|
کدخبر: 272195 سهیل مافی

گفت و گوی گسترش نیوز با بازیکن سابق تیم ملی والیبال؛

اسماعیل نژاد جزو بهترین‌های جهان است / شانس خوبی برای صعود داریم

محمد محمدکاظم بازیکن سابق تیم ملی بیان کرد: به اعتقاد من در گروه نسبتاً ایده آلی قرار گرفتیم. شرایط برای صعود از چنین گروهی فراهم است. اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، تیم فعلی ما پتانسیل سرگروهی در مسابقات قهرمانی جهان را نیز دارد.

ورزش اسماعیل نژاد جزو بهترین‌های جهان است / شانس خوبی برای صعود داریم

تیم ملی والیبال ایران پس از حضور موفقیت‌آمیز در لیگ ملت‌های ۲۰۲۲، در جام واگنر لهستان شرکت کرد. حاصل تلاش ملی‌پوشان از ۳ بازی انجام‌شده، ۲ شکست و یک پیروزی بود.

شاگردان بهروز عطایی در ۲ مصاف ابتدایی خود، مغلوب لهستان و صربستان شدند. تیم ملی کشورمان در بازی پایانی، موفق به شکست آرژانتین شده و با قرار گرفتن روی پله سوم مسابقات، به کار خود خاتمه داد. تیم لهستان عنوان قهرمانی را از آن خود کرد. صابر کاظمی پشت خط زن ایران نیز، به‌عنوان بهترین زننده سرویس مسابقات انتخاب شد.

سرو قامتان ایران با اتمام بازی‌های جام واگنر، حالا خود را آماده حضور در تورنمنت مهم قهرمانی جهان می‌کند. تیم ملی ایران در نخستین بازی خود در مرحله گروهی، به مصاف آرژانتین می‌رود. این مسابقه حساس، پنجم شهریور برگزار می‌شود. در ادامه نیز ملی‌پوشان باید به ترتیب با تیم‌های مصر و هلند به رقابت بپردازند.

گسترش نیوز برای بررسی عملکرد ملی‌پوشان در جام واگنر و همچنین شرایط تیم ملی پیش از رقابت‌های قهرمانی جهان، گفت‌وگویی با محمد محمدکاظم ملی‌پوش اسبق تیم ملی انجام داده که در ادامه می‌خوانید.

تیم-ملی-والیبال

بازیکنان جدید کمک حال تیم ملی می‌شوند

محمد محمدکاظم بازیکن سابق تیم ملی درباره حضور ایران در جام واگنر گفت: چند تغییر در ترکیب تیم ملی داشتیم. نیاز به چنین مسابقاتی وجود داشت تا بازیکنان جدید هم در شرایط بازی قرار بگیرند. خوشبختانه مربی از اکثر بازیکنان موجود استفاده کرد. ایران به دلیل چندین تغییر، بیشترین سود را از این رقابت‌ها برد. در شروع با ترکیب اصلی حاضر شدیم و به‌تدریج از سایر بازیکنان نیز استفاده شد.

او در مورد اضافه شدن بازیکنان جدید به تیم ملی بیان کرد: ملحق شدن نفراتی مثل علی‌اصغر مجرد و جواد معنوی نژاد به تیم ملی، می‌تواند به ترکیب ما عمق خوبی بدهد. به عنوان مثال حضور دوباره معنوی نژاد، می‌تواند ضعف ما در پست دریافت‌کننده را مرتفع کند. امیدوارم که بازیکنانی که درگذشته کمک‌ حال تیم ملی بودند، در آینده هم به‌ روزهای خوب خود برگردند.

محمدکاظم ادامه داد: این بازیکنان درگذشته به دلایلی از اردوی تیم ملی دور بودند. در هر صورت مصدومیت باعث فاصله گرفتن برخی مهره‌ها از شرایط آرمانی می‌شود. رسیدن به نقطه ایده‌آل، نیازمند گذشت زمان است. به نظر من بازیکنان جدید می‌توانند کمک شایانی به تیم در تورنمنت پیش رو کنند.

تمرین-تیم-ملی

شانس خوبی برای صعود داریم

او در خصوص مسابقات قهرمانی جهان و مرحله مقدماتی اظهار کرد: به اعتقاد من در گروه نسبتاً ایده آلی قرار گرفتیم. شرایط برای صعود از چنین گروهی فراهم است. اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، تیم فعلی ما پتانسیل صعود به مرحله بعد را دارد. در صورت ارائه عملکرد خوب از کادر فنی و بازیکنان، امکان سرگروهی نیز وجود دارد. امیدوارم بهترین نمایش‌ها را از تیم ملی در این تورنمنت معتبر شاهد باشیم. در مجموع به حضور تیم ملی در این مسابقات خوش‌بین هستم.

از نظر امکانات بسیار ضعیف‌ هستیم

ستاره سابق تیم ملی در رابطه با حواشی پیش‌آمده پیش از اعزام تیم ملی به لهستان و خداحافظی سید محمد موسوی گفت: من از جزئیات موضوع باخبر نیستم و نمی‌دانم که واقعاً بین او و مسئولان مربوطه چه اتفاقی افتاده است. البته مصاحبه‌های موسوی و سایرین را شنیدم.

او خاطرنشان کرد: به‌هرحال ما از نظر امکانات نسبت به سایر کشورها ضعیف‌تر هستیم. سطح توقعات از تیم ملی باید با زیرساخت‌ها و امکانات موجود، هم‌خوانی داشته باشد. بازیکنان زحمت‌کش ما نباید دغدغه این‌ چنینی داشته باشد. تمام تمرکز آن‌ها، باید معطوف به تمرین باشد. در این میان، وظیفه فدراسیون یا وزارت ورزش برطرف کردن موانع و فراهم کردن امکانات لازم برای ملی‌پوشان است.

کاظمی-و-عبادی-پور

صابر کاظمی یا امین اسماعیل نژاد؟

کارشناس والیبال در خصوص بازگشت صابر کاظمی و حضور هم‌زمان او و اسماعیل نژاد عنوان کرد: هر ۲ بازیکن در دیدارهای اخیر خوب و باکیفیت ظاهر شدند. امین اسماعیل نژاد در لیگ ملت‌ها درخشان عمل کرد و در ترکیب تیم ملی جا افتاده است.

او افزود: صابر در سال گذشته دچار اشتباهاتی شد. متأسفانه به خاطر تصمیمات نادرست جایگاه خود را در تیم ملی از دست داد. یکی از اشتباهات او، انتقال به لیگ قطر باوجود خستگی و مصدومیت بود. خوشبختانه آن دوره را طی کرد و رفته‌رفته به شرایط آرمانی نزدیک شد.

ملی پوش پیشین والیبال در ادامه بیان کرد: اسماعیل نژاد نیز در پست خود جزو بهترین‌های ایران و حتی جهان است. رقابت خوبی بین این دو بازیکن شکل‌ گرفته و این موضوع به نفع تیم ملی است. بازیکنی که رقیب داشته باشد، با انرژی و توان بیشتری در تمرینات ظاهر می‌شود. در پست پشت خط زن، باوجود این دو بازیکن، مشکل خاصی نداریم.

او در پایان گفت: برای تیم ملی آرزوی موفقیت می‌کنم. امیدوارم که در مسابقات قهرمانی جهان بهترین نتیجه حاصل شود. بار دیگر علاقه مردم به والیبال، به خاطر عملکرد خوب تیم در لیگ ملت‌ها نمایان شد. انشالله که تیم ملی در مسابقات قهرمانی جهان نیز دل مردم را شاد کند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها