغی خود از مدیریت شهری تهران است .

این عضو شورای شهر تهران گفت: امیدوارم که مدیریت شهری تهران و سایر شهرداری‌های کشور با همکاری سایر سازمان‌ها و نهادهای مرتبط با ورزش کشور بتوانند بیش از پیش زمینه بهره‌مندی شهروندان را از امکانات، تجهیزات و برنامه‌های ورزشی فراهم آورند؛ شهروندان بیشتری تحت پوشش فعالیت‌های ورزشی قرارگیرند تا آمادگی جسمانی، نشاط، شادابی و سرزندگی آنان ارتقا پیدا کند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها