|
کدخبر: 267020 سهیل مافی

گفت و گوی گسترش نیوز با پیشکسوت باشگاه پرسپولیس:

پرسپولیس ۲ مهاجم خارجی لازم دارد / صادقی یک بازیکن معمولی نیست

میثم رضاپور پیشکسوت پرسپولیس بیان کرد: با این اظهارنظر که سعید صادقی یک بازیکن معمولی است، به هیچ وجه موافق نیستم. من با صادقی در خونه به خونه کار کردم و به خوبی می دانم که او چه بازیکن باکیفیتی است. بازیکنی با آمار ۱۴ پاس گل و ۷ گل زده، قطعا مهره با ارزش و قابلی است.

ورزش پرسپولیس ۲ مهاجم خارجی لازم دارد / صادقی یک بازیکن معمولی نیست

فاصله زیادی تا شروع لیگ برتر باقی نمانده و تیم های حاضر در این رقابت ها مشغول تقویت ترکیب خود هستند. فصل نقل و انتقالات با ارائه ارقام نجومی و مافوق تصور در حال پیگیری است و باشگاه ها در اصطلاح مشغول بمب ترکاندن هستند. در این بین یک باشگاه کوی سبقت را از سایر رقبا ربوده است.

پرسپولیس نایب قهرمان لیگ گذشته، فاتح پنجره نقل و انتقالاتی لیگ تا به اینجا بوده است. رضا درویش مدیرعامل سرخ ها، موفق شده که اکثر نیازهای کادرفنی تیم خود را در چند پست حیاتی برآورده کند. او و کادر همراهش ضمن توافق با مهره های کلیدی چوت مهدی ترابی، میلاد سرلک و سیامک نعمتی، ستاره های جذاب بازار نقل و انتقالات را یک پس از دیگری جذب باشگاه کرده است.

ملی پوشانی نظیر علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی گنجی، سروش رفیعی، دانیال اسماعیلی فر و سعید صادقی که همگی مشتریانی پر و پا قرص داشتند، سرخپوش شدند. در ادامه نیز گئورگی ولسیانی مدافع بلند قامت سپاهان، پس از حصول توافق با مدیران پرسپولیس، به این تیم پیوست. زوج پورعلی گنجی-ولسیانی در قلب خط دفاعی، یک اتفاق جذاب برای یحیی گل محمدی است و پس از سال ها خبری از سید جلال حسینیِ تازه بازنشسته شده در فصل پیش رو نخواهد بود.

در هر صورت پرسپولیس ۱۴۰۱ تیم جذاب و پر ستاره ای است که می تواند در هر بازی تماشاگران زیادی را به ورزشگاه بکشاند. بسیاری از کارشناسان معتقد هستند که پرسپولیس با جذب مهاجم، مدعی اصلی قهرمانی در لیگ بیست و دوم خواهد بود. تا امروز چندین گزینه ایرانی و خارجی برای این پست مطرح شده که فعلا هیچکدام به توافق نهایی با پرسپولیس نرسیده اند. گسترش نیوز برای بیشتر وضعیت فعلی سرخپوشان و خریدهای پرتعداد این تیم، گفت و گویی با میثم رضاپور پیشکسوت پرسپولیس انجام داده که در ادامه می خوانید.

میثم-رضاپور

پرسپولیس جایگزین های خوبی جذب کرده است

میثم رضاپور پیشکسوت پرسپولیس درباره بازیکنان جدید این تیم گفت: به نظر من بازیکنان جدید با کیفیت و با ارزش هستند و کادرفنی با چشم باز آن ها را انتخاب کرده است. پرسپولیس مطابق نیازهای ترکیب، جایگزین های خوبی را برای فصل جدید جذب کرده و از این جهت باید به آن ها دست مریزاد گفت. معتقد هستم که خریدهای تازه به درد پرسپولیس خواهند خورد.

او در خصوص خرید بعدی پرسپولیس جهت تکمیل نقل و انتقالات موفق این باشگاه اظهار کرد: پرسپولیس به دو مهاجم با کیفیت برای فصل آینده نیاز دارد. در حال حاضر یک فوروارد داخلی که بتواند خیال کادرفنی را از بابت خط حمله راحت کند، به آن شکل موجود نیست. بهترین گزینه برای پرسپولیس، جذب دو مهاجم خارجی است.

مطهری-پرسپولیس

پرسپولیس یک تیم درجه یک شده است

رضاپور در خصوص جدایی حمید مطهری از پرسپولیس به گسترش نیوز گفت: آقای مطهری در سال های گذشته تاثیر بالایی در موفقیت های پرسپولیس داشته است. حضور ایشان در کنار آقای گل محمدی برای پیشبرد اهداف تیم خیلی موثر و حیاتی بود. مربی دروازه بان های جدید و بدنساز خارجی جدید هم رزومه خوبی دارند و امیدوارم که به پرسپولیس کمک کنند. به نظر من پرسپولیس هم از نظر کادرفنی و هم از لحاظ مهره های جذب شده، یک تیم درجه یک است.

برخی انتقادات از پرسپولیس را درک نمی کنم

او درباره انتقاد های وارده به پرسپولیس به خاطر هزینه های گزاف در نقل و انتقالات گفت: در شرایط حرفه ای همینطور ایجاب می کند که تیم های بزرگ برای کسب موفقیت، خوب خرج کنند. انتقادات وارده به پرسپولیس به خاطر قراردادهای جدید را درک نمی کنم. امروزه دنیای فوتبال به همین منوال حرکت می کند. به عنوان مثال در آسیا هم تیم ها برای رسیدن به موفقیت پول های زیادی خرج می کنند. بعضی تیم ها در فصل نقل و انتقالات پول خرج نمی کنند و به آن ها انتقاد می شود. در حالت بر عکس آن نیز، صدای مخالفت و اعتراض بلند می شود. این ابهام در تعیین خوب یا بد بودنِ هزینه کردن برای تقویت تیم برای بنده قابل درک نیست.

هنر کادرفنی در بازی گرفتن از ستاره های جدید

پیشکسوت پرسپولیس در رابطه با موضوع هماهنگی خرید های پرتعداد این تیم در فصل آینده بیان کرد: پرسپولیس بازیکنان میدان دیده و با تجربه ای را جذب کرده است. بحث هماهنگی و تطابق با ترکیب برای این بازیکنان با تجربه خیلی چالش برانگیز نخواهد بود. در چند هفته اول این مسئله به خودیِ خود حل خواهد شد. ضمنا برخی بازیکنان مثل رفیعی و بیرانوند قبلا عضو پرسپولیس بوده و با جو این تیم آشنا هستند. در کل ایجاد هماهنگی میان مهره های جدید با بازیکنان قبلی، به هنر کادرفنی مربوط می شود. به این معنا که آقای گل محمدی و کادر ایشان چگونه بتواند از این بازیکنان بهترین بازی را بگیرد.

صادقی-پرسپولیس-تهران

صادقی یک فوتبالیست معمولی است؟

میثم رضاپور در مورد شائبه ضمانت برای ملی پوش شدن برخی بازیکنان جدید پرسپولیس مثل صادقی گفت:  من اصلا این قبیل مسائل مطرح شده توسط برخی ها را قبول ندارم. زمانی که برخی تیم ها در پروژه جذب بازیکن شکست می خورند، به مطرح کردن چنین ادعاهای بی اساسی متوسل می شوند. اولا با این اظهارنظر که سعید صادقی یک بازیکن معمولی است، به هیچ وجه موافق نیستم. برخی ادعا می کنند که چون صادقی بازی ملی ندارد، پس مهره قابلی برای جذب نبوده است.

او در ادامه خاطر نشان کرد: صادقی تا به امروز بازی ملی نداشته، چون در پست او همیشه ترافیک بازیکن باکیفیت بوده است. ثانیا من با صادقی در خونه به خونه کار کردم و به خوبی می دانم که او چه بازیکن باکیفیتی است. بازیکنی با آمار ۱۴ پاس گل و ۷ گل زده، قطعا مهره با ارزش و قابلی است. مطرح کردن چنین ادعاهایی از سوی برخی مدیران سایر تیم ها، فقط برای تبرئه کردن خود در مقابل هوادارانشان است. به هر حال در زمان شکست در پروژه جذب بازیکن، عده ای مجبور به وارد کردن اتهامات بی اساس می شوند تا هواداران تیم خود را به نوعی آرام کنند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها