|
کدخبر: 275218

پیشنهاد وسوسه‌انگیز روس‌ها به یزدانی

روس‌ها از دو ستاره کشتی ایران برای حضور در مسابقات جایزه بزرگ دعوت کرده‌اند.

ورزش پیشنهاد وسوسه‌انگیز روس‌ها به یزدانی

روس‌ها که از همه مسابقات بین‌المللی کنار گذاشته شده‌اند، خیلی جدی پیگیر برگزاری مسابقاتی به میزبانی خودشان هستند تا در برخی رشته‌های ورزشی از یاد نروند. روسیه در کشتی جزو ابرقدرت‌هاست اما به‌دلیل جنگ با اوکراین در مسابقات بین‌المللی و جهانی محروم است.

روس‌ها به همین دلیل درصدد برگزاری مسابقات بین‌المللی یا دوستانه در رشته‌های مختلف هستند ازجمله فوتبال که قرار بود با ایران و بوسنی بازی دوستانه انجام بدهند یا والیبال که از تیم ملی ب ایران دعوت کرده بودند و اما مهم‌ترین تورنمنتی که روسیه دنبال برگزاری آن است تا از سطح اول ورزش جهان دور نماند، ترتیب دادن یک مسابقه جایزه بزرگ در کشتی است.

فدراسیون کشتی روسیه پس از آنکه شرکت در مسابقات جهانی صربستان را از دست داد با برگزاری تورنمنت کارلین در رشته فرنگی به نوعی در کشتی دنیا خواست خودنمایی کند که این اتفاق رخ نداد و تمام حواس‌ها معطوف مسابقات جهانی۲۰۲۲ بود. حالا این‌بار روس‌ها می‌خواهند مسابقه‌ای با حضور عنوان‌داران مسابقات جهانی بلگراد تحت عنوان جایزه بزرگ برگزار کنند. در همین راستا فدراسیون کشتی روسیه رسما از حسن یزدانی دارنده مدال نقره جهان در سال۲۰۲۲ در وزن ۸۶کیلوگرم و رحمان عموزاد دارنده مدال طلای وزن ۶۵کیلوگرم دعوت کرده در این مسابقات شرکت کنند.

اگر اتفاق خاصی نیفتد، این مسابقات از ۲۰مهرماه با حضور قهرمانان بنام کشتی دنیا برگزار می‌شود. مسابقات به‌صورت تک‌کشتی خواهد بود و در هر وزن ۲نفر با هم مسابقه می‌دهند تا برنده به جایزه بزرگ دست یابد. حریف حسن یزدانی در این مسابقات آرتور نایفونوف دارنده مدال برنز المپیک و برنز جهان است و در المپیک توکیو از حسن باخته و حریف رحمان عموزاد، حاجی مراد رشیداف دارنده مدال طلا و نقره جهان و برنز المپیک است.

برنده این تک‌کشتی یک میلیون روبل و بازنده ۵۰۰هزار روبل جایزه درنظر گرفته شده که جایزه کشتی‌گیر برنده به پول ایران حدود ۵۵۰میلیون تومان می‌شود. گفته می‌شود پژمان درستکار، سرمربی تیم ملی کشتی آزاد با حضور این دو کشتی‌گیر در مسابقات جایزه بزرگ روسیه موافقت نکرده است. دلیل این مخالفت لزوم استراحت و ریکاوری کشتی‌گیران بعد از مسابقات جهانی بلگراد است و از نظر تیم ملی، کشتی‌گیران حاضر در مسابقات جهانی از لحاظ فنی از پیک آمادگی دور شده‌اند. روال طبیعی این است که کشتی‌گیران ملی‌پوش ترجیح می‌دهند پس از استراحتی چند هفته‌ای بعد از مسابقات جهانی کارشان را از لیگ کشتی ایران آغاز کنند.

منبع: خبر ورزشی

ارسال نظر