|
کدخبر: 272316 سهیل مافی

گفت و گوی گسترش نیوز با مفسر و کارشناس والیبال؛

مدارس والیبال فقط مثل قارچ تکثیر شدند / خط زدن این بازیکن تصمیم درستی بود

جمشید حمیدی کارشناس والیبال گفت: به اعتقاد من یکی از بهترین تصمیمات عطایی، خط زدن کاظمی بود. دعوت دوباره از او، این اقدام هوشمندانه را تکمیل کرد. صابر به تدریج به روزهای خوب خود برمی‌گردد. او یک رقیب عالی برای اسماعیل نژاد محسوب می‌شود.

ورزش مدارس والیبال فقط مثل قارچ تکثیر شدند / خط زدن این بازیکن تصمیم درستی بود

تیم ملی والیبال ایران در جام واگنر، با کسب رتبه سوم به کار خود پایان داد. کشور لهستان هر سال با دعوت از بهترین‌های هر قاره، اقدام به برگزاری این مسابقات می‌کند. امسال نیز از کشور ما برای شرکت در جام واگنر دعوت به عمل آمد.

یاران بهروز عطایی در سه دیدار مقابل لهستان، صربستان و آرژانتین صف آرایی کردند که دو باخت و یک پیروزی، حاصل کار آن‌ها بود. بسیاری از کارشناسان امر، برگزاری چنین رویدادی را برای تیم ملی مفید ارزیابی کردند. جام واگنر دقیقا چند هفته پیش از تورنمنت مهم قهرمانی جهان برگزار می‌شود. این موضوع به کسب آمادگی بیشتر بازیکنان تیم ملی کمک شایانی می‌کند.

همچنین با استفاده از چنین فرصتی، می‌توان به هماهنگی مناسبی بین نفرات تازه دعوت شده و بازیکنان قبلی دست پیدا کرد. تیم ملی کشورمان از امشب، کار خود را در رقابت‌های قهرمانی جهان آغاز  می‌کند. سرو قامتان ایران در گام اول به مصاف تیم ملی آرژانتین خواهند رفت.

گسترش نیوز برای بررسی بیشتر عملکرد تیم ملی در جام واگنر و همچنین حضور در مسابقات قهرمانی جهان، گفت و گویی با جمشید حمیدی مفسر و کارشناس والیبال انجام داده که در ادامه می خوانید.

جلوه-و-کاظمی

جام واگنر برای عطایی فرصت مغتنمی بود

جمشید حمیدی درباره حضور ایران در جام واگنر گفت: جام واگنر با اقدامات فدراسیون والیبال لهستان، از یک تورنمت غیررسمی، به یک رقابت رسمی و باکیفیت بدل شد. این بازی‌ها برای تیم هایی مثل ایران و آرژانتین جنبه فال و تماشا داشت. فرصت خوبی برای جوانان بود که به آزمایش گذاشته شوند.

او در مورد تاثیر این مسابقات بر کسب آمادگی تیم ملی تا پیش از مسابقات قهرمانی جهان بیان کرد: برگزاری چنین تورنمتی برای بهروز عطایی ارزشمند بود. این موضوع موجب شد تا او دریافت کننده‌های قدرتی دیگری را آزمایش کند. ازجمله محمدجواد معنوی نژاد که با وجود ۲ سال دوری از بازی‌های رسمی، آمادگی خوبی از خود نشان داد. او می‌تواند رقیب خوبی برای اسفندیار باشد. البته شهروز همایونفر منش هم در این پست داریم که بازیکن خوش فکری است. رقابت این بازیکنان با مرتضی شریفی خیلی داغ خواهد بود.

ایران-و-لهستان

در یک پست ضعف زیادی داریم

حمیدی در رابطه با بازگشت نفراتی نظیر مجرد و کریمی و میزان آمادگی آن‌ها در جام واگنر اظهار کرد: هیچکدام آمادگی لازم را نداشتند. البته مجرد نشان داد که به تدریج در حال بهبودی است. حضور او بسیار برای دفاع روی تور ما موثر خواهد بود. مجرد بعد از موسوی، بهترین مهره ما در این پست است. ما در دفاع وسط پیشرفت خوبی داشتیم. توخته و جلوه در مسابقات اخیر بد کار نکردند. ولی با این حال در این پست حساس ضعف داریم. مجرد حتی با این شرایط نیمه آماده نیز می‌تواند کمک حال تیم ملی باشد.

او در خصوص حضور مجدد صابر کاظمی در ترکیب تیم عنوان کرد: صابر نیز هنوز به مرز آمادگی کامل نرسیده است. به نظر می‌آید که مشکل اصلی او ذهنی است. او در اوج توسط عطایی خط خورد. در ادامه نیز یک رقیب قدرتمند را مقابل خود دید.

این کارشناس والیبال ادامه داد: به اعتقاد من یکی از بهترین تصمیمات عطایی، خط زدن این بازیکن بود. دعوت دوباره از کاظمی، این اقدام هوشمندانه را تکمیل کرد. صابر به تدریج به روزهای خوب خود برمی‌گردد. درصورت تعلل، این پشت خط زن، به تاریخ می‌پیوندد. صابر کاظمی در سطح بین المللی به مراتب مطرح‌تر از اسماعیل نژاد است. او یک رقیب عالی برای امین به حساب می‌آید.

محمد-موسوی

باید به موسوی نیز اجازه اظهارنظر داد

او در ارتباط با تصمیم محمد موسوی مبنی بر کناره‌گیری از تیم ملی توضیح داد: به هر حال حضور چنین مهره با تجربه و کارآمدی در تورنمنت‌های بزرگ ضروری است. بهتر بود که موسوی چند روز زودتر این تصمیم را می‌گرفت. البته انتقادات از موسوی توسط برخی افراد، عجیب بود. موسوی در بخش اعظمی از افتخارات تاریخ والیبال ما، نقش مهمی را ایفا کرده است. به این فرد هم باید اجازه داد که نظرات خود را بیان کند.

حمیدی در مورد تیم ملی نوجوانان به گسترش نیوز گفت: تیم نوجوانان ما از پتانسیل بالایی برخوردار بود. اما در روزهای گذشته مشخص شد که اردوهای طولانی، هیچ تاثیری نداشت. تیم ما به لحاظ تکنیکی در برابر ژاپن در حد صفر بود!

او خاطرنشان کرد: کار تکنیکی محصول مدارس والیبالی است که مثل قارچ تکثیر شده و کاملا بی‌تاثیر هستند. کار تاکتیکی نیز وظیفه مربی است که این مطلب برای والیبال پایه ما، یک زنگ خطر محسوب می‌شود. ژاپنی‌ها در سطح نوجوانان، درست مثل سطح بزرگسالان بازی می‌کنند. برای مسابقات جهانی، باید یک اقدام اساسی برای بهبود این وضع انجام داد.

تیم-ملی-والیبال

بازی سختی با آرژانتین داریم

این مفسر والیبال در ادامه به گسترش نیوز گفت: همیشه نمی توان به پیروزی رسید. عدم موفقیت در سطح نوجوانان قابل اصلاح است. کار تیم ملی بزرگسالان ما نیز در مسابقات قهرمانی جهان خیلی دشوار است. ما در جام واگنر مقابل تیم کاملا جوان شده آرژانتین به مشکل خوردیم. باید به برد و باخت‌ها، نگاه بهتری داشته باشیم. جوان‌گرایی نباید تبدیل به بهانه جویی پس از ناکامی‌ها شود.

جمشید حمیدی در پایان درباره تورنمنت قهرمانی جهان بیان کرد: ما انتظار قهرمانی در این تورنمت مهم را نداریم اما توقع دیدن بهترین بازی‌ها وجود دارد. بازی با آرژانتین خیلی سخت است. مهره هایی مثل لیما و کنته در دیدار قبلی استراحت کردند. مصری‌ها تیم سرسختی هستند و مربی خود را تغییر دادند. تیم هلند تقریبا هم‌سطح با تیم ما است. عبدالعزیز به عنوان بازیکن کلیدی آن‌ها، باید مهار شود. در این صورت می توان به کسب برد مقابل هلندی‌ها نزدیک‌تر شد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها