|
کدخبر: 275064 سهیل مافی

گفتگوی گسترش نیوز با مفسر و کارشناس فوتبال؛

آمدن کی روش اتفاق خوبی بود / طارمی هر لحظه بوی گل می‌دهد

غلامرضا فتح آبادی بازیکن اسبق تیم ملی بیان کرد: آمدن کارلوس کی روش برای ما مزایایی داشت. یکی از این مزیت‌ها در بازی با اروگوئه نمود پیدا کرد. بازیکنان در این دیدار تدارکاتی، منظم و عالی دستورات تاکتیکی کی روش را اجرا کردند.

ورزش آمدن کی روش اتفاق خوبی بود / طارمی هر لحظه بوی گل می‌دهد

تیم ملی ایران در اولین بازی تدارکاتی خود در اردوی اتریش، موفق به شکست تیم اروگوئه شد. ملی پوشان ایران با عملکردی خوب و با برنامه، یکی از مطرح‌ترین و بزرگ‌ترین تیم‌های قاره آمریکای جنوبی را مغلوب کردند.

اروگوئه در این مصاف، از اکثر ستارگان مطرح خود نظیر لوییز سوارز، داروین نونیز، فدریکو والورده، بنتانکور و آرائوخو سود می‌برد. بازیکنان ایران درحالی به دیدار اروگوئه رفتند که بار دیگر کارلوس کی روش را روی نیمکت تیم ملی می‌دیدند. پس از اخراج دراگان اسکوچیچ، فدراسیون فوتبال، کارلوس کی روش را استخدام کرد.

مهدی تاج به وعده خود درخصوص بازگرداندن مربی محبوب‌اش عمل کرد. این بازی دوستانه در مقطع حساسی برگزار شد. ناآرامی‌ها و اعتراضات مردم ایران در شهرهای مختلف تا حدی این مسابقه را تحت الشعاع خود قرار داده بود. بسیاری از علاقه‌مندان تیم ملی، منتظر واکنش ملی پوشان نسبت به اتفاقات اخیر بودند. اما بازیکنان تیم ملی واکنش خاصی نسبت به حوادث پیش آمده نشان نداده و خبری از مچ بند یا بازوبند مشکی نیز نبود.

ایران در دقیقه ۷۹ توسط مهدی طارمی به گل برتری رسید و از حریف قدرتمند خود پیش افتاد. قرمزپوشان ایران با ارائه نمایشی مستحکم در خط دفاعی، اجازه خودنمایی به ستارگان هجومی اروگوئه ندادند. این مسابقه با برتری ایران به پایان رسید. گسترش نیوز برای بررسی عملکرد ملی پوشان ایران مقابل اروگوئه، گفت و گویی با غلامرضا فتح آبادی بازیکن اسبق تیم ملی انجام داده که در ادامه می‌خوانید.

کارلوس-کی-روش-اتریش

آمدن کی روش اتفاق خیلی خوبی بود

غلامرضا فتح آبادی درباره بازگشت کی روش گفت: آمدن کارلوس کی روش برای ما مزایایی داشت. یکی از این مزیت‌ها در بازی با اروگوئه نمود پیدا کرد. بازیکنان در این دیدار تدارکاتی، منظم و عالی دستورات تاکتیکی کی روش را اجرا کردند. او هشت سال در ایران فعالیت کرد. کی روش جامی برای ما به ارمغان نیاورد اما نباید از اقدامات مثبت او چشم پوشی کنیم.

او ادامه داد: کی روش از نظر سخت افزاری و نرم افزاری به فوتبال ما کمک کرد. از این حیث می‌توان به زمین های یک و دو در کمپ‌های تیم ملی اشاره کرد. این امکانات تا پیش از کی روش وجود نداشت. با کمک این مربی و آقای تاج، این بسترها فراهم شد.

فتح آبادی در ادامه افزود: کی روش این موارد را مخصوص تیم ملی درنظر گرفته بود. یکی دیگر از تاثیرات کی روش، تسهیل ورود بازیکنان ما به فوتبال اروپا و تعدد لژیونرها بود. با وجود زمان کوتاه تا شروع جام جهانی، آمدن کی روش اتفاق خوبی بود.

تیم-ملی-ایران

تیم ملی نمایش فوق العاده‌ای داشت

او در رابطه با بازی ایران و اروگوئه بیان کرد: اروگوئه یکی از پرافتخارترین تیم‌های جام جهانی است. حدود هشتاد درصد تیم اصلی اروگوئه، مقابل تیم ایران قرار گرفته بود. شاید تیم حریف خیلی به آب و آتش نزد و نتیجه برای  آن‌ها در اولویت نبود؛ اما بازیکنان ایران تحت هدایت کی روش، نمایش فوق العاده‌ای داشتند.

این کارشناس فوتبال خاطرنشان کرد: ملی پوشان به خوبی خواسته‌ها و برنامه‌های کی روش را در زمین پیاده کردند. برخی از نیمکت نشینی بازیکنان لژیونر ما مثل طارمی متعجب بودند اما همگان دیدند که کی روش برای نیمه دوم چه برنامه دقیقی داشت. در ۴۵ دقیقه دوم با انجام سه تعویض، ورق برگشت و ما بازی را بردیم.

فتح آبادی اضافه کرد: در برابر اروگوئه، همه بازیکنان ما حتی ابوالفضل جلالی، خوب بودند. تا به امروز تصمیم آقای تاج برای بازگرداندن کارلوس کی روش، منطقی بوده است. با پشتیبانی از این تیم ملی، شاید بتوان برای نخستین بار از گروه خود در جام جهانی صعود کرد.

طارمی-تیم-ملی

طارمی هر لحظه بوی گل می‌دهد

ملی پوش اسبق در خصوص گلزنی مهدی طارمی به گسترش نیوز گفت: حضور طارمی در فوتبال اروپا، بسیار به پیشرفت تاکتیکی او کمک کرده است. مهدی فیزیک مناسبی دارد و علی رغم قامت بلندش، روی زمین بازیکن بهتری است. جایگیری‌های او در محوطه جریمه عالی شده و هر لحظه بوی گل می‌دهد.

فتح آبادی در ادامه بیان کرد: این ویژگی ها را کم‌تر از آزمون می‌بینیم. در شایستگی های او شکی وجود ندارد اما توانایی‌هایی که در لیگ روسیه داشت را انگار نمی‌تواند در بوندسلیگا تکرار کند. شاید انتخاب خوبی را از سوی سردار شاهد نبودیم.

این مفسر فوتبال در ارتباط با نتایج احتمالی ایران در جام جهانی با توجه به قرعه موجود توضیح داد: تا آغاز جام جهانی قطر، دو ماه زمان باقی مانده است. یک بازی تدارکاتی با سنگال خواهیم داشت. شاید روز سه‌شنبه عیار واقعی ما جلوی این تیم خوب آفریقایی بیش از پیش مشخص شود.

همه ما باید از تیم ملی حمایت کنیم

فتح آبادی در پیوند با قرعه ایران در جام جهانی و مصاف ایران با رقبا در قطر عنوان کرد: رقبای ما در جام جهانی در روزهای آتی، دیدارهای دوستانه برگزار می‌کنند. اگر بازی با سنگال را در کنار آن دیدارها بگذاریم، می‌توان ارزیابی دقیق تری نسبت تفاوت کیفی ایران در برابر انگلیس، امریکا و ولز داشته باشیم.

غلامرضا فتح آبادی در پایان تصریح کرد: تیم ملی ما از بازیکنان خوب و باکیفیتی بهره‌مند است. امیدوارم که آقای کی روش، این مجموعه شایسته را در جام جهانی به خوبی هدایت کند. با وجود تمام حواشی و کمبودها، تیم ما پتانسیل موفقیت و صعود از گروه خود را دارد. در مقطع کنونی، همه ما باید از تیم ملی حمایت کنیم.

ارسال نظر