|
کدخبر: 274679

قاسم پور رقیب یزدانی می‌شود؟

دارنده مدال طلای مسابقات کشتی قهرمانی جهان برای حضور در المپیک باید تغییر وزن بدهد.

ورزش قاسم پور رقیب یزدانی می‌شود؟

کامران قاسم‌پور در مسابقات کشتی قهرمانی جهان توانست مدال طلای سال گذشته خود را تکرار کند و همچنین تنها کشتی‌گیر ایرانی در صربستان باشد که توانسته حریفی از آمریکا را شکست دهد.

آزادکار وزن ۹۲ کیلوگرم که حالا بهترین کشتی‌گیر ایران محسوب می‌شود، امید اول کاروان کشورمان برای کسب مدال طلای المپیک نیز به شمار می‌رود، اما او برای حضور در بزرگترین و معتبرترین تورنمنت ورزشی جهان باید وزن خود را تغییر بدهد.

مسابقات کشتی در المپیک برخلاف رقابت‌های جهانی دارای ۶ وزن است و ۴ وزن جایی در این تورنمنت ندارند. وزن ۹۲ کیلوگرم نیز جزو غایبان المپیک به شمار می‌رود و به همین دلیل کامران قاسم پور باید وزن خود را کاهش داده و به ۸۶ کیلوگرم برود یا با افزایش وزن، خود را برای شرکت در بازی‌های وزن ۹۷ کیلوگرم آماده کند.

نکته مهم؛ حضور حسن یزدانی پرافتخارترین کشتی‌گیر تاریخ ایران در وزن ۸۶ کیلوگرم است؛ ستاره‌ای که سبب شد قاسم‌پور به یک وزن بالاتر برود تا پشت خط او نماند. شکست مقابل دیوید تیلور و البته عملکرد ناامیدکننده در فینال بلگراد، برخی از کشتی‌دوستان را به این نتیجه رسانده که احتمال باخت پنج‌باره او مقابل کشتی‌گیر آمریکایی وجود دارد و بهتر است قاسم‌پور به این وزن برگردد!

از سوی دیگر کامران قاسم‌پور شانس رقابت برای حضور در وزن ۹۷ کیلوگرم را نیز دارد، جایی که محمدحسین محمدیان، نمایش ضعیفی ارائه داد و حتی روی سکو نرفت. او و مجتبی گلیج، جدی‌ترین گزینه‌های این وزن هستند و طبیعتا خط کشیدن روی نام آنها نسبت به حسن یزدانی، کار آسان‌تری است.

منبع: خبر ورزشی

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها