|
کدخبر: 189291

اختصاصی گسترش نیوز:

دختر باد از مدیران جا ماند!

فرزانه فصیحی که به او لقب دختر باد داده اند، بانوی دونده ایرانی است که با وجود تمام ناملایمات همواره پرچم کشور را در بالاترین درجات ورزش تخصصی خود به اهتزار درآورده است.

ورزش دختر باد از مدیران جا ماند!

فرزانه فصیحی را به عنوان سریع ترین دونده زن ایرانی می شناسیم. او متولد ۱۳ دیماه ۱۳۷۱ در اصفهان است و در یک خانواده ورزشکار به دنیا آمد. ورزش را بصورت جدی از سال ۱۳۷۶ وقتی ۵ ساله بود با ژیمناستیک شروع کرد تا اینکه در مقطع راهنمایی به قهرمانی ایران رسید.

چند سال بعد با تشویق معلم ورزش مدرسه در مسابقه دو شرکت کرد و توانست رکورد دو و میدانی دختران مدارس را بشکند و دو مدال طلا بگیرید. از همانجا بود که به صورت حرفه ای وارد رشته دو و میدانی شد و ورزش مادر را بصورت جدی ادامه داد. اولین بار سال ۱۳۹۵ وقتی ۲۴ ساله بود در مسابقات قهرمانی داخل سالن آسیا [۲۰۱۶] در دوحه به مدال نقره بخش تیمی رشته دوی ۴ در ۴۰۰ دست یافت. او دو سال بعد در دوی ۶۰ متر در تهران توانست به مدال برنز انفرادی دست یابد و لقب «دختر باد» را از آن خود کند.

فرزانه-فصیحی-ریو

او سال گذشته در گفتگویی از محدودیت ها، سختی ها و مشکلات فراوانی که در مسیر فعالیت حرفه ای خود داشت صحبت کرد. متاسفانه او نیز مانند بسیاری از ورزشکاران تراز اول کشور مورد بی مهری مسئولان ورزشی قرار گرفته و تمام موانع را به تنهایی پشت سر گذاشته است. این بی مهری ها به حدی بود که او حدود دو سال پیش تصمیم گرفت تا برای همیشه از فضای ورزش کشور خداحافظی کند. بنا به گفته او هزینه هر ماه فعالیت در رشته دو و میدانی حدود ۵ میلیون تومان است و این در صورتی است که فدراسیون دو و میدانی ماهانه مبلغ سیصد هزار تومان به عنوان کمک خرج به وی پرداخت می کند! هزینه مکمل ها که قیمت نسبتا بالایی هم دارند در کنار هزینه مربی و تجهیزات نیز موضوعی است که فعالیت در این رشته را بدون پشتوانه مالی با چالش مواجه می کند.

صعود به دور مقدماتی دوی ۱۰۰ متر المپیک ۲۰۲۰

این موضوع در کنار نبود زمین های استاندارد تمرین، محدودیت های موجود در ورزش بانوان کشور، عدم حمایت های مادی و معنوی و... شرایط را برای فعالیت حرفه ای این ورزشکار شایسته کشور سخت کرده ولی دختر باد دست از تلاش نکشید و در نهایت موفق شد که پس از ۵۷ سال به عنوان تنها نماینده زن ایران وارد کارزار المپیک شود.

فصیحی-فرزانه

وی در رقابت ‌های دوومیدانی بازی ‌های المپیک توکیو که امروز با برگزاری مسابقه دوی ۱۰۰ متر زنان آغاز شد در رقابت با ۸ دونده دیگر زمان ١١.٧۶ ثانیه را ثبت کرد و با قرار گرفتن در جایگاه اول گروه خود راهی مرحله مقدماتی شد. اما متاسفانه در گروه سوم مرحله مقدماتی دوی ۱۰۰ متر زنان به رقابت با ۷ دونده دیگر پرداخت و با ثبت زمان ۱۱.۷۹ ثانیه در جایگاه هشتم گروه خود قرار گرفت و از رسیدن به نیمه نهایی بازماند.

متاسفانه حضور و عملکرد وی از جانب رسانه ها نیز مورد حمایت قرار نگرفت و صدا و سیما به عنوان بزرگترین رسانه کشور به پخش تنها چند ثانیه کوتاه از تلاش این ورزشکار کشور از شبکه ورزش اکتفا کرد.

در پایان مسابقات امروز تصویر بسیار زیبایی از وی بر روی خروجی اکثر خبرگزاری ها و رسانه های خارجی و فضای مجازی داخل کشور منتشر شد. او در آرایش دستان خود رنگ پرچم ایران را به نمایش گذاشته بود.

فرزانه-فصیحی-المپیک

اما این پایان ماجرا نیست. چراکه او بدون شک قهرمان مردم ایران هست و خواهد بود. رسیدن این ورزشکار ارزنده و شایسته کشور با تمام ناملایمتی ها، سختی ها و محدودیت ها به المپیک توکیو موفقیتی بزرگ برای او و مردم قهرمان پرور کشور است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها