|
کدخبر: 239883

پرسپولیس به دنبال صید شاه ماهی نقل و انتقالات

پرسپولیس در نقل و انتقالات زمستانی تا این لحظه تنها موفق به جذب احمد گوهری شده و این در حالیست که انتظار کادرفنی و هواداران چیزی بیشتر از این بود.

ورزش پرسپولیس به دنبال صید شاه ماهی نقل و انتقالات

یحیی گل محمدی در بخشی از درخواست‌های خود به تقویت تیم در نقل و انتقالات زمستانی اشاره کرده بود و این موضوع اکنون و در فاصله شش روز مانده به بسته شدن پنجره زمستانی هنوز محقق نشده است. سرخ‌ها که پیام نیازمند و علیرضا بیرانوند را نشانه گرفته بودند، در نهایت موفق به جذب احمد گوهری شدند و این در حالیست که گفته می‌شود تلاش آنها برای حضوری موفق در نقل و انتقالات ادامه دارد.

پرونده گلرها بسته شد؛ لک تمدید نمی‌کند؟

با جدایی بوژیدار رادوشوویچ این تیم به سراغ گزینه‌های مدنظر خود رفت و در نهایت موفق شد احمد گوهری را به خدمت بگیرد. آنها اکنون حامد لک را هم در اختیار دارند و با حضور گلر تیم امیدهای این باشگاه، پرونده این بخش در نقل و انتقالات برای آنها بسته شده است. اما موضوع مهم عدم توافق و پاسخ حامد لک به پیشنهاد تمدید قرارداد تا این لحظه است. لک که با قراردادی دو ساله به پرسپولیس پیوسته، قراردادش این فصل به پایان می‌رسد و تا این لحظه به درخواست باشگاه برای تمدید آن پاسخ مثبتی نداده و همه چیز را به پایان فصل موکول کرده است.

سرنوشت کاپیتان، آینده مبهم ابراهیمی؟

پرسپولیس در حال حاضر سیدجلال حسینی، فرشاد فرجی، منوچهر هنانوف، علی نعمتی و علیرضا ابراهیمی را برای پست دفاع میانی در اختیار دارد. در بین بازیکنان کنونی تنها نعمتی و هنانوف برای فصل بعد نیز با این باشگاه قرارداد دارند. سیدجلال حسینی که همچنان در ۴۰ سالگی هم یکی از بازیکنان قابل اعتماد یحیی گل محمدی محسوب می‌شود، مشخص نیست که برای فصل آینده چه تصمیمی خواهد داشت و فرشاد فرجی نیز که با قراردادی یک ساله و نیمه به این تیم پیوسته به پایان آن رسیده و باید دید باشگاه چه تصمیمی در این زمینه خواهد داشت. علیرضا ابراهیمی نیز که فرصت چندانی در ترکیب این تیم به دست نیاورده، همچنان در کش و قوس مربوط به شایعات بازار نقل و انتقالات قرار دارد و وضعیت نامشخصی دارد تا از این جمع تنها هنانوف و نعمتی وضعیت مشخصی داشته باشند. با این حال بعید است یحیی در این پنجره به دنبال اضافه کردن بازیکنی در این پست باشد.

پرونده رامین باز است اما...

در دو سمت دفاعی پرسپولیس در حال حاضر سعید آقایی و علی شجاعی برای پست چپ و صفروف، شیری و نعمتی در سمت راست حضور دارند. وحید امیری نیز گاهی به عنوان مدافع چپ به این پست اضافه می‌شود. یحیی برنامه‌ای برای جذب مدافع چپ در این بازار ندارد اما با توجه به پیشنهاداتی که برای سعید آقایی آمده که آخرین آن مربوط به فولاد خوزستان بود و همچنین عدم تمدید قرارداد این بازیکن با توجه به پیشنهاد کم باشگاه، باید دید در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد. شیری نیز دیگر بازیکنی است که با پیشنهاد رسمی فولاد مواجه شده بود و البته با جدایی صالح حردانی از فولاد احتمالا این پرونده بار دیگر از سوی باشگاه خوزستانی دنبال شود و البته همه چیز منوط به نقل و انتقالات سرخ‌ها خواهد بود.

رامین رضاییان که بعد از فسخ قرارداد با السیلیه انتظار داشت الدحیل نیز مشکلی با این جدایی نداشته باشد، خیلی زود به بن بست با غول قطر خورد و این پرونده راه به جایی نبرد. با این حال همچنان این پرونده باز است و باید دید طرفین به نتیجه لازم برای پایان همکاری خواهند رسید یا خیر. در صورت جدایی رضاییان و فسخ قطعی قراردادش، او مشکلی برای حضور در تهران و پرسپولیس نخواهد داشت و باید منتظر آینده این قصه بود تا روزهای پرماجرای نقل و انتقالات پرسپولیس در سمت راست را شکل دهد.

مهلت چهار ماهه اسدی و پایان قرارداد سرلک

پرسپولیس در پست هافبک دفاعی در حال حاضر کمال کامیابی نیا، رضا اسدی، میلاد سرلک و محمد شریفی را در اختیار دارد. رضا اسدی که به عنوان خریدی پر سر و صدا به این تیم پیوسته، هنوز نتوانسته جایگاه ثابتی به دست بیاورد و گلایه‌های تند هواداری نیز او را کاملا عاصی کرده بود تا در پایان بازی برابر فولاد خوزستان واکنشی احساسی و تند از خود به جا بگذارد و خبر از صبر چهار ماهه برای پایان همکاری بدهد. با این حال به نظر می‌رسد این بازیکن نیز در صورت دستیابی به اعتمادبنفس لازم و حمایت‌هایی که پیش از این نیز از سوی هواداران برای بازیکنان شاهد بودیم، به عملکردی که مدنظر کارشناسان است نزدیک شود. میلاد سرلک هافبک ملی‌پوش پرسپولیس نیز در پایان فصل قراردادش تمام می‌شود و هنوز پاسخی به درخواست تمدید باشگاه نداده است. در این پست هم البته بعید است که یحیی تصمیمی برای جذب بازیکن در پنجره زمستانی داشته باشد. شاید پایان فصل و احتمال بازگشت احمد نوراللهی ملی‌پوش یک اتفاق خوب قابل پیش بینی در این پست محسوب شود که باید منتظر عملکرد هافبک تیم ملی در شباب الاهلی و نظر مدیران این باشگاه هم ماند.

یحیی و نیاز به جذب هافبک

وحید امیری، امید عالیشاه، مهدی ترابی، احسان پهلوان، سیامک نعمتی از جمله هافبک‌های قابل اعتنای پرسپولیس در این پست هستند. با این حال با توجه به نوع سیستم و تاکتیک کادرفنی پرسپولیس، یحیی گل محمدی در سبد خرید زمستانی خود جذب یک هافبک را به باشگاه اعلام کرده است. با توجه به بازار فوتبال ایران، هدف این باشگاه لیگ های خارجی است و در این زمینه مذاکراتی نیز داشته‌اند. با توجه به بسته شدن پنجره نقل و انتقالات اغلب لیگ‌های خارجی، جذب بازیکن آزاد یا بازیکنی که مبلغ رضایتنامه‌اش فشار زیادی به باشگاه وارد نکند در دستور کار آنها و لیستی که در اختیار دارند، قرار گرفته است. باید دید در نهایت پرسپولیس بعد از بشار به هافبکی در کلاسی که یحیی گل محمدی انتظار دارد، نزدیک خواهد شد یا خیر.

 وضعیت نامشخص عیسی آل کثیر

در خط حمله پرسپولیس با بزرگترین مشکل نه در این فصل که در فصول اخیر همواره مواجه بوده است. آنها هیچ وقت نتوانسته‌اند به بازیکنی برای دیدارهای خود به طور کامل اتکا کنند. بعد از جدایی مهدی طارمی و علی علیپور به عنوان آخرین آقای گل‌های این باشگاه، آمار گلزنی بازیکنان هجومی این تیم به هیچ عنوان به حدنصاب آقای گلی نزدیک نشده و در فصل گذشته نیز مهدی ترابی و احمد نوراللهی بوده‌اند که جور آنها را کشیده‌اند. جالب است که سیدجلال حسینی نیز در فصل گذشته با شش گل زده نقش پررنگی در موفقیت و قهرمانی آنها ایفا کرده بود.

با این حال بزرگترین دردسر برای پرسپولیس مصدومیت عیسی آل کثیر است. مهاجم جنوبی پرسپولیس که در دیدار مقابل پدیده مصدوم شده بود، با تشخیص در خصوص پارگی رباط همراه شد اما در ادامه انتشار تصاویری از تمرینات آماده سازی او و اعلام این موضوع که مشکلی از ناحیه رباط ندارد، همه چیز را گنگ و مبهم کرده است. پرسپولیس و یحیی گل محمدی همچنان منتظر پاسخ نهایی در خصوص وضعیت این بازیکن هستند. مهدی عبدی، حامد پاکدل و مهدی مهدی خانی دیگر مهاجمان پرسپولیس هستند که درباره پاکدل و مهدی خانی گفته می‌شود به دنبال رضایتنامه هستند تا بالاخره در زمین فوتبال هم آفتابی شوند و بتوانند توانایی خود را به نمایش بگذارند. پرسپولیس چند گزینه داخلی در زمستان زیر نظر داشت که همگی آنها به واسطه قرارداد با باشگاه‌های خود به نزدیکی بن بست رسیده‌ است و در جذب آنها ناکام مانده‌اند. موضوعی که تلاش این باشگاه را به سمت جذب مهاجم خارجی پیش برده و باید دید در فرصت شش روزه باقی مانده تا پایان نقل و انتقالات از مهاجم جدید رونمایی خواهد شد یا خیر.

منبع: ورزش3

ارسال نظر