|
کدخبر: 257011 سهیل مافی

گفت و گوی گسترش نیوز با کارشناس فوتبال:

به اسکوچیچ خوشبین هستم / تیم ملی نیاز به حمایت دارد

مرتضی محصص مدرس فوتبال اظهار کرد: بهتر است که تمام تمرکز کادرفنی ما معطوف به تیم انگلیس باشد. دیدار با انگلیس نشان دهنده عیار تیم ما در جام جهانی خواهد بود و ما می توانیم با یک نمایش قابل قبول، حتی به صعود نیز امیدوار باشیم.

فوتبال به اسکوچیچ خوشبین هستم / تیم ملی نیاز به حمایت دارد

پس از برگزاری مراسم قرعه کشی جام جهانی، تیم ملی ایران حریفان خود را در قطر شناخت. تیم های ملی انگلیس، آمریکا و یک تیم از پلی آف اروپا (‌اوکراین، ولز و اسکاتلند) هم گروهی ایران در جام جهانی هستند. کارشناسان درباره سرنوشت تیم ملی در جام جهانی نظرات مختلفی را تا به امروز ارائه کردند. برخی به آینده تیم امیدوار هستند و برخی  معتقدند که ایران با کادر فنی فعلی شانسی برای موفقیت و صعود از گروهش ندارد. گسترش نیوز برای بررسی بیشتر این موضوع مصاحبه ای با مرتضی محصص مربی و تحلیلگر برجسته فوتبال انجام داده که در ادامه می‌خوانید.

مرتضی محصص، مدرس فوتبال درباره قرعه ایران در جام جهانی گفت: من معتقد هستم که جام جهانی ۲۰۲۲ یک فرق اساسی با سایر جام جهانی ها دارد؛ آن هم این است که به آن شکل گروه سخت و دشواری وجود ندارد. تمام گروه‌ها به یک اندازه مشکل هستند و بازی ها بسیار غیر قابل پیش بینی است.

در خصوص ایران نیز این موضوع که باید در بازی اول به مصاف انگلستان برود، نکته قابل تاملی است. اگر قرار بود که ما در بازی آخر با انگلیس رو به رو شویم، طبعا کادرفنی تیم رقیب با بررسی نحوه بازی تیم ملی ایران، شرایط را برای ما سخت می کرد. خوشبختانه ما در دیدار نخست با تیم ملی انگلیس بازی می کنیم و این موضوع که آن ها از تیم ما شناخت کافی ندارند، به نفع ما خواهد بود. در جام جهانی روسیه زمانی که تیم ما در بازی اول به مصاف مراکش رفت، چنین وضعیتی حاکم بود. تیم ملی مراکش در آن زمان تیمی قدرتمند با بازیکنان با کیفیت بود و خیلی از فوتبال‌دوستان شانس بالایی برای ایران قائل نبودند. ولی در آن بازی نتیجه طور دیگری رقم خورد و ما پیروز میدان شدیم. شاید اگر در بازی آخر با مراکش رو به رو می شدیم نتیجه به شکل دیگری رقم می خورد.

بازی با انگلیس تعیین کننده است

این کارشناس فوتبال در ادامه خاطرنشان کرد: به نظر من در حال حاضر، بهتر است که تمام تمرکز کادرفنی ما معطوف به تیم انگلیس باشد. دیدار با انگلیس نشان دهنده عیار تیم ما در جام جهانی خواهد بود و ما می توانیم با یک نمایش قابل قبول، حتی به صعود نیز امیدوار باشیم. در هر حال بازی اول تیم ملی ایران با انگلستان بسیار نقش تعیین کننده ای در سرنوشت ما در قطر خواهد داشت. بی شک اگر بازی اول را با شکست پشت سر بگذاریم کار سختی در ادامه خواهیم داشت.

محصص در رابطه با نحوه آماده سازی تیم ملی پیش از جام جهانی اضافه کرد: باید در نظر داشت که مسئله آماده سازی فقط به انجام بازی های تدارکاتی محدود نمی شود. اهمیت کسب اطلاعات و دانش کافی در خصوص رقبا می‌تواند فاکتوری حیاتی برای ما باشد. آنالیز و تجزیه و تحلیل کامل از تیم هایی که قرار است مقابل آن ها قرار بگیریم، نکته ای بسیار ضروری است. فوتبال مدرن، جنگ اطلاعات و توجه به جزییاتی است که از حریف و نقطه ضعف ها باید به دست آورد.

اسکوچیچ-ایران

کلید موفقیت تیم ملی در جام جهانی

او درباره شرایط تیم ملی با اسکوچیچ در جام جهانی گفت: به طور کلی من به کادرفنی فعلی خوشبین هستم؛ به هرحال اسکوچیچ چندین سال در فوتبال ما حضور داشته و در تیم های مختلف باشگاهی کار کرده ولی بحث اعتماد میان بازیکنان و مربی امری ضروری است. به نظر من این مسئله از داشتن نام های بزرگ مهم تر است. ما نباید در این فرصت کوتاه به دنبال معجزه باشیم. در فوتبال امروز داشتن رابطه خوب بین مربی و بازیکنان موضوع بنیادی است که خوشبختانه در تیم ملی فعلی این نکته جاری است.

وی در پایان اضافه کرد: به عقیده من کلید موفقیت تیم ملی، شناخت صحیح مربی از بازیکنان و داشتن اعتماد متقابل است. حالا این شخص آقای اسکوچیچ باشد یا  فرد دیگری. در شرایط فعلی تیم ملی فقط نیاز به حمایت دارد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها