|
کدخبر: 189517

نتایج نمایندگان ایران در روز هشتم بازی‌های المپیک توکیو

در هشتمین روز بازی‌های المپیک توکیو ورزشکاران ایران در سه رشته مسابقه دادند که دختران در تیراندازی و حسن تفتیان در دوومیدانی در مرحله مقدماتی متوقف شدند.

ورزش نتایج نمایندگان ایران در روز هشتم بازی‌های المپیک توکیو

در هشتمین روز از بازی‌های المپیک توکیو ۲۰۲۰ ورزشکاران ایرانی در سه رشته تیراندازی، بسکتبال و دوومیدانی مسابقه دادند که تیم ملی بسکتبال ایران با سه شکست متوالی از دور رقابت‌ها کنار رفت.

فاطمه کرم زاده و نجمه خدمتی در تیراندازی و حسن تفتیان در دوومیدانی در دور مقدماتی متوقف شدند.

 بسکتبال:

تیم ملی بسکتبال ایران امروز (شنبه) ۹ مرداد ۱۴۰۰، در آخرین بازی خود در بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو به مصاف تیم ملی فرانسه رفت که با نتیجه ۷۹ - ۶۲ تن به شکست داد.

ملی پوشان تیم ملی ایران با سه شکست متوالی، به کار خود در المپیک پایان دادند. تیم ملی ایران پیش از این با دو شکست مقابل تیم‌های جمهوری چک با نتیجه ۷۸ - ۸۴ و مقابل امریکا با حساب ۶۶ - ۱۲۰ از صعود به دور بعد بازمانده بود.

در این دیدار حامد حدادی بهترین بازیکن زمین شد و صمد نیکخواه بهرامی از احتمال خداحافظی‌اش خبر داد.

تیراندازی:

نجمه خدمتی و فاطمه کرم زاده دو ملی پوش تیراندازی ایران در مرحله مقدماتی تفنگ ۵۰ متر سه وضعیت زنان بودند که با قرارگیری در رده هجدهم و بیست و دوم در مرحله مقدماتی متوقف شدند و به فینال نرسیدند. به این ترتیب کار این دو ورزشکار در المپیک توکیو به پایان رسید.

پیش از این نجمه خدمتی که نخستین ایرانی بود که توانست سهمیه المپیک توکیو را کسب کند در میکس تفنگ بادی در کنار مهیار صداقت در رده پانزدهم ایستاده بود. فاطمه کرم زاده نیز در تفنگ بادی در رده بیست و سوم قرار گرفته بود.

 دوومیدانی:

حسن تفتیان، سریع‌ترین مرد ایران در گروه ششم مرحله مقدماتی دوی ۱۰۰ متر با ثبت زمان ۱۰.۱۹ ثانیه چهارم شد و از رسیدن به نیمه نهایی بازماند.

او با نفر سوم گروه خود که به نیمه نهایی رسید تنها دو صدم ثانیه فاصله داشت. این دونده در رتبه‌بندی نهایی و بین ۵۹ ورزشکاری که برایشان رکورد ثبت شده است، در جایگاه بیست و هشتم قرار گرفت.

در رقابت‌های دوی ۱۰۰ متر ۶۲ دونده در هفت گروه حضور داشتند که یک نفر مسابقه خود را آغاز نکرد و دو نفر دیگر هم با انجام خطا از سوی داور اخراج شدند.

منبع: ايسنا

ارسال نظر