|
کدخبر: 277302 سهیل مافی

گفت‌و‌گوی گسترش نیوز با بازیکن اسبق استقلال؛

کل هزینه تیم ما ۱۵ میلیارد نمی‌شود / نیمکت نشینی حردانی عجیب است

علی حمودی مدافع اسبق استقلال تهران گفت: عدم استفاده از حردانی در ترکیب ثابت، باعث تعجب من شده است. او مهارت خوبی در ارسال‌های خطرناک دارد. این بازیکن به خوبی نفوذ می‌کند و در محوطه هجده‌قدم حریف خطرساز می‌شود. حضور صالح در پست تخصصی و استفاده از یامگا در بال راست، قدرت تهاجمی استقلال را مضاعف می‌کند.

ورزش کل هزینه تیم ما ۱۵ میلیارد نمی‌شود / نیمکت نشینی حردانی عجیب است

دیدار حساس استقلال و آلومینیوم برنده‌ای نداشت. آبی‌ها پس از پیروزی شیرین در خانه ذوب‌آهن، در ورزشگاه آزادی به مصاف تیم آلومینیوم رفتند. تلاش‌های متعدد برای گلزنی به حریف اراکی بی‌ثمر ماند. درخشش پور حمیدی مانع از یک برد خانگی برای شاگردان ساپینتو شد.

در این بازی نیز یک صحنه مشکوک به پنالتی برای استقلال رخ داد که داور اعتقادی به خطای هند نداشت. با این تساوی خانگی، فاصله استقلال با صدر جدول به ۲ امتیاز رسید. پرسپولیس و سپاهان با کسب ۳ امتیاز، گوی سبقت را از مدافع عنوان قهرمانی ربودند. کارشناسان از ابتدای فصل بر این نکته اشتراک نظر داشتند که استقلال در برابر تیم‌های تدافعی، ضعف دارد و در خلق موقعیت به مشکل می‌خورد.

هافبک‌های استقلال در فصل جاری زیر تیغ تیز انتقادات هستند. آبی‌های پایتخت روز جمعه در مقابل تیم هوادار صف‌آرایی خواهند کرد. این مسابقه از ساعت ۱۶ به میزبانی هوادار برگزار می‌شود. گسترش نیوز برای بررسی بیشتر عملکرد استقلال در بازی با آلومینیوم و همچنین دیدار بعدی با هوادار، گفت‌وگویی با علی حمودی بازیکن اسبق آبی‌های تهرانی انجام داده که در ادامه می‌خوانید.

محبی-استقلال

خلاقیت در میانه میدان؛ حلقه گمشده استقلال

علی حمودی درباره بازی استقلال و آلومینیوم گفت: دروازه بان آلومینیوم عالی کار کرد و روز خوبش بود. در این نوع بازی‌ها باید از کوچک‌ترین موقعیت‌ گل ساخت. تیم اراکی عقب نشسته بود و با ایجاد لایه‌های دفاعی، کار را برای استقلال سخت کرده بود. هدف تیم‌های شهرستانی در آزادی، بسته نگه‌داشته دروازه است.

او ادامه داد: این موضوع شرایط را برای میزبان سخت کرده و هرچقدر که بازی رو به پایان می‌رود، گلزنی هم سخت‌تر می‌شود. استقلال برای ضربه زدن به حریف روزنه‌ای پیدا نکرد. خلاقیت در میانه میدان حلقه گمشده استقلال بود و یک توپ هم به پشت مدافعان آلومینیوم ارسال نشد. البته ارائه بازی دفاعی، امری طبیعی است و با استفاده از این تاکتیک می‌توان مقابل تیم‌های پرمهره‌تر نتیجه گرفت.

صالح-حردانی

نیمکت نشینی حردانی عجیب است

مدافع اسبق آبی‌ها در رابطه با راهکار مناسب برای رسیدن به گل مقابل تیم‌های تدافعی بیان کرد: استقلال هافبک‌های خوبی مثل مهدی پور و رضاوند دارد. قهرمانی فصل گذشته نیز با همین نفرات به دست آمد. به نظر من در بازی‌هایی از این‌ دست، مربیان به خاطر وجود ازدحام در وسط زمین، اصرار به بردن بازی به کناره‌های زمین‌ دارند. استفاده از عمق هم می‌تواند راهکار خوبی باشد.

حمودی در خصوص استفاده از یامگا در پست دفاع راست و نیمکت نشینی صالح حردانی اظهار کرد: عدم استفاده از حردانی در ترکیب ثابت، باعث تعجب من شده است. او مهارت خوبی در ارسال‌های خطرناک دارد. این بازیکن به خوبی نفوذ می‌کند و در محوطه هجده‌قدم حریف خطرساز می‌شود. کارایی یامگا در پست دفاع راست کم شده است.

وی در ادامه افزود: حضور هم‌زمان این دو بازیکن، بهترین تصمیم به نظر می‌آید. با این شرایط هر دو جناح استقلال به‌نوعی بالانس شده و با قدرت گیری کناره‌ها، بخشی از مشکلات ما مقابل تیم‌های تدافعی حل خواهد شد. به‌هرحال ساپینتو بهتر از ما نسبت به آمادگی بازیکنان آگاه است. او با کسی خصومتی ندارد و شاید مصدومیت اخیر حردانی نیز در نیمکت نشینی او بی‌تأثیر نبود. حضور حردانی در پست تخصصی و استفاده از یامگا در بال راست، قدرت تهاجمی استقلال را مضاعف می‌کند.

مدافع اسبق آبی‌ها در ارتباط با بازی بعدی استقلال با هوادار توضیح داد: استقلال بازیکنان باکیفیتی دارد. با توجه به شرایط میزبانی، هوادار به‌مانند آلومینیوم عمل نمی‌کند. آن‌ها فوتبالی روبه‌جلو ارائه می‌دهند و به دنبال تک امتیاز بازی نیستند. به نظر من استقلال باید در این مسابقه از بالا بازی کردن تیم هوادار استفاده کرده و به یک برد مهم برسد.

استقلال-ملاثانی

کل هزینه تیم ما به ۱۵ میلیارد هم نمی‌رسد

علی حمودی درباره شرایط این روزهای استقلال ملاثانی گفت: استقلال ملاثانی از نظر شرایط و امکانات، تیم بسیار مظلومی است. با این‌ وجود، الآن جزو سه تیم بالای جدول در لیگ یک هستیم و برای رسیدن به قهرمانی دست از تلاش برنمی‌داریم. زحمات آقای اشکش به‌عنوان سرمربی تیم به همراه آقای علاقبند مدیرعامل باشگاه، بسیار کمک‌ حال ما در این فصل بوده است. البته مشکلات ما فقط پول نیست و ایرادات موجود در کوچک‌ترین موارد نیز وجود دارد. بچه‌های ملاثانی با همدلی و رفاقت، روبه‌جلو حرکت می‌کنند.

بازیکن تیم استقلال ملاثانی در پایان گفت: بازگویی کمبودها و مشکلات، در اکثر اوقات به‌جایی نرسیده و مسائل قبلی به قوت خود باقی‌مانده است. کل هزینه تیم ما به ۱۵ میلیارد هم نمی‌رسد. ولی در خیلی از تیم‌ها، بازیکن ۱۸ میلیاردی هم داریم. در بین تیم‌های لیگ یکی هم هزینه‌های گزاف صورت می‌گیرد و این موضوع تنها مختص باشگاه‌های لیگ برتری نیست. شرایط سختی داریم و مظلوم واقع شدیم. البته صحبت‌هایی برای حمایت از تیم ما از سوی استانداری و بخش‌های دیگر شده اما هنوز اتفاق خاصی رخ نداده است. امیدوارم که بالاخره گلایه‌های ما به گوش مسئولان برسد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها