|
کدخبر: 267902 سهیل مافی

گفت و گوی گسترش نیوز با پیشکسوت باشگاه پرسپولیس؛

کی روش را فورا بر‌گردانید / به سعید صادقی قول تیم ملی را دادند / در قطر مضحکه همه می‌شویم

وحید قلیچ پیشکسوت پرسپولیس ضمن انتقاد از دراگان اسکوچیچ، کارلوس کی روش را بهترین گزینه برای نیمکت تیم ملی می‌داند.

ورزش کی روش را فورا بر‌گردانید / به سعید صادقی قول تیم ملی را دادند / در قطر مضحکه همه می‌شویم

شرایط تیم ملی ایران در فاصله حدودا ۴ ماه تا جام جهانی، عجیب تر از همیشه شده است. پس از شکست دو بر یک مقابل الجزایر در دیداری دوستانه، موجی از انتقادات نسبت به تصمیمات فنی دراگان اسکوچیچ روانه شد. کارشناسان امر و دوست داران تیم ملی، ترکیب اولیه اسکوچیچ را پر از اشتباه دانسته و همچنین نسبت به دعوت برخی ملی پوشان معترض بودند.

چندی پیش شایعاتی نیز مبنی بر تغییر کادرفنی تیم ملی از راهروی فدراسیون شنیده شد که البته مسئولان مربوطه، این موضوع را تکذیب کردند. در این بین مصاحبه های اخیر میرشاد ماجدی سرپرست فدراسیون فوتبال و دراگان اسکوچیچ، اختلاف نظرهای جدی، میان این دو جبهه را نمایان تر کرد. البته مخالفان اسکوچیچ فقط محدود به اهالی فوتبال نمی شود و چندی پیش خبر برکناری این مربی در مجلس هم شنیده شد.

پس از این حواشی، بازیکنان تیم ملی هم به نوعی به این قائله ورود کردند. برخی ملی پوشان در حمایت از مرد کروات و عده ای دیگر از بازیکنان در نقطه مقابل این دعوا قرار گرفتند. البته موضوع کنار گذاشتن سرمربی وقت تیم ملی هنوز قطعیت پیدا نکرده اما شواهد نشان می دهد که اراده ای بر این کار وجود دارد. یکی از گزینه های جایگزینی اسکوچیچ، نامی آشنا برای فوتبالدوستان ایرانی است.

کارلوس کی روش، بار دیگر به نیمکت تیم ملی ایران نزدیک شده است. کی روش پس از شکست تیم ملی مقابل ژاپن در نیمه نهایی جام ملت های آسیا، از سمت خود کنار گذاشته شد و هدایت کلمبیا را بر عهده گرفت. مرد ۶۹ ساله پرتغالی بعد از کلمبیا راهی مصر شد و با این تیم به عنوان نایب قهرمانی جام ملت های آفریقا دست پیدا کرد. مطمئنا بازگشت کارلوس کی روش در فاصله کم باقی مانده تا جام جهانی قطر، می تواند اتفاق عجیب و البته هیجان انگیز باشد.

گسترش نیوز برای بررسی بیشتر وضعیت تیم ملی و شرایط ادامه همکاری فدراسیون با اسکوچیچ، گفت و گویی با وحید قلیچ ملی پوش سابق و پیشکسوت باشگاه پرسپولیس انجام داده که در ادامه می خوانید.

اسکوچیچ-اردوی-قطر

مقصر اصلی این وضع شخص اسکوچیچ است

وحید قلیچ پیشکسوت پرسپولیس درباره مقصر وضعیت به هم ریخته در تیم ملی گفت: به نظر من مقصر اصلی آقای اسکوچیچ است. من با وجود پدیده دلالی در اطراف تیم ملی موافق هستم. به هر حال در خصوص بازیکنان دعوت شده به تیم ملی شبهاتی وجود دارد که باعث تعجب افراد زیادی شده است. برخی بازیکنان با گرفتن وعده هایی، رهسپار باشگاه هایی می شوند تا سر از لیست تیم ملی دربیاورند.

او در ادامه افزود: چرا در زمان حضور آقای کی روش این بحث ها مطرح نبود؟ در دوران کی روش کسی حق دخالت در انتخاب ملی پوشان را داشت؟ کی روش اجازه دخل و تصرف را به احدی نمی داد و حتی عذر علی کریمی را هم خواست. کی روش نظم و کاریزما داشت و کارش را به خوبی بلد بود. ولی الان برخی بازیکنان قول می گیرند تا لباس تیم ملی را بپوشند.

اسکوچیچ-تیم-ملی

برخی بازیکنان قول حضور در تیم ملی را گرفتند

او در مورد استوری های عجیب تیم ملی و دو دستگی ایجاد شده بین ملی پوشان اظهار کرد: این مسئله واقعا خنده دار بود. مثلا در مورد سعید صادقی که هنوز یک دقیقه برای تیم ملی بازی نکرده و استوری حمایتی از اسکوچیچ می گذارد. صادقی از باشگاه جدید خود قول گرفته که به تیم ملی بیاید. طبیعتا با حضور فردی مثل کی روش، تیم ملی جایگاه بازیکنان معمولی مثل صادقی نخواهد بود.

او اضافه کرد: صادقی با چهار-پنج پاس ساده، تبدیل به پدیده پاس در لیگ شده است. چرا چنین بازیکنی دقیقا نزدیک به جام جهانی مطرح شده است؟ معلوم است که امثال صادقی راضی به حضور فردی مثل اسکوچیچ باشند؛ چون قول بازی در تیم ملی و متعاقبا رفتن به قطر را از قبل گرفته اند.

کارلوس-کیروش

ایده آل ترین گزینه برای تیم ملی

قلیچ درباره بهترین گزینه برای تیم ملی بیان کرد: به عقیده من بهترین گزینه کارلوس کی روش است. اگر قرار به انتخاب سرمربی برای جام جهانی باشد، کی روش یک مورد ایده آل است. کی روش تنها مربی مناسب برای تیم ملی است که باج و رشوه قبول نمی کند. او در گذشته این موضوع را اثبات کرده که فقط بازیکنان شایسته را به تیم ملی دعوت می کند. برای او فرقی نمی کند که بازیکن در چه تیمی بازی می کند. بازیکن تیم ته جدولی یا بازیکن تیم صدرنشین، او فرد لایق را دعوت می کند.

ایران با اسکوچیچ عاقبت به خیر می‌شود؟

وحید قلیچ در خصوص سرنوشت ایران با اسکوچیچ در جام جهانی به گسترش نیوز گفت: اسکوچیچ مقابل تیم دوم تیم الجزایر به بن بست خورده بود و حرفی برای گفتن نداشت. الجزایری که بازیکنان کلیدی خود مثل ماحرز را در اختیار نداشت، اجازه نفس کشیدن به ایران را نداده بود. حالا مقابل تیم هایی مثل انگلیس و آمریکا که دیگر وضعیت روشن است.

او در این‌باره خاطرنشان کرد: در جام جهانی نیز وقتی مربیان تیم های روبرو می بینند که سرمربی ایران مربی خونه به خونه بوده، دیگر خیالشان راحت می شود. واقعا خجالت آور است که نیمکت تیم ملی را از مربی رئال مادرید و منچستریونایتد گرفتند و به مربی خونه به خونه دادند. با این وضع در جام جهانی مضحکه عام و خاص می شویم. به اعتقاد من تا دیر نشده کارلوس کی روش را بیاورند. همین الان باید چنین تصمیمی بگیرند وگرنه مسئولیت فجایای پیش رو به عهده آقایان خواهد بود.

تیم-ملی

برخی فقط به فکر منافع شخصی خود هستند

او در رابطه با انتقادات از کی روش به خاطر سبک بازی تیم های تحت هدایت او عنوان کرد: در ابتدا امیدوارم که دست واسطه ها و دلال ها از تیم ملی کوتاه شود. آن هایی که فقط دوست دارند با تیم ملی سفر خارجه بروند و آینده این تیم برایشان مهم نیست. این عده فقط به منافع شخصی و جیب مبارکشان فکر می کنند.

او در ادامه گفت: ما دوست داریم تیم ملی کشورمان با صلابت در میدان بزرگ جام جهانی حاضر شود و اگر قرار به باختن باشد، آبرومندانه و سربلند ببازیم. حالا با دفاع اتوبوسی بازی کنیم مگر چه اشکالی دارد؟ این یک تاکتیک به حساب می آید و پیاده کردن چنین تفکری یک هنر است که خیلی ها آن را ندارند.

وحید قلیچ در پایان در مورد حامیان دراگان اسکوچیچ بیان کرد: مطمئنا در حمایت امروز برخی ها از اسکوچیج، منافع زیادی وجود دارد. چه بازیکنان تیم ملی و چه برخی دیگر که خارج از تیم هستند. جالب است که یک مجری هم به حمایت از اسکوچیچ می پردازد. این اشخاص دعوت نامه جام جهانی را پیشاپیش گرفته و منافعشان به خطر افتاده است. این مجری عددی نیست که بخواهد در این خصوص اظهارنظر کند. او بهتر است که سر جایش بنشیند و به کار خود بپردازد.

  • کیسه بکش کیسه کش ارسالی در

    حالا کی قلیچ ادم حساب کرده که باهاش مصاحبه کردن. بسی جای تعجب داره.. این اقا کرم دیده شدن داره... فقط خواهشاً دیگه ازلقب پیشکسوت پرسپولیس استفاده نکنید. میتونید ازلقب خائن. یا دورو ودورنگ. یاکیسه کش. استفاده کنید. خدایی اسم پرسپولیس با همچه اسمی حروم نکنید

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها