|
کدخبر: 260928 سهیل مافی

گفت و گوی گسترش نیوز با پیشکسوت باشگاه استقلال:

استقلال با حسین زاده ۵ ساله تمدید کند / تیم مجیدی ستاره محور نبود

اصغر طالب نسب پیشکسوت باشگاه استقلال اظهار کرد: استفاده درست از جوانان یک هنر است که خوشبختانه آقای مجیدی علم و شجاعت این کار را داشت. عملکرد آقای حسین زاده و سایرین هم خوب و قابل قبول بود. امیدوارم قرارداد این بازیکنان با استعداد مثل حسین زاده پنج ساله تمدید شود تا استقلال از حضور چنین بازیکنانی بی بهره نشود و مثل برخی ها به یکباره سر از امارات و قطر درنیاورند.

فوتبال استقلال با حسین زاده ۵ ساله تمدید کند / تیم مجیدی ستاره محور نبود

استقلال پس از تساوی با ارزش با سپاهان در اصفهان، در هفته بیست و هفتم لیگ برتر به مصاف فولاد رفت. شاگردان مجیدی برای نزدیک تر شدن به قهرمانی نیاز به پیروزی در این دیدار داشتند. بازی در نیمه اول از تب و تاب بالایی برخوردار نبود و با نتیجه بدون گل به پایان رسید. در نیمه دوم روی یک ارسال خوب از حردانی، امیرحسین حسین زاده با شوتی زیبا دروازه شهاب گردان را باز کرد. استقلال بعد از پیش افتادن از فولاد، به حفظ نتیجه و اداره بازی مشغول شد تا در دقیقه ۷۳ صالح حردانی موفق شد دروازه تیم سابق خود را برای بار دوم باز کند تا خیال فرهاد و یارانش از بابت پیروزی راحت شود.

استقلال با این برد و شکست پرسپولیس از سپاهان، قهرمانی خود را مسجل کرد. دست یافتن به عنوان قهرمانی پس از ۹ سال شور و حال زیادی را در بین هواداران استقلال ایجاد کرده و آن ها امیدوار هستند تا در سه بازی آینده نیز بازی ها را بدون شکست جلو ببرند تا با رکوردی بی نظیر فصل را به اتمام برسانند. پس از قطعی شدن قهرمانی استقلال، کارشناسان از عوامل مختلفی که در این موفقیت فوق العاده نقش داشتند نام بردند. برای بررسی بیشتر این موضوع گسترش نیوز گفت و گویی با اصغر طالب نسب پیشکسوت باشگاه استقلال انجام داده که در ادامه می‌خوانید.

اصغر طالب نسب پیشکسوت استقلال درباره عملکرد آبی پوشان مقابل فولاد گفت: استقلال با آنالیز دقیق فولاد، موفق شد که یکی از بهترین نمایش های خود را در اهواز ارائه کند. بنده به شخصه تصور بازی سخت تر و نزدیک تری را داشتم ولی استقلال در این دیدار فراتر از تصورات ظاهر شد و فوتبال خود را به ویژه در نیمه دوم به رقیب اهوازی دیکته کرد. خوشبختانه نتیجه دلخواه به دست آمد و قهرمانی استقلال هم قطعی شد.

اهمیت مدیریت اصولی در قهرمانی استقلال

او در رابطه با عوامل موفقیت استقلال در این فصل اظهار کرد: زمانی که تیم به نتیجه مطلوب می رسد، طبیعتا عوامل زیادی می تواند در این راه دخیل باشد. به عنوان مثال در بحث مدیریت، استقلال بر خلاف فصول گذشته از این بابت ضربه نخورد. در ابتدای فصل آقای آجورلو پیشکسوتان باشگاه را دور هم جمع کرد و با اطمینان قول قهرمانی داد. در ادامه هم با تصمیماتی که از سوی مدیریت باشگاه اتخاذ شد، همه شاهد این موضوع بودیم که بر عکس مدیران قبلی، اراده لازم برای رسیدن به هدف اصلی تیم که قهرمانی باشد، وجود داشت.

پیشکسوت استقلال در ادامه خاطرنشان کرد: درمورد کادرفنی هم باید بگویم که فرهاد مجیدی که خود از بدنه باشگاه بود، موفق شد از منظر فنی عملکرد مناسبی داشته باشد و تیم را هفته ها در صدر نگه دارد و در نهایت نیز به قهرمانی برساند. در مجموع استقلال با وجود برخی ضعف ها، از همه نظر تیم یکدست و منسجمی بود.

وجود تبعیض در وزارت مسعود سلطانی فر

طالب نسب در خصوص شائبه وجود تبعیض در دولت قبلی و به ویژه در دوره وزارت مسعود سلطانی فر بیان کرد: من این موضوع را نه به طور کامل رد می کنم و نه به قطع این مطلب را می پذیرم. باید این مسئله را پذیرفت که در دولت قبلی تا حدی حمایت از باشگاه پرسپولیس نسبت به استقلال بیشتر بود. به عناون مثال در جریان برکناری کالدرون و روی کار آمدن آقای گل محمدی این موضوع نمایان شد. در چینش ساختار مدیریتی هم نسبت به پرسپولیس در حق استقلال واقعا اجحاف شد.

او در ادامه افزود: استحضار دارید که استقلال با تیم مدیریتی آقای آجورلو و همکارانشان بدون شکست موفق به کسب قهرمانی شد و دیگر از حواشی سال های پیش و سنگ انداختن های همیشگی خبری نبود. بخشی از این تبعیض ها مثل چینش مدیریتی را قبول دارم ولی از لحاظ بحث داوری، عقیده دارم که این ادعا ها درست نیست.

مجیدی-بازی-با-فولاد

استقلال زیبا بازی نمی‌کند؟

او درباره این ادعا که استقلال فوتبال زیبایی بازی نمی کند و صرفا نتیجه گرا است نیز پاسخ داد: من با این ادعا که استقلال خوب و تماشاگر پسند بازی نمی کند موافق نیستم. تمامی آمارها نشان می دهد که استقلال جزو بهترین های لیگ است. از حیث گل زده، گل خورده، ایجاد موقعیت و فاکتور های دیگر استقلال از جمله تیم های قدرتمند و با ثبات لیگ امسال است. این مطلب را هم در نظر داشته باشید که تیم در ابتدای فصل چند بازیکن کلیدی خود نظیر قائدی و اسماعیلی را از دست داد و در نیم فصل هم ۲ مهره کلیدی خود در خط دفاعی را از دست رفته دید. با این وجود استقلال، استحکام و انسجام خود را حفظ کرد. مسلما انجام این مهم کار هر تیمی نیست.

فوتبال ایران هیچ حساب و کتابی ندارد

هافبک اسبق آبی ها در مورد آینده استقلال با فرهاد مجیدی بیان کرد: متاسفانه فوتبال ما از همه جهات فاقد یک برنامه ریزی دقیق و اصولی است. درحال حاضر هیچ تیمی را نمی توان مثال زد که در فصل بعد همین عملکرد فعلی را چه مثبت چه منفی تکرار کند. در رابطه با استقلال هم این موضوع مصداق دارد. مطمئن باشید در فصل بعد هم با یک استقلال متحول شده رو به رو خواهیم بود. باز هم تاکید می کنم که فوتبال ایران هیچ حساب و کتابی ندارد.

حردانی-و-حسین-زاده

شجاعت استفاده از جوانان در مسیر قهرمانی

او در خصوص عملکرد جوانان استقلال به ویژه حسین زاده اظهار کرد: استفاده درست از جوانان یک هنر است که خوشبختانه آقای مجیدی علم و شجاعت این کار را داشت. عملکرد آقای حسین زاده و سایرین هم خوب و قابل قبول بود. این بازیکنان در مقاطعی دچار افت می شدند ولی در مجموع به استقلال بسیار کمک کردند. امیدوارم قرارداد این بازیکنان با استعداد مثل حسین زاده پنج ساله تمدید شود تا از استقلال حضور چنین بازیکنانی بی بهره نشود و مثل برخی ها به یکباره سر از امارات و قطر درنیاورند.

استقلال ستاره محور نبود

اصغر طالب نسب در پایان درباره بهترین بازیکنان استقلال در این فصل گفت: به اعتقاد من انتخاب بهترین بازیکن استقلال در این فصل بر خلاف فصل های قبل، کار بسیار دشواری است. از هر کارشناسی این سوال را بپرسید به شما میگوید که انتخاب یک یا سه نفر نشدنی است. دلیل این موضوع فقط و فقط این است که استقلالِ مجیدی ستاره محور نبود و این موفقیت حاصل شده، نتیجه یک کار گروهی بود. البته باید به خرید هوشمندانه رافائل سیلوا اشاره کنم که در بهترین زمان که استقلال ممکن بود از خلا یزدانی ضربه بخورد، جذب شد و به خوبی به استقلال کمک کرد. به نظر من سیلوا یک خرید فوق العاده بود.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها