|
کدخبر: 269888 سهیل مافی

گفت و گوی گسترش نیوز با پیشکسوت باشگاه استقلال؛

حسین زاده معمولی بود / استقلال به گنده‌تر از او هم وابسته نیست

ادموند اختر پیشکسوت استقلال بیان کرد: تیمی که خود را مدعی قهرمانی می‌داند، قرعه سخت و آسان برایش تفاوتی ندارد. انتظار هواداران استقلال نیز موفقیت و کسب قهرمانی است. بازی اول اهمیت بالایی دارد و امیدوارم که نتیجه مقبول حاصل شود.

ورزش حسین زاده معمولی بود / استقلال به گنده‌تر از او هم وابسته نیست

قهرمان فصل گذشته لیگ برتر باید در هفته نخست به مصاف سپاهان اصفهان برود. این بازی خانگی برای آبی‌ها حکم یک فینال زودرس را دارد. به اذعان اکثر کارشناسان، استقلال و سپاهان در کنار پرسپولیس، مدعیان اصلی کسب قهرمانی در فصل آتی خواهند بود.

سپاهان و استقلال با عملکرد قابل‌ توجه در پنجره نقل و انتقالات، ترکیب قدرتمندی را برای لیگ بیست و دوم در اختیار دارند. کادر فنی هردو باشگاه دست‌خوش تغییرات شده است. سرمربیان پرتغالی برای فصل جدید، جایگزین فرهاد مجیدی و محرم نویدکیا شدند. حضور ریکاردو ساپینتو و ژوزه مورایس ازجمله نکات قابل‌ ذکر این بازی به‌حساب می‌آید. دیگر نکته جذاب بازی، تقابل برخی ستاره‌ها با هم‌تیمی‌های گذشته خود است. محمد دانشگر، رضا میرزایی و سجاد شهباززاده بایستی که در برابر باشگاه سابقشان قرار گیرند.

برخی صاحب‌نظران معتقدند که نتیجه این بازی می‌تواند تأثیر به سزایی در روحیه و اعتماد به‌ نفس بازیکنان و کادرفنی ۲ تیم داشته باشد. از این جهت دیدار هفته اول بین آبی‌های تهرانی و زردهای اصفهانی از اهمیت بالایی برخوردار است. گسترش نیوز جهت بررسی بیشتر قرعه‌کشی لیگ و همچنین شرایط استقلال، گفت‌وگویی با ادموند اختر پیشکسوت آبی‌ها انجام داده که در ادامه می‌خوانید.

اردوی-ترکیه

سپاهان یا ملوان تفاوتی برای تیم مدعی ندارد

ادموند اختر پیشکسوت استقلال درباره اردوی ترکیه و تأثیر آن بر شناخت ساپینتو از بازیکنان گفت: اردوی پیش فصل همواره کمک شایانی به مربی برای آشنایی کامل با بازیکنان می‌کند. مربی با استفاده از این اردوها می‌تواند تاکتیک مناسب را با توجه به مهره‌های در اختیارش به کار بگیرد. به هر حال ساپینتو از یک لیگ و فرهنگ دیگری به کشور ما آمده است. برگزاری بازی‌های پیش فصل می‌تواند برای آماده سازی تیم تحت هدایت او بسیار مفید باشد.

او درباره قرعه استقلال و تقابل با سپاهان در بازی اول بیان کرد: تیمی که خود را مدعی قهرمانی می‌داند، قرعه سخت و آسان برایش تفاوتی ندارد. انتظار هواداران استقلال نیز موفقیت و کسب قهرمانی است. بازی اول اهمیت بالایی دارد و امیدوارم که نتیجه مقبول حاصل شود. مربی باید این درک را داشته باشد که بازی با سپاهان یا ملوان تفاوت خاصی ندارد. هدف باید کسب ۳ امتیاز باشد.    

او ادامه داد: سپاهان تیم بزرگ و قابل‌ احترامی است. طبیعتاً بازی با چنین تیمی یک چالش سخت به شمار می‌رود. بازی اول نیز همیشه دشوار است؛ به هر حال تیم‌ها خیلی شناخت نسبت به یکدیگر ندارند و امکان تجزیه و تحلیل مناسب هم وجود ندارد. به دلیل بازی محتاطانه، پیش‌بینی نتیجه کار آسانی نیست.

ساپینتو-استقلال

استقلال ریزش آن‌چنانی نداشته است

پیشکسوت آبی‌ها در مورد نقل و انتقالات باشگاه اظهار کرد: شنیده‌ام که یکی از خواسته‌های هواداران از مدیریت باشگاه، جذب هافبک طراح است. بازیکنی با چنین ویژگی‌ها در فوتبال ما نایاب شده است. خوشبختانه استقلال ریزش آن‌چنانی در ترکیب خود نداشته است. مهاجمان خوبی خریداری شده و در خط دفاعی نیز کمبودی خاصی حس نمی‌شود. تعداد مهاجمان جذب‌ شده به‌ظاهر زیاد است. ولی این بازیکنان در یک پست بازی نمی‌کنند و اکثر آن‌ها می‌توانند به عنوان وینگر نیز به کار گرفته شوند.

او در خصوص جدایی حسین زاده و جایگزین احتمالی او به گسترش نیوز گفت: حسین زاده مگر چه کسی بود؟ قبل از آمدن به استقلال، چه کسی او را می‌شناخت؟ یک بازیکن مصدوم که تیمش نیز سقوط کرده بود. او بازیکن خیلی تأثیرگذاری نبود و در غیابش در فصل آینده، استقلال ضرری نمی‌کند.

بازیکن اسبق آبی ها در ادامه خاطرنشان کرد: درواقع این استقلال بود که حسین زاده را مطرح کرد. او یک مهره معمولی محسوب می‌شد و مثل او در فوتبال کشور زیاد است. استقلال به گنده‌تر از این بازیکن هم وابسته نیست. امثال کاوه و ارسلان یک سر و گردن از حسین زاده بالاتر هستند. او تنها به دلیل دقایق بالای بازی در تیم مجیدی، بیشتر به چشم آمد. به اعتقاد من بود و نبود حسین زاده برای استقلال تفاوت خاصی ندارد.

حسین-زاده-فولاد

انتقال حسین زاده به شالروا تصمیم درستی نبود

اختر در خصوص انتقال وینگر سابق آبی‌ها به شالروا بیان کرد:  انتقال حسین زاده به تیم بلژیکی تصمیم درستی نبود. در فصول اخیر چندین بازیکن ایرانی به شالروا پیوستند و هیچ‌کدام به موفقیت نرسیدند. همگی درجا زدند و پیشرفتی هم به دست نیامد. بهتر بود که حسین زاده در استقلال می‌ماند و در سال جام جهانی خود را بیشتر اثبات می‌کرد.

او در مورد دلیل علاقه و عجله بازیکنان ایرانی برای پیوستن به تیم‌هایی نظیر شالروا گفت: پشت پرده این نوع از انتقالات را همه می‌دانند. افرادی این بازیکنان جوان را برای لژیونر شدن وسوسه می‌کنند. آن‌ها پول رضایت‌نامه را بین خود و بازیکن تقسیم می‌کنند. ملی پوشان ما مثل کالا خرید و فروش می‌شوند و درنهایت این بازیکن است که ضرر می‌کند. این اتفاقات برای قلی زاده نیز درگذشته رخ‌ داده است. در حالی که او به لحاظ فنی نیز کیفیت بالاتری نسبت به حسین زاده دارد.

ادموند اختر در پایان پیرامون انتخابات فدراسیون بیان کرد: در چند وقت اخیر هر نوع بلایی بر سر فوتبال ما آمده است. درباره انتخابات نیز قصد نام بردن از کسی را ندارم. امیدوارم که هرکسی بر کرسی ریاست فدراسیون می‌نشیند، کاربلد و دلسوز باشد. جام جهانی در پیش است و فوتبال ما در این زمان کوتاه، به مدیری باتجربه نیاز دارد.

  • محمد حبیبی ارسالی در

    دمت گرم ادموند واقعا خوشم اومد
    حسین زاده ناخن ارسلان و ارمان و کاوه هم نمیشه
    سال دیگه مثل قایدی در به در میشه
    اینم بره پیش فرهاد
    استقلال بالاتر از هر نامی در فوتبال ایران

  • علی ارسالی در

    کاملادرست گفته اگه این همه زمانی که به ح سین زاده داده شدبه خاقانی داده بودبهترجو اب میدادحسین زاده باتک رویاش خیلی جاهابه استقلال ضربه زد

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها